• WickedCherrie

mens idag..hur ska jag orka försöka!

vårt 14:e försök. vi trodde verkligen på det den här gången. Svulna bröst. morgonillamående. Det fanns tecken. Men så fick jag min mens i morse. Jag vill gråta, men tårarna verkar ha tagit slut.

Ni som kämpar så...hur gör ni för att orka?

• Svar på tråden mens idag..hur ska jag orka försöka!
  • show must go on

ja-- då har man försökt i över 2 år nu :( nada niet...har gjort utredning & nu är vi satta i IVF kön....Jobbigt som fan !!
    Dagarna går upp & ner ! Men vi får kämpa!!hoppas & tro på att ett litet mirakel en dag vill komma till oss..på ett eller annat sätt ,) Kan bara hålla med er alla!! inte trodde jag att detta skulle hända mig, alla andra blir gravida utom jag...etc blä..

Lycka till alla!!

• Vante

Hej!
    Jag och min man har försökt bli tre nu i 2 år och 8 månader. Personligen så tyckte jag att första 1 1/2 åren var absolut jobbigast. Klart att jag bli jätte besviken fortfarande varenda gång mensen dyker upp men jag bryter inte ihop på samma sätt nu som tidigare. Jag antar att det är så att det inte blir direkt lättare med tiden men man hittar sätt att hantera det på.

Måendet går mycket upp och ner, men för mej har det iaf blivit stabilare med tiden. Att vi fick göra en utredning hjälpte mej mycket och om ca 3 månader gör vi vårt första ivf försök (förhoppningsvis det sista) ;)

Lycka till och ta hand om dej! Kram

• Vante

Ps. Jag är skengravid praktiskt taget alla månader ds ;)

• fiee

Hej, ny här. Får man fråga vad pergo är?
    Har precis varit och tagit de första blodproverna för att kolla vad som är fel.
    Fick min mens idag, 1 vecka sen (brukar vara rätt regelbunden)typ 10 försöket. Helt genomdeppad idag.

• aylen

wicked cherrie: Jag har försökt i 7 år nu. Tiden då jag hade försökt efter 14 omgångar som du var jag inte ens ledsen, eller jo man undrade ju, men du får nog vara beredd på att det kan ta längre tid än så.
    lycka till.

• Kwela

Vi har försökt i 4 år och gjort 6 ivf och 3 FET, vi är oförkarligt barnlösa. Jag förstår verkligen att du känner dig ledsen och inte vet hur du ska orka. Jag var helt knäckt efter 3 försök. Nu vet jag inte ens hur många gånger vi har försökt. Men det blir lättare för varje gång. Människan har en fantastisk förmåga att ta sig igenom jobbiga saker.

I mitt fall tror jag att det hade gått bättre om jag hade varit mer inställd på att det kunde ta lång tid. Lycka till!!!

• pippifrugan

Jag har aldrig blivit så deppig när mensen kom som den här gången. Jag bröt ihop flera gånger på jobbet. Jag hoppades och trodde verkligen den här gången. Vi har försökt i snart 21 månader och just nu håller jag på att äta Pergo.

Men man återhämtar sig ju ganska snabbt och blir bra på att låtsas att allt är bra.

Man märker i alla fall vilka som är ens vänner under en sån här period. Det finns dom som tror att allt är bra bara för att man inte säger att det är skit och det finns dom som frågar och verkligen bryr sig om hur man mår.

Man klarar väl sig igenom detta med hjälp av sin man och sina vänner. Jag hade aldrig överlevt utan dem.

• längtan efter lillamirakel

Pippifrugan:

Känner igen mig så väl! Fick mens idag och tårarna bara rullar ner för kinderna. Kan inte göra något åt det! Vet hur det är för sen går det någon dag och man trycker undan känslorna.
    Alla mina vänner vet.. men ingen bryr sig känns det som.. alla har egna barn och vet nog inte vad man går genom, de försöker nog inte ens förstå. Önskar så att jag hade en vän att prata med just nu..

wicked cherrie: Hur är det med dig just nu?

• Mamma till viljestark dotter

längtan efter lillamirakel - det är därför det är så bra att FL finns! Här finns det dom som verkligen förstör vad man går igenom. Och alltid nån att prata med som förstår, stöttar och tröstar. Jag skulle inte klarat mig utan FL, sambon är inte mkt för att prata...

*kramar om* Hoppas nästa månad blir er tur!

• Mrs Hmmm

En liten fråga från en okunnig: "längtan efter lillamirakel", hur skulle Bisolvon kunna hjälpa? Det är väl den där hostmedicinen?

Mamma till viljestark dotter:
    Tack för kramen och omtanken! Du har så rätt.. tur att FL finns för här finns det tjejer som går igenom samma sak som mig eller som varit där och vet hur det känns eller hur man ska ta sig ur den värsta sorgen.. En sådan tjej är ju du! Tack! Kram till dig med! Vet inte hur det går för er just nu? ruvar du?

Mrs Hmmmm:
    Bisolvon är slemlösande som vissa tar för att göra slidsekret tunnare och därmed lättare att simma igenom för spermierna!

• Mamma till viljestark dotter
    längtan efter lillamirakel - Ja vi började ju bebisverkstan 2002 och har varit med om det mesta. T o m fått ett litet mirakel som kom till spontant trots att jag i vanliga fall saknar ägglossning. Just nu ruvar jag sen drygt en vecka tillbaka, hoppas på + innan jul

Mamma till viljestark dotter:
    Grattis till miraklet!!
    Håller alla tummar jag har för att ni ska få ett stort +!!

• WickedCherrie

NU HAR JAG ETT TYDLIGT + på min sticka. På min egen födelsedag!!!
    äntligen äntligen!

Svar på tråden mens idag..hur ska jag orka försöka!