• Äldre 10 Nov 19:58
    18406 visningar
    16 svar
    16
    18406

    Är ÄL test positivt efter ägget släppt?

    En undran bara...
    Jag har ÄL-stegring i två dagar. Ibland har jag lyckats få det i tre dagar men då har jag testat typ Måndag kväll, tisdag dag och onsdag morgon.
    När släpper ägget ungefär??
    Är det vid första pos stegringen som signalen går, som någon vis människa skrev till mig?
    Men isf innebär det ju att sista testet visar positivt fastän ägget släppt - eller????

    Eller är det så att ägget släpper någon gång och strax därpå visar äl-testerna negativt?
    Så när man får negativt äl-test så har man knappt 24 timmar på sig att befrukta ägget, dvs äggets livstid?

    Någon som vet?
    Gör mig klok

  • Svar på tråden Är ÄL test positivt efter ägget släppt?
  • Sweeti­e82
    Äldre 10 Nov 20:00
    #1

    Vill också veta

  • Äldre 10 Nov 20:18
    #2

    Testet visar positivt 12-36 timmar innan ägget släpper. Vill man vara säker på att inte missa äl har man sex flera dar innan förväntad äl och sen varannan dag.

  • Äldre 11 Nov 18:13
    #3
    Svar på #2
    Alltså; Så länge ÄL-testerna visar positivt så har ägget inte släppt!
    Är det rätt uppfattat??

    Så i så fall så är det inte för sent, om än i senaste laget, att älska onsdag om testet varit positivt måndag och tisdag??

    Bästa är ju att ha sex varje dag / varannan. Men min sambo jobbar sena kvällar så det är omöjligt hos oss.
    Så jag måste maxxa chanserna och förstår inte riktigt det här.

    Men har jag uppfattat rätt nu?
    Sweetie82 vill nog också veta
  • Äldre 11 Nov 18:27
    #4
    TrollmorTillTre skrev 2008-11-11 18:13:19 följande:
    Svar på #2Alltså; Så länge ÄL-testerna visar positivt så har ägget inte släppt! Är det rätt uppfattat??Så i så fall så är det inte för sent, om än i senaste laget, att älska onsdag om testet varit positivt måndag och tisdag??Bästa är ju att ha sex varje dag / varannan. Men min sambo jobbar sena kvällar så det är omöjligt hos oss.Så jag måste maxxa chanserna och förstår inte riktigt det här.Men har jag uppfattat rätt nu?Sweetie82 vill nog också veta
    Du har fattat precis rätt!
    *För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Äldre 11 Nov 18:28
    #5
    Svar på #4
    snappi81 skrev 2008-11-11 18:27:00 följande:
    Du har fattat precis rätt!
    Va skönt!
    Det är inte så ofta
  • Äldre 11 Nov 18:28
    #6
    TrollmorTillTre skrev 2008-11-11 18:28:27 följande:
    Svar på #4 Va skönt!Det är inte så ofta
    *För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • EEJ
    Äldre 11 Nov 19:31
    #7

    Jag följde slaviskt äl testet från CB under 4 månader. Dvs jag styrde allt mys till dessa dagar. det tog sig inte. sen började jag lyssna mer på kroppen och kände att äl flytningarna kom mycket tidigare. Den här månaden sket jag i testet och sexade från och med äl flytnignarna och framåt. Nu sitter jag här i v 5.

    Jag litar inte ett dyft på äl testen, min BM sa att de ofta visar försent.

    Ta testen om du vill, men ha sex minst en veckan innan också.

    Lycka till!

  • Äldre 11 Nov 20:00
    #8
    Svar på #7
    Faktiskt Irika82, så är det mycket goda besked från dig för just den här månaden
    Mens beräknad om nån vecka lite drygt.
    Vi får se .. Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter!
  • sugabo­o
    Äldre 11 Nov 20:08
    #9

    Har försökt i 7 mån med tester men blev aldrig gravid. Letade efter äl i okt månad men lyckades inte.En dag 1 v efter beräknad äl.Så fick jag ont som ett stickande på höger sida som varade i 2 timmar ungefär. testade då med älstickor (hade några kvar).Fick utslag på äl hade även stegring dagen efter.Men jag tror att det var den stickande känslan som var att ägget släppte.Sen kan det ju ta ett tag för hormonet förvinna..tror jag iallafall.
    har gått över BIM denna gång :)

  • Äldre 11 Nov 20:21
    #10
    Svar på #9
    sugaboo skrev 2008-11-11 20:08:24 följande:
    Har försökt i 7 mån med tester men blev aldrig gravid. Letade efter äl i okt månad men lyckades inte.En dag 1 v efter beräknad äl.Så fick jag ont som ett stickande på höger sida som varade i 2 timmar ungefär. testade då med älstickor (hade några kvar).Fick utslag på äl hade även stegring dagen efter.Men jag tror att det var den stickande känslan som var att ägget släppte.Sen kan det ju ta ett tag för hormonet förvinna..tror jag iallafall.har gått över BIM denna gång :)
    Då håller jag mina tummar för dig!!!!
  • Aqua ros
    Äldre 11 Nov 20:29
    #11

    Jag får alltid stegring i tre dagar på äl test (CB)

    Men min gyn förklarade att när man har stegring mer än två dagar så släpper inte äggen= ingen ÄL

    Jag har PCO så på mig stämmer det att dom ligger kvar trots stegring.

  • Äldre 11 Nov 21:12
    #12
    Svar på #11

    Tråkigt att höra!!!

    Aqua ros skrev 2008-11-11 20:29:40 följande:
    Jag får alltid stegring i tre dagar på äl test (CB)Men min gyn förklarade att när man har stegring mer än två dagar så släpper inte äggen= ingen ÄLJag har PCO så på mig stämmer det att dom ligger kvar trots stegring.
  • Singoa­lla74
    Äldre 12 Nov 12:54
    #13

    å jag har hört 24-48 timmar innan ägglossning visar äl test positivt...

  • sugabo­o
    Äldre 13 Nov 08:40
    #14

    Har som sgat provat 7 månader med äl stickor.en gång fick jag så här. Neg på morgonen äl utslag mitt på dagen kl 13 neg på kvällen runt 20.

    När hade jag äl i så fall? sexade självklart på natten där men det tog sig inte..

  • Fri 29 Apr 2022 02:40
    #15

    Jag har två pojkar och som jag förstår är ett positivt ägglossningstest 24-48 h varning om att det kommer släppa. Därefter har man 24-48 timmar på sig innan ägget kan befruktas. Därmed kan man bli gravid 5 dagar innan och två dagar efter ett positivt test. 5 dagar innan beror på spermiens överlevnad 

  • Fri 29 Apr 2022 04:40
    #16

    Enligt vad jag fått lära mig så kan man inte lita på ägglossningstest  alls. De mäter ett hormon i kroppen som utsöndras som en signal till kroppen att ?hej! Nu är det dags för ägglossning?. Dock finns det inget som säger att du verkligen ägglossar bara för att hormonet utsöndras. 


    Mitt tips är att spana in vulverine på instagram & se vad hon skriver om kroppstemperatur & sekret.

Svar på tråden Är ÄL test positivt efter ägget släppt?