har jag rätt?
Vi hade tänkte åka till sommarstället (Gotland) över nyår i 5 dagar. Å naturligtvis så tänker ju inte den 15 åriga dottern följa med å det förstår jag för vem vill vara med sina föräldrar å sin mormor å mostrar när man kan vara med kompisar...
Jag litar på min dotter men däremot inte hennes kompisar eftersom det har skett en del stölder hemma hos hos bla men även hos en av hennes andra kompisar å vi föräldrar har en svag misstänkte om vem det skulle kunna vara.
Jag vet att hon går på fester å att hon har druckit ibland å jag vet att hennes kompisar oxå dricker.
Har sagt att om hoin ska vara i stan under nyår så får hon vara hos nån kompis under de dagar vi är borta å att jag pratar med dennes föräldrar, dessutom så kommer jag ta hennes hemma nycklar så att hon inte kan komma hem det pga att jag inte vill vara orolig för mitt hem att hon iaf ska ta hem några kompisar, även om det bara är så att hon ska hem å hämta någon sak så kan de ju stanna kvar å få för sig saker.
Hon tycker jag är korkad å idiot som gör så, men jag såg på hennes min när jag berätta att vi skulle åka till Gotland (innan hon visste allt det där med nycklar osv) att hennes ögon lyste upp å kollade mot kompisens håll, ni vet som det är fritt fram nu.
Jag skulle lita på henne men jag vet hur lätt det är för tonåringar att "krascha" en fest när inga föräldrar är hemma å vi bor i en liten stad där de flesta känner alla så om nån får nys på att det är föräldrafritt så tror jag säkert att de skulle dra till sig en hel del som inte skulle vara välkommna.
Hur skulel ni göra???
Ursäkta att det blev så långt