• lindberg78

Hur tjock slemhinna?

Jag är på cd 13 ( ätit pergo) och var på vul igår. Då konstaterades att slemhinnan såg fin ut.
    Hur tjock bör slemhinnan i livmodern vara för att äggen ska fästa riktigt?
    Jag hade 3 äggblåsor som var 18mm 16mm och 10mm. Spelar det nån roll om blåsorna finns på ena sidan? Alltså kan man släppa flera ägg från en äggstock vid samma äl? När läkaren mätte blåsorna så mätte han åt två håll. Så den minsta blåsan var egentligen 10*12mm. Kan man då säga att den är 10mm eller vad blir rätt? Hur stora är blåsorna när dom släpper?

• Svar på tråden Hur tjock slemhinna?
  • Strix

Flera ägg kan släppa från samma sida, men oftast brukar det ledande äggblåsan ta över och de andra gå tillbaka. Om du får tre lika stora blåsor kanske det blir sexförbud med hänsyn till trillingrisken.

Det minsta man vet att en slemhinna som lett till graviditet varit var ca 4 m.m. Det viktiga är att den är treskiktad. Jag tycker att du ska fråga din läkare mer om detta och skriva upp varje cykel hur tjock slemhinnan var etc.

• LillaFrun

Håller med feia, jag har gjort vul cd 10 2 ggr ena gången var slemhinna lite tunn 3,3mm.
    Andra gången treskiktad och var jag förstod närmare 4,5mm.
    Sen växer den ju på sig till äl men jag vet inte hur mycket, vad jag förstått är väl det viktigaste att den är treskiktad.
    Hoppas det går bra för dig.

• lindberg78

ok... har för mig att han pratade om att den var 12mm , men jag kan ha fel.
    Ang blåsorna sa var chansen tydligen liten att den minsta blåsan skulle släppa, och två blåsor fick man tydligen ha för att inte å sexförbud.

• LillaFrun
    lindberg78 skrev 2008-11-19 11:39:09 följande:
    ok... har för mig att han pratade om att den var 12mm , men jag kan ha fel.Ang blåsorna sa var chansen tydligen liten att den minsta blåsan skulle släppa, och två blåsor fick man tydligen ha för att inte å sexförbud.
    Ja den lilla är så mycket mindre att den nog inta har någon framtid.
    Sist hade jag 18 äggblåsor, en på 16 mm och 5st mellan 10-14mm, men jag fick grönt ljus som tur var, om det funkade återstår att se
Svar på tråden Hur tjock slemhinna?