• Missetass

#8 Vi gravida från... (forts)

Tråd nummer sju var på upphällningen så jag startar en fortsättning.
    Här samlas "hönor" som var med i Hönshustråden men naturligtvis är även nygravida, kämpande IVF-kvinnor som vill ha lite sällskap i väntans tider välkomna!

• Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)
  • Mignonne

Missetass -stort grattis till er lille prins. Visst är det alldeles underbart? kram

• Skrippo

Missetass skrev 2009-02-01 13:24:15 följande:

Nu finns det bild på lilla sötnosen i mitt galleri
    Vilken liten underbaring!

Stort grattis åter igen!

Kram
  • Missetass

Tack tack! Lilla sötnosen har haft magknip i natt och gråtit hjärtskärande. Oj vad det gör ont i mammahjärtat att se honom ha så ont Nu sover han sött i min säng. Hoppas att nästa natt blir lite bättre så stackars pappa som ska jobba får lite sömn.

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Sparrow

Misse:
    Säger grattis även här!
    Själv sitter jag och vaggar den lille kejsaren. Han har en grinig dag idag, vill sova men vaknar stup i ett för att det kör i magen. Den lille stackaren!
    I veckan är han redan 3 månader.... vart tog tiden vägen? Så lång väntan och strävan och så kommer det väl att säga vips så är han tonåring... Men vad jag njuter av honom varje dag!

Har förresten nu införskaffat mig en laptop så snart kommer jag att vara mer anträffbar igen (tror jag... *skratt*)

Kram på er allesammans!

• mammatillMilo

Håller med om att det verkligen gör ont i en själv när lilla älsklingen har ont i magen.Milo har kolik och har så ont så fort jag lägger ner honom.Och kräks som bara den.Men om jag håller honom mot bröstet med benen riktigt ihop osade så brukar det ge med sig lite.Så sover vi också.Inte så mycket sömn för mig med andra ord.

Ska til läkaren imorgon för att utesluta att det är något annat.
    Vet inte vad jag ska kunna göra mer.Ger semperdroppar,minifom,massage morgon o kväll.Äter inga produkter som innehåller mjölk,lök,fisk eller några ärtor,bönor,ägg eller broccoli.
    Hoppas det går över senast vid 3 månader.

har ingen koll på listan.När är nästa bebis beräknad?

• dallas
    mammatillMilo skrev 2009-02-02 21:25:18 följande:
    Håller med om att det verkligen gör ont i en själv när lilla älsklingen har ont i magen.Milo har kolik och har så ont så fort jag lägger ner honom.Och kräks som bara den.Men om jag håller honom mot bröstet med benen riktigt ihop osade så brukar det ge med sig lite.Så sover vi också.Inte så mycket sömn för mig med andra ord.Ska til läkaren imorgon för att utesluta att det är något annat.Vet inte vad jag ska kunna göra mer.Ger semperdroppar,minifom,massage morgon o kväll.Äter inga produkter som innehåller mjölk,lök,fisk eller några ärtor,bönor,ägg eller broccoli.Hoppas det går över senast vid 3 månader.har ingen koll på listan.När är nästa bebis beräknad?
    Kör oxå med mjölkfri kost -  va, skall man inte äta fisk?!? (tänker på mina omega-3 kapslar....hmmm) ägg äter jag oxå....Förvånad
    Alexandra är så himla lös i magen hela tiden, kanske mina kapslars fel? Ger oxå Semper droppar +Minifom, Kräks gör hon oxå men det har minskat sedan jag slutade med mjölkprodukterna
    Å, andra sidan så har det blivit lite bättre sen jag slutade med mjölk, lite knip skall dom väl ha, det hör väl till s a s.

Vi har dock tur med sömnen på nätterna- hon brukar sova bra för det mesta , det är kvällarna el dagen som blir skrikig med magont.
    Våran prinsessa är här!!!
  • mammatillMilo

Det där med fisk hittade jag på nätet.Stod att man skulle undvika,kaffe,fisk och choklad.Jag griper efter alla halmstrån som finns.

• LiMoFe

Vad jobbigt för er stackare som har barn med knip. När Linus (mycket sällan) har ont i magen känns det i mamma hjärtat. Fröknlisa, låter jobbigt om ni/du inte får sova.... ska verkligen inte klaga här inte (Linus hade magknip natten till mån och då sov vi mellan 12-04 i soffan halvsittande men annars får jag sova om han också sover i vår säng). 

Har prcis varit på BVC och Linus fick 5mån sprutan och han lät inte en smula och gav skötorskorna ett jätte leende när de var klara. Snacka om att man blir löjligt stolt över en sådan sak. De hade en sköterske elev med sig och till henne sa de att de mycket beror på hur trygg mamman är också.. så nu är jag även stolt över mig

Mamma till världens finaste prins
  • Missetass

Här är en till med knip i magen Har haft två sömnlösa nätter med gallskrikande son. Turkisk peppar och lök är numera bannlyst. Stackars liten!! Man lider så med honom när han har ont!!

• Missetass

Denna tråden stängs snart!! Ska vi ha en ny??

• Kyoko

Självklar skall vi ha en ny Måste ju hålla koll p er på nåt sätt Vi har ju färdats för långt för att skingras nu, eller hur?! Fixar du en Misse?

• dallas
    Missetass skrev 2009-02-04 07:36:11 följande:
    Denna tråden stängs snart!! Ska vi ha en ny??
    tur att du har koll... jag har det inte
    Våran prinsessa är här!!!
  • Kyoko

Hi hi det är väl konstigt att vår mest nyförlösta mamma skall ha bäst koll

Svar på tråden #8 Vi gravida från... (forts)