• DollyD

Sofiahemmet i Stockholm - erfarenheter?

Har gjort en utredning via min ordinarie barnmorska, men nu känner hon att vi "kört fast". Jag har ätit en enkeldos pregokur, och trots LH-stegring, ska jag enl. barnmorskan inte haft någon ägglossning.
    Nu vill hon remittera mig till Sofiahemmet, och jag kände lite att luften gick ur mig. Ska jag behöva gå igenom allt igen? Ni som gått/går där, vad har ni för erfarenheter. Går det snabbt att "komma igång".
    /Dolly

• Svar på tråden Sofiahemmet i Stockholm - erfarenheter?
  • Anniepannie85

Hej.. oki. Ja hoppas dom ringer snart, vi fick en återbudstid den 15 dec, Sen fanns det inte tider förens från 22 januari. Hoppas dom ringer er så ni får en tid snart! Ja det är väldigt jobbigt att vänta.. men man kör väl på som vanligt, fast det har ju inte hänt något än så varför skulle något hända nu :-/ känns hopplöst.. Usch.

• DollyD
    Svar på #11
    Nu har jag fått min tid (också hos en Claes), och den blev inte förrän 2 februari. Kan ju bli tokig för mindre! För dig är det mindre än en vecka kvar =) Ska bli intressant att höra hur det går för er, och hur första besöket var!
  • Anniepannie85

Hej, oki. skönt att ni fick en tid snart iaf, tiden kommer gå fort.. Då kommer vi gå hos samma läkare. vad kul. jag ska meddela hur det gått sen :)

• Anniepannie85

Hej!

Hade nästa skrivit klart allting så bara stängde datorn av sig. Men börjar om på nytt!

Idag var vi där på första besöket. jobbigt men det kändes okej ändå. Dom var väldigt duktiga och kunniga. Den där claes hade med sig en ny ssk som skulle börja där också, men det gjorde inget. Vi hade ett "vanligt samtal" sendan undersökte han, och hitta ett ägg på 14 mm. och han sa att jag antagligen skulle ha ägglossning på torsd. Men det kändes konstigt, jag blev lite smått förvirrad, för min mens har de senaste månaderna kommit den 15,e varje månad. Men tydligen har den skjutit upp sig 20 dagar helt plötsligt. Så får väl mens sen i början av Januari. Hursomhelst kom vi fram till att jag ska börja med sprutor från att nästa mens är över. så vi får väl se hur det går. Hitills känns det väl bra.
    jobbigt bara denna väntan på allting.....

• DollyD
    Svar på #14
    Får hoppas du får ägglossning nu på torsdag, och att det tar sig Då kanske du slipper sprutor!!! Jag hoppas jag får fortsätta med Pergo några omgångar, för jag och sprutor går inte ihop så bra.
    Lite skönt att höra att det gick okej ändå. Det gör mig faktistk lite mindre nervös!
    Lycka till med ägglossandet, och GOD JUL på dig!
  • Anniepannie85

Hej! Jag har inga stora förhoppningar, det har inte tagit sig en enda gång hitills, så varför ska d hända nu? (tänker så hela tiden) Varför "gillar" du inte sprutor? det är ju bara som insulinsprutor, inte så farligt. jag jobbar som undersköterska, dock bara på ett äldreboende, så tar inga sprutor där, men fick ta lite sånt på praktik, och det va helt ok, men vette sjutton om det är så kul att ta på sig själv. GOD JUL på dig åsså! :)

• DollyD

Jo, jag vet att det är insulinsprutor, men det är ändå läbbigt. Har haft forbi mot alla sorters stick sen jag var barn.... fast det har dock blivit bättre sen det jag varit tvungen att ta så många blodprov som jag gjort sista tiden. Kommer jag till att behöva ta sprutor, kommer jag givetvis inte sätta mig emot. Ställer nog upp på det mesta, bara det funkar!

