• Akilla

Snälla vänner sökes i stockholmsområdet!! :)

Hej!

Jag är den första i min vänskapskrets som har fått barn och alla mina vänner som är ickeföräldrar har helt andra rutiner än jag.
    Jag och Morris (sonen som är 6,5 mån) har varit på bvc,s mammagrupper och babysim men jag har inte träffat nån som jag klickat med helt, så det har inte känts spontant eller kul att umgås utanför verksamheten ännu iaf.

Jag har verkligen tröttnat på att känna mej ensam om dagarna, mitt liv innan grav var väldigt socialt.

Oftast har jag massor att göra och min kille är också hemma ganska mycket för han pluggar, men jag skulle sååå gärna vilja ha nån skön kompis att snacka med om dagarna. :)

Om någon känner sig träffad så kan vi följas åt här till att börja med :)

//Lotine och Morris

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 17:04
    Vill tilägga att vi bor i Hägersten/Liljeholmen.

• Svar på tråden Snälla vänner sökes i stockholmsområdet!! :)
  • Åzzy

Petra Alden skrev 2008-12-08 20:44:32 följande:

Åzzy, vi kanske kan ta sällskap från Fruängen?
    Ja absolut! Vilken tid passar er alla? Mig spelar det inte så stor roll!
  • Erno

Om det passar er är bra att va där ganska tidigt. Det är oftast massor av bebbar o vagnar där framåt em De öppnar 11. Vi brukar vara där då... Vad tycker ni?

• Petrellie

Det funkar för mig!

Jag har förresten också bytt signatur. Det kändes lite dumt att ligga ute med för- och efternamn och när jag signade upp mig på FL visste jag inte om det här med forum osv.

Det tog tio minuter att gå från t-banan till Vinterviken? Åzzy, då kan vi ta tåget som går 10.35 från Fruängen och Lotine kan ju hoppa på i Hägersten. Då är vi framme 10.50 i Aspudden.

• Åzzy

Petrellie skrev 2008-12-09 10:42:18 följande:

Det funkar för mig! Jag har förresten också bytt signatur. Det kändes lite dumt att ligga ute med för- och efternamn och när jag signade upp mig på FL visste jag inte om det här med forum osv. Det tog tio minuter att gå från t-banan till Vinterviken? Åzzy, då kan vi ta tåget som går 10.35 från Fruängen och Lotine kan ju hoppa på i Hägersten. Då är vi framme 10.50 i Aspudden.
    Ja det låter jättebra, då är jag vid fruängens t-bana vid halv 11, där uppe!
  • Akilla

Godkväll.

Ännu en dag fullspäckad med do's.

Toppen att vi ses på fredag!!! Tåget 10.35 från Fruängen är bokat. Vi kan ju höras mer om vilken vagn vi ska ses i och så.

Ser fram emot att ses.

Vi har städat, gjort barnmat, handlat, postat tradera-varor, och skurat bort matfläckar på golvet i köket och igår bakade jag lussebullar till kl 00.30. "Fullt ös medvetslös" har fått en helt ny innebörd!

Nu- sängen.

Hörs imorgon :)

kram

• Petrellie

Hej alla!

Idag har jag en ovanligt kinkig tös. Hon har lite bök med magen tror jag. Bajsar 10 ggr/dag, vilken hon inte gjort sedan första tiden och har sovit en kvart här och där mot normalt över en timme flera gånger om dagen. Vill bara vara nära och sitta hos mig fastän babygym och babysitter brukar funka toppen.

Typiskt nog är Christian borta ikväll också, han som ganska sällan gör något på kvällarna. Normalt sett orkar man ju med henne en dag och kväll utan problem men jag har ju fått amningsreumatism och efter en hel dag av bärande och sittande har jag sååå ont.

Så, färdiggnällt för idag.

Hur mår ni andra och vad gör ni? Stressar ihjäl er inför flyttar, julfirande och annat?

• Marina

Hej Petrellie stackars liten, inte kul när magen strular speciellt inte när man är ensam...

Jo här hemma packar vi så mkt vi bara orkar puh puh.....Jag har sååååå ont i hela kroppen, verkligen hatar foglossning..Längtar tills denna flytt är över så man kan pusta ut och vila ut....

André och Liam ska bli storebrödrar till en liten flicka...
  • Erno

Hej svejs!

