• Laplata

Här är 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla

Dags för att förnya vår tråd

Vi är flera som ännu inte blivit gravida så vi kämpar på tillsammans...

Länk till förra tråden:www.familjeliv.se/Forum-7-132/m35273157.html.

Nya är ALLTID välkomna!

• Svar på tråden Här är 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla
  • hoppas77

Hej vänner!

Mineko: Grattis till ruvningen! Nu ska det hållas tummar!!

Katey: Såå ledsen för din skull gumman! Fick ni några till frysen denna gång? Kram

Lillmyggan: Spännande med FET! Har tyvärr ingen aning om man får stickorna eller inte. På nätet kan man beställa billiga på "testlagret". Du står förresten kvar som sprayare i listan

Pipelina: Välkommen och hoppas det går bra på ET på lördag! Ja, familjeliv är fantastiskt! Man får så mycket tröst och svar på saker man oroar sig över. Jag har oxå haft väldigt ont efter ÄP. Som en helt sjuk mensvärk och jätte svullen mage. Hade du många ägg?

Laplata: Hej vännen! Saknat dig i tråden! Härligt att ni kommit fram i kön. Antingen får ni börja på nästa mens eller så får ni vänta en cykel beroende på hur många ÄP de har inbokat. Vi hade oturen att det var fullt så vi har fått vänta tills nu, men vi var på möte i mitten på dec. Hoppas att det går snabbare för er!

Badis: Vet du något mer om jobbet? Kram

Ego, Jag har börjat spraya idag för tredje gången! Tjo ho! Känns hur bra som helst!

• pipelina

Hejsan!
    Hoppas77: Jo de fick ut 13 st ägg och 10 av dem blev befruktade. Körde ICSI på 75%, men kul att även några av de som fick köra själva blev befruktade! Då vet man att de kan bara de vill de små rackarna!!!
    Lycka till med sprayningen! Hoppas allt går kanon!

• Katey

hoppas77 - tack för stödet, tyvärr inget i frysen, nytt försök efter nästa mens, hoppas på tredje gången gillt! Skönt för dig att du är igång också igen, spraya lugnt

Välkommen pipelina, vilken bra skörd du fick, roligt! Då går det säkert bra på ET också, hoppas ni får ett finfint embryo tillbaka!

• Lillmyggan

Hoppas: tack för ditt svar. Jag såg just att jag stod kvar under fel rubrik, har för mig att jag har uppdaterat men har väl missat denna lista. Jag flyttar mig i alla fall till inväntar FET.

VERKSTADEN
    *Davidoff1975 försökt sedan aug-07, mf jan-08, BIM 15/4
    *Vill bli mamma 2009: försökt sedan aug-07, hypofystumör, hormonproblem BIM 28/9
    *Laplata, 33år: försökt sedan feb06, oförklarligt barnlösa, insemination nr 1 28-29/10, BIM 12/11, IVF Sept09

VÄNTAR PÅ IVF-START:

SPRAYAR:
    *Hoppas77 31 år, sedan aug-06, 1 misslyckat IVF, 1:a IVF ICSI blev MF, IVF ICSI nr 2 start 4/2

SPRUTAR:

ÄGGPLOCK:

INVÄNTAR FET:
    *Lillmyggan: sedan aug-04,oförklarligt barnlösa,IVF 1 neg. FET i slutet av feb.
    *Spökboll 33 år, sedan apr 05,1:a IVF neg.1:a FET 1=MF

ET:

RUVAR/TESTDAG:
    *Mineko, 33 år, försökt sedan dec 2006, utr feb 2008, oförklaligt barnlösa, IVF 1/ICSI, TD 20/2

