Stackare som råkat ut för mjölkstockning, inget vidare! Själv har jag haft tur att slippa. Vilka fantastiskt bra råd ni kommer med, ni erfarna!
Ni har inte haft några betänkligheter inför de vanliga vaccinationerna? Om kikhostevaccinet blandas med difteri och stelkramp kunde man förr råka ut för hemska biverkningar, men de har gjort om kikhostevaccinet så att biverkningarna ska bli mildare. Vi har släktingar som råkat väldigt illa ut, men de är 50 år nu. Vi ska få prata med en läkare om det här först. Bm visade sig lite misslynt först, eftersom hon anser att om inte alla vaccinerar så blir man ju inte av med sjukdomarna och det är ju sant, men vi vill ändå kolla upp det. Hon sansade sig i alla fall och hänvisade objektivt till dr. Hon är bra. Hon har ju rätt till sina åsikter och hon ansträngde sig för att inte dela med sig av dem.
Jag märker nog inte av utvecklingssprången så mycket på J. Men det är väldans bra att ha dem i bakhuvudet!!!
Det står dock i den boken att de vid 12 veckors ålder vill börja bita sig i tårna och dra sig upp till sittande och stående, samt att med hjälp vända sig från mage till rygg och tvärt om. Men J gör ingenting av det! Nämnde det för bm och hon sa att det kollar man vid 6 månader och ibland kan de göra det redan vid 5! Lättad väljer jag då att luta mig tillbaka! Jag blev orolig där, att han skulle vara så mycket efter. Hur ska man tolka boken? Jag försöker att inte jämföra med andra, för man blir bara orolig, eftersom ingen är den andra lilk, men kan inte låta bli när det står så tydligt. Man vet ju inget om de små liven! Men jag kommer att välja att inte pricka av olika färdigheter där längre. Stämmer de in på era?
Vid nästäppa kan man också använda bröstmjölk! Det tycks fungera överallt, varsomhelst!
Funderar på den där nässugen - skulle man inte kunna använda ett tunt sugrör och helt enkelt suga med munnen? Inte för hårt alltså, för då kanske man får det i halsen själv... host! Har inte provat själv...