• onlyangelika

Pergo - hur långt efter känner man av biverkningar?

Hur långt efter kan man få biverkningar av en pergokur? Jag började må dåligt ca 5 dagar efter äl, kan det bero på pergon då, eller är det gammal hederlig pms på g? Tycker det har känts lite annorlunda mot vad pms:en brukar göra.

• Svar på tråden Pergo - hur långt efter känner man av biverkningar?
  • LillaFrun

Jag har ätit två kurer nu, hade svårt med andningen först gången, det försvann dagen efter sista tabletten.
    Jag har ju även tagit pregnylspruta som jag mår riktigt dåligt av, antar att det är den i alla fall.
    Denna gång hade jag väldig huvudvärk när jag åt pergon med det försvann dagen efter sista tabletten.
    Vet inte om detta var till någon hjälp för dig men i alla fall.
    Men du kanske är gravid så det är därför det känns annorlunda
    När har du testdag?

• onlyangelika

Lilla Frun:

Jo, jag började nästan tro att jag var gravid, då det kändes som vid min tidigare graviditet med yrsel, trötthet och gråtattacker för ingenting. Hade dock sjukt ont i brösten, vilket säkert berodde på pergon, men det slutade tvärt för två dagar sedan och dom känner jag inte av alls nu. Så nu har jag slutat tro att jag är gravid iaf och tror nästan mer på pms istället. Det är ju lite tidigt med grav-symptom en vecka innan mens och dessutom testade jag minus imorse på bim-4. Hade symptomen berott på en grav hade jag nog fått plus, även om det är tidigt o testa...

• LillaFrun

Det är inte alls säkert du fått ett pluss.
    Det finns ju gott om folk som knapp får pluss på bim utan måste vänta flera dagar till innan det ger utslag.
    Hur har det varit dina tidigare graviditeter?
    Har du testat innan då?

• onlyangelika

Min förra graviditet testade jag aldrig själv utan det blev på vc, 3-4 dagar efter bim. Kände ingenting förrens då, nämligen. Men då var jag yr som en tok, och ville bara gråta för allting, det minns jag! Men det jag känner nu kan nog inte bero på grav menar jag, eftersom jag känner av det men får inte plus på stickan... och det stämmer ju liksom inte!

• LillaFrun

Verkar vara helt meningslöst att spekulera i det mest som har med detta att göra, verkar inte finnas någon logik och olika från gång till gång på det mesta.
    Men vi kan ju alltid hålla tummarna för att du plussar, ett minus på bim-4 har ju goda förutsättnigar att hinna ändra sig

• onlyangelika

Jo, det är väl så. Ja, vi får väl se... Tack för dina peppande svar iaf!

Svar på tråden Pergo - hur långt efter känner man av biverkningar?