• lia29

Gravida från IVF på S:t Göran, del 4

Såg att den gamla tråden stängt. Får se om jag lyckas få upp en ny ......

• Svar på tråden Gravida från IVF på S:t Göran, del 4
  • Luella

Vi tittade

Det känns bra, bebisen har blivit mer av en liten person för oss nu. Kul att börja titta på namn "på riktigt".

• michaelani

Karmosin: Syns det väl???
    Låter fantastiskt att snart få träffa den lilla personen.

• michaelani

Har varit på RUL idag, allt såg bra. Kunde inte hålla mig från att titta vad det var och det skall vara en liten flicka där inne.

• killika

michaelani: vad häftigt att få se bebben igen! var det uppenbart att det var en liten tjej eller var du tvungen att spana noga? jag är inte sugen på att få veta nämligen.. samtidigt vill man ju titta noga för att få se bebisen in action.
    antar att det beror på hur den ligger och hur den far runt under tiden iofs.

karmosin: 50 dagar! känns helt overkligt att man själv kommer vara sådär nära framåt sommarkanten. hoppas du får ordning på sömnen och kan packa upp dig och magen med hjälp av kuddar och annat...

gazelle: grattis till halvlek.. hoppas du mår bra i din graviditet!

• Milda M

Ojj vad det snackas här plötsligt =)

På tal om att sova dåligt, jag måste vända mej heeela tiden och armarna är helt bortdomnade.(Lite gnäll så här på slutet är väl ok?) MEN, nu jäklar är det max 12 dgr kvar. Tjoho!!! BF 27/1 och sedan max 1 vecka tills igångsättning.

Lycka till tjejer!!!

/Milda M.

• Milda M

Michaelani: Vi har lyckats hålla oss från att ta reda på könet. Trots att jag med några enkla tryck kan få fram det från FVP-svaret. Man får en kod som man kan knappa in på Karolinska.
    På UL i v.32 så frågade dom om vi visste, NEEJ skrek vi, ja då får ni blunda nu sa UL-killen.
    Nu är det ju bara några dagar kvar och jag känner att det kvittar vad det blir.

Är tokrädd att vattnet ska gå då huvudet är helt rörligt och det enligt hemska historier kan göra så att navelsträngen fastnar mellan huvud och bäcken. Vad ska man göra i det läget frågade jag min BM. "Det finns inget att göra då svarade hon"... Kan inte få det ur huvudet.

Ha det gott/ Milda.

• michaelani

killika: Hade inte kunnat se att det var en tjej om inte ultraljuds undersökaren visat tydligt på skärmen. Vet ju förstås inte hur tydligt det är om det är en kille istället, skulle kunna tänka mig att en snopp är mer uppenbar.

Milda M: Va härligt med så nära till BF. Lycka till!

• Gazelle

Milda M: Spännande att det är så nära nu. Lycka till!

mihaelani: Grattis till flickan! Vi ska vi nästa UL försöka få reda på vad det är för kön på bebben. Efter mycket funderande och diskuterande känner vi att vi gärna vill veta.

Ego: Jag mår sådär. Det varierar från dag till dag. Kräktes häromdagen igen. Men det är ju klart lättare att glädjas åt sin graviditet när man inte mår spyilla hela tiden. Och det blir stadigt bättre!

• killika

heeej! idag har det varit rutin UL! jag är överlycklig, allt såg toppen ut. Den lill* verkar vara en rätt cool krabat, den låg o sög på tummen o sprattlade lite med benen.

genast börjar man längta till tillväxtultraljudet i v 32...

Nu känns det iaf som man kan börja köpa grejer på riktigt. T ex så slog vi till på en vagn idag. ha ha ha. de ska ju höja bugaboo cameleon med nästan 1000 spänn 1 mars, så då tänkte vi att, äh, vad fasen, vi slår till...

hur mår ni därute?

kramar

• Luella

Grattis killika till ett lyckat UL och till vagnen!

Jag mår bara bra, är i vecka 35 nu och börjar fundera på förlossningen lite smått. Vi har fått vår vagn som vi beställde och den står i vardagsrummet nu så vi kan titta på den hela tiden . Den är så fin med sin lilla röda åkpåse i, jag längtar så himla mycket efter att vi ska ta med bebisen på promenader. Hoppas nu att allt går bra och inget händer på sluttampen. Jag är osäker på hur jag skulle hantera något sådant, det är så nära nu. Annars är det 3 veckor kvar på jobbet och det känns både som väldigt lång tid och väldigt kort tid.

Hur mår ni andra?

• Gazelle

Karmosin: Ja, det är nog klokt att börja tänka på förlossningen! Det är ju snart dags! Härligt, härligt. Var har ni planer på att föda?

Ego: Själv har jag tillbringat en tid på förlossningen på KS, Solna, denna vecka pga av blödning som kom plötsligt i går morse. Fick åka dit direkt för koll och sedan ligga inne för observation hela dagen, och sedan åka på återbesök i morse. Blödningen gick snabbt över och gyn kunde inte ens en gång ser varifrån den kom. Bebisen mådde bra både i går och i morse. Fick i förebyggande syfte kortisonsprutor för att bebisens lungor snabbare skulle mogna om för tidig förlossning skulle bli aktuell (hoppas INTE, det är ju trots allt ett tag kvar, är i vecka 23+2 idag). De upptäckte också att jag hade en urinvägsinfektion så jag fick även antibiotika. Och det var ju på sätt och vis tur att den upptäcktes, även om det gärna kunde ha fått ske under mindre dramatiska förhållanden. Nu känner jag mig ganska lugn och tar en dag i taget och hoppas att jag slipper fler akutbesök på förlossningen. Väntar så gärna till slutet av maj!

• Gazelle

killika: Grattis till dig (er!) förstås! Visst är det härligt att få bekräftat att allt ser bra ut.

• Gazelle

Milda M: Undrar så hur det har gått för dig!

Svar på tråden Gravida från IVF på S:t Göran, del 4