• joasia

Förlossningsrädda i Stockholm, vilket MVC/aurora/BB har vi bra erfarenheter av?

hej,
    jag var livradd hela förra graviditen och då vi bytte MVC i kring v18 så fick jag ingen remiss till aurora (skulle fatt tid ungefär två veckor efter beräknad förlossning, och då har man ju jättemycket nytta av det, haha). Min BM var jättesnäll och tog med mig till förlossningen så jag fick titta och vi fick skriva special förlossningsplan tillsammans med läkare.
    Men när allt kom till kritan, så tror jag att ingen läste vår plan och allt som jag varit livrädd för hände och mer därtill... allt slutade med akut kejsarsnitt. Jag mådde psykiskt jättedåligt efteråt och tom nu nio månader senare när jag och min man åker förbi SÖS så får vi båda magknip och mår dåligt...
    Nu är det så att vi vill gärna ha ett till barn snart och vi har börjat försöka - vilket är så underbart! Men rädslan smyger sig på och jag blir gråtfärdig då jag tänker på en kommande förlossning.

Ni som har bra erfarenheter - var har ni fått bra hjälp och stöd?
    Jag känner mig verkligen desperat... vill så gärna ha en bebis till men är så rädd att vara med om samma sak igen...

• Svar på tråden Förlossningsrädda i Stockholm, vilket MVC/aurora/BB har vi bra erfarenheter av?
  • Tant Brun

Ta kontakt med doulakompaniet de kan absolut hjälpa er! I Stockholm finns det också en förlossningsavdelning som inte är alls så sjukhusinriktad, kommer ej ihåg vad den heter nu men det vet doulorna.
    Lycka till!

• asfaltsblomman

jag gick på mamamia söder och födde på sös och gick och pratade med kurator på kvinnokliniken där,fick ett enormt stöd från inskrivning fram till förlossning. och det gick jättebra!

• AngelOfHarlem

Kan tillägga att jag var där och pratade tre gånger och så en gång till med överläkaren på kvinnokliniken där vi kom fram till att det nog var bäst med kejsarsnitt. Skulle egentligen ha blivit på KS det med, men det var fullt så det fick bli SÖS istället. Allt gick jättebra och jag är väldigt nöjd med allt runt omkring, både före och efter.

AngelOfHarlem skrev 2008-11-18 20:51:34 följande:
    Jag gick på Auroramottagningen på KS. Tyckte det var jättebra!
Svar på tråden Förlossningsrädda i Stockholm, vilket MVC/aurora/BB har vi bra erfarenheter av?