vad ska jag göra ang . min förlossningsrädsla??
Jag är livrädd för att föda barn. Gick till min bm och hon skickade mig vidare till en aurora grupp. Till saken hör att jag är inte gravid än, för jag är för rädd för förlossningen....
Fick ingen hjälp alls på mina samtal!! Är ju mycket räddare nu.. Hon pratade om vilka arrangemang jag kunde få på förlossningen osv men det är ju sånt jag är för rädd för att tänka på. Trodde jag skulle få mer hjälp att bearbeta rädslan. Hon frågade även hur jag ville ha det och jag svarade att jag vill försöka våga föda vanligt men om jag känner mig lika rädd när det börjar närma sig så vill jag ha ett snitt....Och jag tror inte att snitt är så mycket lättare och mindre ont men det känns ändå lättare.... Efter flera samtal frågade hon om jag ville träffa kirurgen och prata med honom om snitt och det ville jag ju.. Då säger människan att han kommer att säga nej till snitt så att jag skulle ställa in mig på det!!!! Men herregud, ska inte de stödja och hjälpa oss med rädsla??? Är det någon mer som har varit med om något liknande för jag tappade helt sugen på allt... Snälla hör av er med råd och tips!