• MaybeBaby78

Dagis Lidingö

Hej!

Finns det någon som vet hur många timmar i veckan man får ha barnen på dagis medan man är mammaledig på Lidingö?

Medans jag ändå är i farten: några dagis att rekommendera? Gärna privat/föräldrakooperativ.

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Dagis Lidingö
  • MaybeBaby78

Ingen Lidingöbo här?

• Moms

Tror att det är 30/35 timmar du får ha barnet på dagis om du är mammaledig.

Tipsar om Knoll och Tott i skärsätra, hur bra dagis som helst!

• MaybeBaby78

Åh, tack! Hade börjat ge upp hoppet om svar. 30-35 timmar blir kanon, bara det inte är 15 som i täby.

• Topdog

30 timmar i veckan. Lite olika på olika dagis hur man får fördela dessa timmar. På vårt dagis har man tre olika tider att välja mellan samt ifall man vill ha 4 eller 5 dagar i veckan.

• MaybeBaby78

Har ni ett bra dagis Topdog? Och var i så fall? Blir inte aktuellt på ett år att vi flyttar men börjar titta på hus redan nu och vet inte riktigt var på Lidingö det blir...

• Topdog

Vi har ett riktigt superdagis. Björklövet i Rudboda. Det är ett stort dagis, uppdelat i två byggnader på varsin sida av skolan. Mycket bra chef vilket gör att största elen av personalen har jobbat där väldigt länge.

• MaybeBaby78

Tackar tackar! All info är guld värd!

• Matilda07

Vart på Lidingö planerar ni att flytta? Vet inte om det är relevant, men jag kan berätta om Matildas dagis nu när jag ändå är inne på tråden. Hon går på Futuraskolan i Gåshaga och stormtrivs, mycket tack vare dagispersonalen. Vidare är maten jättebra och lyxig med kokerska på plats. Ända negativa är att administrationen inte är super och att Matildas avdelning (finns många) blivit tilldelad en ganska trång lokal. Fast jag har å andra sidan inte mycket att jämföra med.

• MaybeBaby78

Vet imte än var på Lidingö. Det beror nog på var vi hittar ett bra och rimligt prissatt hus. Men tack för info! Kanon att veta i förväg.

• jagorafa

hej, 
    Kan vi rekommendera nån förskola i skärsatra, högsätra/gångsätra på Lidingö? Nästa år planerar jag skicka mitt barn till dagis men kan inte hitta nån hemsida meds omdöme, tack!

Svar på tråden Dagis Lidingö