• tanten

någon som påbörjade pergokur idag?

hej å hå! svårt att hänga med i gamla trådar..
    är det någon mer än mig som påbörjar pergokur idag? Själv så är det typ sjätte kuren och dubbelkur så nu håller jag tummarna!
    någon som hänger på och snackar lite i denna tråd?

• Svar på tråden någon som påbörjade pergokur idag?
  • Deep Love

jag börjar min andra kur på torsdag...

• tanten

dubbelkur eller enkel? går du på vul och kollar äggblåsor?
    De gjorde jag bara första gången..

• mmiaa

Hej! Jag började min andra (första dubbelkuren) i söndags.

• tanten

har ni haft några biverkningar av era kurer? jag har inte känt nåt men jag vet att de funkat eftersom de både sett äggblåsor och jag har testat med äl tester.. fattar inte varför det inte blivit nåt än...

• Deep Love
    tanten skrev 2008-11-18 14:27:02 följande:
    dubbelkur eller enkel? går du på vul och kollar äggblåsor?De gjorde jag bara första gången..
    Nä jag har inte varit o kollat.. det va inget min gyn läkare sa ngt om.. hon sa att jag skulle äta 3 kurer o hade inget hänt efter det så skulle jag komma tillbaka.. jag äter enkel kur...
  • mmiaa

Var inte heller på VUL första kuren men nu när man äter dubbelkur kanske det inte är fel att gå på det... kanske ska ringa gyn...
    Första kuren hade jag inte några biverkningar, dock blev det ju ingen ÄL trots att ÄL-testerna visade stegring.

• tanten

jaha så äl tester visade stegring fast du inte hade äl? hmm.. men jag lär nog ha äl för de såg ju både äggblåsor när jag var där i juni efter första gången med dubbelkur plus att blodprov visade hög progesteronhalt.
    jag är lite rädd att jag idag reagerar annorlunda än i juni och då är jag rädd att jag kanske släpper tre ägg eller så.. inte kul med trillingar.. när jag dessutom har två livmödrar, som gör det lite trångt där inne för dem...

• mmiaa

Ja, testade t.om med CB:s digitala och det blev  fullt utslag. Men det är klart, testen visar ju faktiskt bara att LH-stegringen sker, inte att ägget släpper... Blodprovet visade att det inte varit någon ÄL. Ska ringa gyn i em och kolla om jag inte kan få komma på VUL, vore ju intressant att se om det blir någon blåsa....
    Trillingar är jag också lite rädd för men tvillingar skulle nog inte vara något problem.

• tanten

det är sant, det är därför man tar blodprov för att kolla progesteronhalt för den talar om att man haft ägglossning..
    hoppas du kan få komma in på vul om du nu känner dig osäker men konstigt att de inte kallat dit dig utan bara sagt att du ska ta dubbelkur..

• mmiaa

Pratade med gyn och de tyckte inte VUL behövdes när jag tog pergotime, utan i så fall om jag börjar med sprutor om inte pergotime fungerar.

• tanten

aha ok då antar de att du kommer ha ägglossning då och räknar med att du inte ska lossa mer än ett eller två ägg?
    konstigt vad olika de gör i olika landsting..

• mmiaa

Ja, tycker också det är lite nervöst. Men det är väl bara att hoppas på att det bara blir ett litet bra ägg

Svar på tråden någon som påbörjade pergokur idag?