• Anonym

Filmer och böcker med tjejer som gillar tjejer?

Vad finns det för böcker och filmer med tjejer som gillar tjejer?

• Svar på tråden Filmer och böcker med tjejer som gillar tjejer?
  • mjukisvicki

loving annabella tror jag det finns en som heter. en film. sen debs oxå.
    fan finns en film till som jag tyckte jätte mycket om. men jag kommer inte på vad den heter

• mjukisvicki

Imagine Me and You
    jätte bra

• Anonym

Tack tjejer Stjärnor utan svindel har jag faktiskt läst
    några fler?

• presens konjunktiv

Det finns hur många böcker som helst. Är du begränsad till svenska är urvalet förstås också begränsat.

Vad är du ute efter?

Tradition and habit are not sound arguments. Construct a valid argument or stop talking!
  • Skutt

Hej,
    Jag köpte mina böcker på nätet. adlibris.com
    Mian Lodalens böcker: Trekant och Smulklubbens skamlösa systrar.
    Eva Lejonsommar: En av oss.
    Åsa Nilssons: Dags att våga.

Kram Skutt

• Gaytjej

Jag gillar Vintervin (av Katherine V Forrest) för att den beskriver en 'vanlig' kärlekshistoria med positivt fokus på att den är mellan två kvinnor - visst, det är lite tankar och funderingar i komma-ut-för-sig-själv-processen, men det är inte beskrivet som någon livskris med en massa ångest eller problematiserat. Dessutom trevligt beskrivet sex mellan två attraktiva och självsäkra kvinnor, och det är ju aldrig fel :)

Sarah Waters böcker Kyssa Sammet, Nattvakten och Ficktjuven är lagom ligga i soffan framför brasan-läsning också!

Lite mer förena nytta med nöje är det att läsa Röd Azalea av Anchee Min, en självbiografi som äger rum i Maos Kina.

Ni hittar en omfattande lista över böcker med lesbiskt tema här
    http://www.saffo.se/nov_tipsen_bocker.htm

En lista över filmer hittar ni här
    http://www.saffo.se/nov_tipsen_filmer.htm

Tips när det gäller filmer kan även vara att gå in på www.lovefilm.se och använda deras sökmotor för att hitta queerfilmer i olika genrer.

Svar på tråden Filmer och böcker med tjejer som gillar tjejer?