Ses imorrn då vid tbanan aspudden kl 10.50. Ska bli kul!

• Petrellie

Hej tjejer!

Tack för idag! Jättetrevligt och väldigt mysigt ställe. Där kommer jag fika fler gånger.

Trevlig helg så länge!

• Erno

Ja, tack för idag! Jättekul å ses
    Orre somnade aldrig om o slog vakenrekord. Bra jobbat haha. Nu sover han sött o ja njuter av idol. Heja Kevin!

• Akilla

Gomorron! Vi tyckte också att det var trevligt att ses!!

Idag ska vi till Morris mormor och morfar och käka lite luciamiddag, både Björn och Mamma fyller år på söndag så det blir väl lite kombinerat födelsedagsfirande kan jag tänka mig.

Vad ska ni göra för kul i helgen då?

kram

• Petrellie

Heja Johan Olsson!

Hemma en sväng efter fika hos ett par kompisar, och ska strax iväg på middag hos ett annat par. Jag har precis exprimenterat med diverse kesellasorter eftersom vi ska stå för efterrätten, men det måste vara en viktväktarvariant.

Är riktigt trött idag så helst skulle jag stannat hemma men det är nära vänner så man kan "dega" rätt bra i soffan och åka hem när man inte orkar mer.

Imorgon är det glöggfest med tio kompisar i Bromma. Lite knytisvariant så vårt bidrag blir Janssons Frestelse.

Puh, tror det får bli en lugn måndag...

• Akilla

Hejhej!!

Vi har MASSOR att göra nu inför julen, idag somnade jag och Morris samtidigt för en gångs skull det var jätteskönt att få sova bort lite julstress. Försöker att coola ner, inget blir ändå roligt om man stressar ihjäl sig...
    Vi har införskaffat en resesäng som jag lägger all min tillit till och hoppas att den ska hjälpa oss att upprätthålla sovrutinerna. Den ska hjälpa oss i mörkaste skåne under slutet av veckan och början av nästa samt under julaftonsnatten hemma hos mina föräldrar i täby. Så nu vet ni det!! :)
    Hur ska ni fira jul? Minns inte om jag frågade det sist när vi sågs..

ha en fortsatt trevlig kväll!!
    kram

• Akilla

ps om det är någon som vill så kan vi göra en maillista ist för att skriva i tråden varje gång?

Maila mig här på familjeliv vilka som är intresserade så sätter jag ihop en lista.

• Petrellie

Hallå!

Jag har också fullt upp, och ska hinna med ett dygn hos min morfar i Linköping också (ons-tors) är det tänkt.

Vi ska ha både julafton och juldag hemma hos oss så det är lite pyssligt, men jag tycker det är roligt också. Jag har delat ut lite uppdrag till familjen som kommer också och Christian har skolavslutning på fredag så han är hemma dagarna innan jul och kan hjälpa till.

Sedan åker vi några dagar till Christians föräldrar i dalarna och blir bortskämda. Hoppas det ska gå bra med sovandet och ätande där, det var lättare att vara borta när de var riktigt små tycker jag.

Mailtråd låter som en bra idé, särskilt nu när vi börjar prata om mer "privata" saker. Jag mailar dig!

kram på er

• Åzzy

Hej tjejer & tack för senast!

Här härjar kräksjukan igen..suck! Björn & David har fått den, men jag & Charlie har klarat oss än så länge.

På julafton ska vi hem till min pappa på dan & hem till min mamma på kvällen, svärmor besöker vi på annandagen!

Mailtråd låter jättebra!!Jag mailar dig!

kram på er!

• Erno

Hejsi svejsi!

Nej, usch för kräksjuka! Hoppas ni klarar er o resten av fam snart e friska igen. Det där e inge roligt

Appropå julhysteri har vi haft en heldag me en kompis på stan idag! Oskar va jättesnäll 5 timmar ut o in i affärer. Ja e en stolt mamma ikv hihi! Det blev tom några klappar handlade... För våran del blir julafton nr1 här i sthlm med daniels släkt o julafton nr2 på annandan i uppsala med mina föräldrar. Ska bli mysigt!

Ja mailar dig oxå...

Mås så gott så länge! Vi höres!

• Robdine
    Hej,

Vi söker oxå ett par att umgås med som nyinflyttade här. Skriv gärna PM

mvh Nadine
Svar på tråden Snälla vänner sökes i stockholmsområdet!! :)