GRAVIDA:
    19/9 Hormonflickan, 31, sedan feb05, IVF nr 1, BF 27/5-08
    17/10 ellie 877, 35, sedan 1998, utredn. 04, IVF nr 1, BF
    iiia, 36 år, okt-05, utr. okt-06, IVF nr 1 minus, FET 1 mens, FET 2 (2 embryon), BF
    5/4 LindaBell, 34 år. Försökt sedan sept-05. IVF nr 1. BF 9/12
    Istapp, uppe på banan igen efter sent mf maj-08. BF 10/4-09
    7/10 *Badprinsessan 32år, sedan nov04, utr. mar06, X i maj06 IVF1 maj08, + egen maskin BF 16/6

FÖDDA:
    Ozgirl, 33 år, 20/7-07, flicka Joanna, 3885 g, 53 cm
    Eriam, 37 år, 20/8-07, pojke Adrian, 3735 g, 52 cm
    Längtar mycket, 36 år, 30/11-07, pojke
    Piggen, 32 år, 27/12-07 pojke
    KaStBa 36 år, 9/1-08, Marcus, 3550 g, 53 cm
    Dubbelwe, 33 år, 25/2-08, flicka, 2730g, 48cm
    Glittran, 36, ICSI 3, 3/6, flicka, 3010 g, 52 cm
    QQQ, 32, IVF 2, FET 2, pojke
    Heffet, 33 år, 15/10-08, flicka Miranda, 3585 g, 50 cm
    SysterYster2, 32 år, FET nr 2,10/11 Flicka, 3890 g, 53 cm

• badprinsessan

Har inte hört nåt mer om jobbet.
    Men får kanske besked i dag...

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • pipelina

Katey: Tack, jag hoppas det finns något guldägg som vill flytta in!
    Hoppas tiden går fort så att du får köra igång igen! Önskar dig all lycka! Du ska se att det funkar tredje gången gillt!

• pipelina

Suck! Jag var visst överstimulerad med vätskeansamlingar i buken. Sjukskriven i två veckor :(
    Hoppas inte detta ställer till det inför ET!!!

• hoppas77

Katey: Tack gumman! Ja, vi kör tredje gången gillt du och jag! Nu jädrar

Pipelina: Ledsen att du är överstimulerad! Blir det till att vänta med ET ett tag eller ska ni köra som bestämt? De som överstimuleras brukad dock ha lite lättare att bli gravida sen har jag hört

Kram Kram

• pipelina

Hej! tack för de uppmuntrande orden! Nej jag har långodlat sen i måndags så in ska väl pyret imorgon...hoppas jag verkligen!!! Ja, min läkare sa precis samma sak! Eller så försökte han bara muntra upp en sorgsen kvinna som springer runt dubbelvikt som en fällkniv...
    Men jag vill inte vara sjukskriven!! Längtar efter mina elever!! (jobbar som högstadielärare)

• pipelina

Hej! tack för de uppmuntrande orden! Nej jag har långodlat sen i måndags så in ska väl pyret imorgon...hoppas jag verkligen!!! Ja, min läkare sa precis samma sak! Eller så försökte han bara muntra upp en sorgsen kvinna som springer runt dubbelvikt som en fällkniv...
    Men jag vill inte vara sjukskriven!! Längtar efter mina elever!! (jobbar som högstadielärare)

• Lillmyggan

Hej! Nu är VUL´et avklarat, slemhinnan var 6 mm och på högra sidan såg dom några små blåsor och en som var 12 mm. På vänstra sidan hittade dom inga, tydligen låg tjocktarmen ivägen så dom fick trycka på magen rejält för att överhuvudtaget hitta ingen äggstocken, inge skönt kan jag lova!
    Så nu väntar jag bara på att mobilen ska ringa i min ficka så jag får nya instruktioner från kliniken. Håller tummarna för bra besked.

• badprinsessan

Dm hittade sällan min vänstra heller. Men vid ÄP gjorde dom det...
    O det gör speront när de trycker o bökar. Man är ju så öm ändå lixom...

Jag vågar börja tro att allt ska gå bra - midsommarbebis
  • pipelina

Hej! Hemkommen från ET. Ett jättefint embryo insatt och 2 till frysen! Tjoho! Nu är det väl bara att hålla tummen...

Svar på tråden Här är 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla