• Tant Green

Vad är en tonårsmamma?

Bara undrar... vad tänker ni först på när ni hör ordet tonårsmamma? En mamma som har tonårsbarn eller en tonåring som är mamma?

(jag tänkte göra en omröstning men upptäckte att mitt plus gått ut och orkar inte förnya nu )

• Svar på tråden Vad är en tonårsmamma?
  • blå fisk

En mamma som har barn i tonåren tänkte jag först på.

• lovemyboys

Jag tänkte på mej själv.....jag 33 med son på 13...

• abnocto

Tänkte också på mig själv med tonåringar.

• Rut Blad

Intressant fråga, för det kan ju vara både mamma i tonåren och mamma med tonåringar. :)

Jag har inget bra svar känner jag, fast jag kallar mig själv för tonårsmamma eller tonårsförälder. Men å andra sidan ser jag knappast ut som en tonåring. ;)

/Rutan

• JeanneDArc

Jag tänkte på en ung mamma, fast sen därefter blev jag förvirrad på vad du menade. Sen öppnade jag och såg att det var precis det det handlade om

• Tant Green

Ja, när man bara läser rubriken så tänker man nog spontant på att det handlar om en tonåring som är mamma eftersom det är ett vanligt samtalsämne här på FL

Men att jag började fundera berodde på att jag såg en rubrik på Aftonbladet om "Tonårsmamman Anna tvingas gå till socialen" och då undrade jag om det var Anna eller hennes barn som var tonåringar (nu har jag läst mer så nu vet jag att hon var 37 år och hennes fyra barn är tonåringar, om någon undrade )

• Carbon

På en mamma som har tonåringar hemma!
    Har själv en 16åring och en 13 åring och det är ljuvligt med dessa tonåringar (Har ju en 3,5åring och en bebis också!)

• Maskot

Har faktiskt aldrig tänkt på att ordet har en dubbel betydelse. Man relaterar nog mest till sig själv. Som du ser är mitt nick "Tonårsmamma" och för mig har det varit självklart att det betyder " Mamma till tonåring" fast jag inser nu att det inte är så självklart.

Svar på tråden Vad är en tonårsmamma?