• Anniepannie85

Ok. jag förstår. jag fick min mens ändå bara 2 dagar efter första besöket. så dom hade fel, jag va helt säker på att jag skulle få min mens och det fick jag, så det måste varit en restblåsa dom sett sa dom i efterhand. :)

God jul !! :)

• Lambi09

Hej.. Föredetta Anniepannie85 här. Har bytt namn. Jag fick ett + igår. Ska också till sophiahemmet den 2 feb, på vul kl 9.00, för att se om det är någon aktivitet.. hoppas det går vägen för er igen snart! kram  

• DollyD
    Svar på #19
    MEN GRATTIS!!!!!! Vad häftigt att det funkade! Var det sprutornas förtjänst, eller var det "restblåsan" som sen blev till +?
    Ska inte vara där förrän kl. 15 den 2:a *grr vill nu**. Hoppas det går lika fort för mig som för dig!! Grattis ännu en gång =) Kram!
  • Lambi09

Nej det hände väl på naturlig väg.. Det va väl nån äggblåsa som mognade och släppte tillslut.. skulle mensen ha kommit nu i januari så skulle vi ha börjat med sprutor. men slapp det. :)

• DollyD

Det är ju konstigt att kroppen gör så... MEN BRA!!! Jag hade faktiskt en egen mens av mig själv denna månaden, så jag kan ju hoppas på ÄL i dagarna. Let me be updated! Kram

• Tyson 77
    Svar på #9
    Det måste vara Claes Nordlander som ni ska till. Han är bra. Har varit hos honom ett par gånger. Han är försiktig och berättar hela tiden vad han gör och förklarar allt.
  • Lambi09

Vi va hos någon claes gottleib, men nu på tisd ska jag till någon arthur på vul.

• Lambi09

Hej! Hur gick det igår på första besöket?? jag ska dit idag på vul 15,35, kunde inte igår, lyckades inte byta bort mitt jobbpass.

• DollyD

Vi var hos Claes Gottlieb igår, och han var mycket enkel och lättsam... och framför allt, HAN PRATADE SÅ MAN FÖRSTOD!! Jag har helt klart "stirrat" upp mig i onödan. Nästa uppdrag är att spola äggledarna.

• Lambi09

Oki. vad bra. Ja visst va han bra, han prata så man förstod. Vad skönt att få det gjort, hoppas det går bra. Jag ska snart åka in till sophiahemmet. sambon kommer o hämtar upp mig. Hörs snart igen! kram

• Lambi09

Nu har jag varit på vul, såg en liten ärta på 4,7 mm, och ett hjärta som slog. Så det ska väl gå bra. Fick gå till claes idag också. Trodde det va till någon arthur, men det va tydligen fel.

• DollyD
    Svar på #28
    Fasen vad häftigt Vilken vecka räcknar man att du är i nu då?
    Jag hoppas verkligen att det blir som för dig.. att det tog sig nu. Hade gärna sluppit sprutorna (som han ville att jag också skulle börja med), för jag är som sagt ingen sprutmänniska. Nu är det troligen 8 dagar sedan ÄL (Claes såg hålet från att ett ägg lossnat, men inte mer), och jag känner lite "kliningar eller stickningar", men det kan lika gärna vara inbillning. Igår känndes det som vänster äggleddningar hade som typ "nervryckningar" som man kan få i ögat ibland. Pulserade liksom.. Usch.. måste vänta minst en vecka till innan jag kan kolla.
  • Lambi09

Jag är enligt VUL i vecka 6+3. BM, vul och jag säger olika veckor, men är väl runt vecka 6. det spelar ju inte så stor roll, någon vecka hit och dit.
    Det enda tips jag kan ge är att ligga kvar i sängen efter ni haft sex, Jag har aldrig gjort det, men alla gånger vi hade sex runt ÄL då det hände, så låg jag för första gången kvar i sängen 5-15 min efter. dom kankse fick lite skjuts på vägen då? men det kommer man ju aldrig få veta. ;)

Svar på tråden Sofiahemmet i Stockholm - erfarenheter?