hur gör jag en omröstningstråd? Blev NYSS Plusmedlem
hur gör jag en omröstningstråd?
Så att det blir som "prickar" folk klickar i för de olika alternativen jag ska ge.
hur gör jag en omröstningstråd?
Så att det blir som "prickar" folk klickar i för de olika alternativen jag ska ge.
Du börjar göra den under min sida. sen går du i´n och gör ett nytt inlägg
Du går in på din sida, väljer "omröstingar" och skriver rubriken på omröstningen, sedan alternativen på rad.
För varje ny rad blir det automatiskt en prick. du skriver alltså BARA alternativen du ska ha, tex:
Ja
Nej
Kanske
Inte:
Ja
Nej
Kanske
För då blir det prickar även på de tomma raderna.
Sedan väljer du hur länge omrsötningen ska vara öppen, och sparar.
Efter det väljer du starta en ny tråd, precis som du gjort nu, och där väljer du "omröstingstråd". I gardinen väljer du den omröstning du ska starta av dom du har sparade.
Sen kan du skriva all övrig text om du vill skriva nåt om själva omröstningen.
Posta!
Förstod du?
Fast förresten!! Blir det inte massa prickar i min text också då?
Om jag vill skriva 5 rader text, och sen ha alternativ. Hur blir det DÅ??
t.ex.
bfdlsdölfkasölkpsako
kgorkgpe pogfe pvkperkvem fkodskfåpa ksodk fkdos jjposwfåwpf¨rjb
jfokf foek!!!!
Och nu alternativ nedanför.
*trög*
Jo, det blir det. Därför ska du BARA ha alternativen i omröstningsrutan du skapar. Texten du vill skriva till får du skriva sen när du skapar en ny tråd. Lite svårt att förklara. Men gör omröstningen, med bara alternativ. Typ:
I rubriksrutan: Lever jesus?
I omröstningsrutan:
Ja
Nej
Kanske
Sen spara.
Sen välja skapa ny tråd, och DÅ kan du lägga till text.
www.familjeliv.se/Forum-5-166/m38477008.html Där ser du tydligt.
Omröstningsalternativen är i den högsta rutan, ingen text bara alternativ. I rutan under med text och länkar har hon skrivit till det hon vill säga, det gör man precis som när man postar en vanlig tråd.
Hon har skapat omröstningen, sparat den. Valt att starta en ny tråd som vanligt, och där lagt till omröstningen.
Det är bara struligt första gången, sen får man kläm på det och kan terra folk med omröstningar hela dagarna
Det var så lite så!
Har du lärt dig än?