• Anonym (Flata?)

Vill leva med en tjej.

Jaha då.. Jag är bisexuell! Jag lever ihop med min man o min son. Jag älskar min man, men jag känner mer o mer att jag dras mer till tjejer än killar. Jag har haft ett kort förhållande innan med en tjej, annars bara sex med tjejer. Jag önska jag kunde få ha både och ibland.

Jag har nu i flera veckor funderat på hur det skulle bli om jag lämna min man o blev tillsammans med en tjej. Undra om jag skulle göra min son illa? Allt är så svårt. Vad tror ni? Min man o jag har sex kanske 1 gång i månaden nu för tiden, o resten av den tiden tänker jag på tjejer.

• Svar på tråden Vill leva med en tjej.
  • UPC

Tjenare tjejen!
    Jag tycker det är väldigt modigt av dig att tänka så, och inte skjuta bort det.
    Jag anser att du ska nog INTE vara rädd för att leva ditt liv om det är med en kvinna du verkligen vill!
    Hur gammal är din son?

• Anonym

fråga din man om han inte vill ha en trekant med dig och en tjej till!?

• Anonym

Jag tycker absolut att du ska följa ditt hjärta. På tok för många kvinnor lever i heteroreltationer fastän de åtrår kvinnor mer. Kör på säger jag allt annat vore tragiskt.

• Gaytjej

Huvudfrågan är väl ändå ifall det verkligen är den du lever med nu som du verkligen vill leva ihop med? Om du sedan i en framtid inleder ett förhållande med en tjej eller en ny kille eller ingen alls är väl egentligen inte den primära funderingen?

Alla (du, din man, din son) skulle nog må bättre i längden ifall du är ärligt mot dig själv! Häng inte kvar i en relation av hänsyn.. det är rätt grymt tycker jag :/

• Anonym (Flata?)

Jag vet att det är grymt mot mig själv o va kvar i nå jag inte mår bra i. Min son är 1 1/2 år gammal. Jag tror att min man skulle nog försöka ta i från mig vårdnaden om jag skulle lämna honom för en tjej.

Sen är jag så dum nog o tänker även på hur det skulle bli med fler barn om jag fick en flickvän. Jag vill av hela mitt hjärta ha fler barn. Jag vill va gravid många gånger till. Jag vet att det går o fixa även när man är två tjejer. Men tänk om sånna saker rinner ut i sanden.

Jag är just nu bara som ett enda stort frågetecken!!??

• Gaytjej

För det första så hoppas jag att du i alla fall vet att du aldrig kan bli ifråntagen dina barn för att du blir tillsammans med en tjej..! Men förstås, din man kan ju försöka få ensam vårdnad och bara den processen i sig är ju väldigt jobbig - oavsett skälet till den och vem som har "mest rätt".

För det andra: Att planera för fler barn är inget som rinner ut i sanden om man tar tag i det själv :) Du har många möjligheter - insemination med egen donator (kompis eller någon man hittar via annons på t ex RFSL hemsida), insemination mha svensk sjukvård (här måste man dock köa + ha varit tillsammans med sin tjej en viss tid) och insemination på klinik utomlands, t ex i Danmark (kostar några tusenlappar).

Upprepar: Var inte tillsammans med din man om du eg vill vara tillsammans med någon annan.. oavsett om denne annan ens finns ännu eller ej. Det är INGET din son kommer att tacka dig för eller uppskatta i en förlängning, det är jag övertygad om..

• Anonym

Bättre att följa sitt hjärta och leva lycklig, och inte tveka, men bra att man verkligen tänker efter först, så man inte sårar sig själv och sin omgivning! Lycka till ! :)

Svar på tråden Vill leva med en tjej.