Slutet på "En elefant balanserade..."?
Har absolut för mig att jag hört ett slut på "En elefant balanserade..." men kan inte komma på hur den går! Hjälp mig!
Det finns säkert massor av varianter därute.
Har absolut för mig att jag hört ett slut på "En elefant balanserade..." men kan inte komma på hur den går! Hjälp mig!
Det finns säkert massor av varianter därute.
Det enda slut jag har hört på den låten är på en barnskiva där dom spelar den. Efter att ett antal elefanter har balanserat på tråden så hör man en högt pling som ska symbolisera att tråden går av....sen är låten slut. Något annat slut har jag inte hört.
Jag har aldrig hört något slut på den låten?
Krypsyl: Kul!
Har för mig att det slutet jag hört var något i stil med x elefanter balanserade på en liten liten spindeltrååååd det tyckte dom var en rolig sång ... ...sen kommer jag ju inte ihåg resten
Så dom tar om den ännu en gång :D (hehe hitta på).... Kommer drömma om denna låten inatt
krypsyl,.... jag strunar i om de är de riktiga slutet eller inte... från o me nu kommer ja nog alltid köra de de slutet för de var så bra på nått sätt
Gubben sa. de tyckte dom va så intressant , men det fick inte plats någon mer elefant .... hehehe
Tror jag faktiskt har hört något sånt i ett spel som min lillebror brukade spela.. Så det är nog slutet, ja!
Så här har jag också hört kom jag på:
"Tio elefanter balanserade,
på en liten spindeltråååd.
Det tyckte dom var så intressant,
men nu fanns det inte någon mera elefant."
"Så dom gick till skogen för att plocka lite svamp" har jag sjungit
Jag brukar sjunga en sista vers som jag lärde mig som barn( med reservation för att jag inte minns exakt)..eftar att alla "elefanter" kommit med sjunger man tex "10 elefanter balanserade på en liten liten spindeltråd men de var för tuunga så tråden den brast med ett enda stoort BRAK"
alla "elefanter" trillar då av tråden.
Ha ha vilken rolig tråd. Jag brukar avsluta ...det tyckte dom var så intressant, men dom hämta inte någon mera elefant.
Så här har jag alltid avslutat:
10 elefanter balanserade på en liten,liten spindeltråd
men det blev så tungt så att tråden brast....
och alla elefanterna dom ramlade PLADASK!
och alla barnen ramlar ihop på golvet.
Som deac skriver har jag fått lära mig. Vi har även haft sången med på babysimmet och då sjunger vi "men det blev så tungt så att tråden brast och alla elefanterna dom ramla med ett PLASK !