• icka76

Någon som provat akupunktur för att bli gravida?

Jag har precis bokat tid hos en akupunktör som enligt hon som rekommenderade henne har hjälpt flera kvinnor att bli gravida. Hon ska t.o.m. ha hjälpt en kvinna som enligt läkare inte kunde bli gravid.

Hur har det gått för er som provat? Har det fungerat?

• Svar på tråden Någon som provat akupunktur för att bli gravida?
  • Solan Gundersen

Jag håller tummarna för att det ska lyckas för din del, men för mig funkade det inte... Blev bara dyrt.

• mary m

jag har också hört att det kan hjälpa så jag har också bokat in en tid och även zonterapi, hörde att de var bra att kombinera. Det kanske inte funkar men jag känner i alla fall att jag måste testa och göra vad jag kan. Har ni försökt länge att få barn? Vi är snart uppe i två år, jag har haft lite problem med äl men fått hjälp med pergo. Min sambo är ok enligt test.

Lycka till

• Stabilo

Jag gick på 12 behandlingar akupunktur - funkade inte för mig. Så det är nog väldigt individuellt.

• Schohoo
    Stabilo skrev 2008-11-15 19:58:16 följande:
    Jag gick på 12 behandlingar akupunktur - funkade inte för mig. Så det är nog väldigt individuellt.
    Absolut! Beror ju vad man har för "fel"!
    Jag har oregelbunden mens och den blir regelbunden med akupunktur! Har provat Pergotime och gjort ivf och fet, men har inte lyckats med det! Men akupunktur funkade!
    ♥♥♥ A 050611 & A 081019 ♥♥♥
  • corneliana

Funkade för mig. Gick på akupunktur för att öka chanserna att lyckas med insemination (enligt kliniken är det bara en av tio inseminationer som leder till barn). Första gången blev jag gravid på första försöket, nu vid syskonförsöket blev jag gravid på andra försöket.

• tusenfrågor

måste få fråga er alla som provat akupunktur - när börjar man med det? måste man hålla på länge inför insemination eller provrörsbefr? eller räcker det att gå precis innan?

god jul!

Svar på tråden Någon som provat akupunktur för att bli gravida?