• Googels

Några fler barn med en sån här skinnflik?!

Det här är en lite underlig fråga kanske, men häromdagen på dagis nämnde personalen att dottern har en skinnflik i baken och undrade om vi var medvetna om det.

Hon hade den inte när hon föddes utan den kom någon gång efter att hon börjat äta riktig mat så jag antog att huden spänts ut när hon bajsat och den bildats på så sätt. Men när jag frågade bvc tanten om det idag så verkar hon inte tro att det berodde på det utan att det kom sig av något annat, och att det var något man kan ta bort om man vil.

Så jag undrar nu hur pass vanligt det är att barn (och vuxna oxå för den delen, för jag antar att den inte försvinner) har en sån här skinnflik?! Hoppas ni fattar vad jag menar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-07 23:39
    Svara gärna om ert barn INTE har en sån skinnflik så man kan se hur pass vanligt/ovanligt det är att de har det.

• Svar på tråden Några fler barn med en sån här skinnflik?!
  • Carro W

Min dotter har en liten skinnflik precis ovanför öppningen (mot ryggen till). hon är 4 år nu och den har sett sånt ut länge. När hon var liten så var hon väldigt trög i magen och vi fick ofta hjälpa henne med "bajseriet".

Nu har hon inga bekymmer med fliken och det går att göra rent runt den så jag har låtit det vara.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • bara lilla jag

hmm men alltså var sitter den här skinnfliken egentligen? Alltså den ni pratar om.. för min son har också som en skinnflik och en liten grop där svanskotan sitter.. Men ja det har väll alla eller jag har iaf en grop där, skinnflik vet jag inte om jag har haha

• Carro W

Den jag pratar om sitter i analöppningen.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Busbellan

Min dotter har en liten skinnflik. Vet inte om det är sån du menar, men hennes sitter ovanför analöppningen, mot slidöppningen

Mamma till Nora, August och Ella
  • monsken87

min son har också en skinnflick vid svanskotan..och en liten mynning övanför den..som din bara lilla jag

• Lm71

Låter som om det skulle kunna vara en sk portvaktstagg!? Barn som har/har haft förstoppning & trög mage kan råka ut för detta...

• Googels
    minnapinna skrev 2008-11-08 18:13:54 följande:
    Googels,hemorrojder får man ju ofta när man är förstoppad. Kan det vara det?
    Ärligt talat så vet jag inte hur hemorrojder ser ut men jag tycker bvc tanten borde göra det och hon nämnde inget om det.
  • Googels
    Nogula skrev 2008-11-09 07:40:32 följande:
    Min dotter har en liten skinnflik. Vet inte om det är sån du menar, men hennes sitter ovanför analöppningen, mot slidöppningen
    Det låter likadant som här...
  • Viewsonic

Både jag och mitt barn har.

Svar på tråden Några fler barn med en sån här skinnflik?!