• Eyleen

Slutet på "En elefant balanserade..."?

Har absolut för mig att jag hört ett slut på "En elefant balanserade..." men kan inte komma på hur den går! Hjälp mig!

Det finns säkert massor av varianter därute.

• Svar på tråden Slutet på "En elefant balanserade..."?
  • Lillatroll

Det enda slut jag har hört på den låten är på en barnskiva där dom spelar den. Efter att ett antal elefanter har balanserat på tråden så hör man en högt pling som ska symbolisera att tråden går av....sen är låten slut. Något annat slut har jag inte hört.

• SeTa

Jag har aldrig hört något slut på den låten?

• LHUF
    Lillatroll skrev 2008-11-14 22:44:00 följande:
    Det enda slut jag har hört på den låten är på en barnskiva där dom spelar den. Efter att ett antal elefanter har balanserat på tråden så hör man en högt pling som ska symbolisera att tråden går av....sen är låten slut. Något annat slut har jag inte hört.
    så har jag också hört och när vi sjunger/leker den på jobbet så sjunger vi tills alla är med och sedan går tråden sönder
    Tilde 080319
  • krypsyl
    Svar på #8
    Vet faktiskt inte vart jag har hört det, öppna förskolan, dagis, skiva eller nåt... Så sjunger jag och barnen alltid iaf.
  • Eyleen

Krypsyl: Kul!

Har för mig att det slutet jag hört var något i stil med x elefanter balanserade på en liten liten spindeltrååååd det tyckte dom var en rolig sång ... ...sen kommer jag ju inte ihåg resten

• Gummsan

Så dom tar om den ännu en gång :D (hehe hitta på).... Kommer drömma om denna låten inatt

• Ejin

krypsyl,.... jag strunar i om de är de riktiga slutet eller inte... från o me nu kommer ja nog alltid köra de de slutet för de var så bra på nått sätt

• Gummsan

Gubben sa. de tyckte dom va så intressant , men det fick inte plats någon mer elefant .... hehehe

• Tokfrjant

Tror jag faktiskt har hört något sånt i ett spel som min lillebror brukade spela.. Så det är nog slutet, ja!

krypsyl skrev 2008-11-14 22:42:22 följande:
    tusen ( ) elefanter balanserade på en liten spindeltråd, men det blev så tungt så att tråden brast och alla elefanter föll i golvet med ett plask...
  • krypsyl

Så här har jag också hört kom jag på:
    "Tio elefanter balanserade,
    på en liten spindeltråååd.
    Det tyckte dom var så intressant,
    men nu fanns det inte någon mera elefant."

• Jonna79

"Så dom gick till skogen för att plocka lite svamp" har jag sjungit

• Care69
    krypsyl skrev 2008-11-14 22:53:10 följande:
    Så här har jag också hört kom jag på:"Tio elefanter balanserade,på en liten spindeltråååd. Det tyckte dom var så intressant, men nu fanns det inte någon mera elefant."
    Så sjunger jag också.
  • violis

Jag brukar sjunga en sista vers som jag lärde mig som barn( med reservation för att jag inte minns exakt)..eftar att alla "elefanter" kommit med sjunger man tex "10 elefanter balanserade på en liten liten spindeltråd men de var för tuunga så tråden den brast med ett enda stoort BRAK"
    alla "elefanter" trillar då av tråden.

• Fredagsmus

Ha ha vilken rolig tråd. Jag brukar avsluta ...det tyckte dom var så intressant, men dom hämta inte någon mera elefant.

• deac

Så här har jag alltid avslutat:
    10 elefanter balanserade på en liten,liten spindeltråd
    men det blev så tungt så att tråden brast....
    och alla elefanterna dom ramlade PLADASK!

och alla barnen ramlar ihop på golvet.

• Kinderägg

Som deac skriver har jag fått lära mig. Vi har även haft sången med på babysimmet och då sjunger vi "men det blev så tungt så att tråden brast och alla elefanterna dom ramla med ett PLASK !

Svar på tråden Slutet på "En elefant balanserade..."?