• vejj

Prematur i Växjö i år?

Någon mer i Växjö som fått barn prematurt det här året, och som är sugen på lite kontakt här eller i verkliga livet? Fick en son i april, född i vecka 25+0. Är nyinflyttad i Växjö och det vore kul att få kontakt med någon annan som också fått en extra liten småtting!

• Svar på tråden Prematur i Växjö i år?
  • Misilo

Hej, hej! Bor en bit utanför stan men vi låg på neo i växjö, dock förra sommaren så vår lillkille är 15 månader nu. Hur går det för er?
    MVH M

• Princess1982

Hejsan! Bor ca 4 mil från växjö, och låg därför på neo i växjö i våras. Vår dotter är född i v 28+3 och är idag 7 månader.

• vejj

Hej! Kul att ni svarade!

Misilo: jag läste artikeln om er i tidningen (läste din presentation här så jag förstod att det var du), min svärmor hade sparat den till oss för det var innan vi hade Smp. Alltid intressant att läsa om andra som varit med om något liknande, eftersom det är en väldigt speciell upplevelse på många sätt. Det var i alla fall en bra artikel. Tack, det går jättebra för oss. Lille Valter, som han heter, mår bra och växer och utvecklas bra ännu så länge. Hans storasyster har varit magsjuk inatt och har feber nu, så det känns lite nervöst just nu dock.

Princess1982: vi låg också på neo under våren, dock i Lund och Malmö. Du klarade dig från Lund då eftersom du födde efter v 28, skönt för dig (även om Lund var fantastiskt duktiga, menar inte så, men skönt att slippa flytta från hemorten). VIlket datum föddes er dotter?

Hur mår era barn nu? Hoppas allt väl. MVH vejj

Svar på tråden Prematur i Växjö i år?