• studentbruttan29

hur gör jag en omröstningstråd? Blev NYSS Plusmedlem

hur gör jag en omröstningstråd?

Så att det blir som "prickar" folk klickar i för de olika alternativen jag ska ge.

• Svar på tråden hur gör jag en omröstningstråd? Blev NYSS Plusmedlem
  • Sniglar och Krut

Du går in på din sida, väljer "omröstingar" och skriver rubriken på omröstningen, sedan alternativen på rad.
    För varje ny rad blir det automatiskt en prick. du skriver alltså BARA alternativen du ska ha, tex:

Ja
    Nej
    Kanske

Inte:
    Ja

Nej

Kanske

För då blir det prickar även på de tomma raderna.
    Sedan väljer du hur länge omrsötningen ska vara öppen, och sparar.
    Efter det väljer du starta en ny tråd, precis som du gjort nu, och där väljer du "omröstingstråd". I gardinen väljer du den omröstning du ska starta av dom du har sparade.
    Sen kan du skriva all övrig text om du vill skriva nåt om själva omröstningen.
    Posta!

Förstod du?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • studentbruttan29
    Lilla Mimsan skrev 2008-11-19 15:47:36 följande:
    Du börjar göra den under min sida. sen går du i´n och gör ett nytt inlägg
    sen då? blir det "prickar" automatiskt när det är en omröstningstråd.

Tex. om jag skriver alternativen

Ja

Nej

Kanske

Blir det prickar bredvid dem då?
  • studentbruttan29
    Sniglar och Krut skrev 2008-11-19 15:47:59 följande:
    Du går in på din sida, väljer "omröstingar" och skriver rubriken på omröstningen, sedan alternativen på rad.För varje ny rad blir det automatiskt en prick. du skriver alltså BARA alternativen du ska ha, tex:JaNejKanskeInte:JaNejKanskeFör då blir det prickar även på de tomma raderna.Sedan väljer du hur länge omrsötningen ska vara öppen, och sparar.Efter det väljer du starta en ny tråd, precis som du gjort nu, och där väljer du "omröstingstråd". I gardinen väljer du den omröstning du ska starta av dom du har sparade.Sen kan du skriva all övrig text om du vill skriva nåt om själva omröstningen.Posta!Förstod du?
    Åh..tack!!  Cool
  • studentbruttan29

Fast förresten!! Blir det inte massa prickar i min text också då?

Om jag vill skriva 5 rader text, och sen ha alternativ. Hur blir det DÅ??

t.ex.

bfdlsdölfkasölkpsako
    kgorkgpe pogfe pvkperkvem fkodskfåpa ksodk fkdos  jjposwfåwpf¨rjb

jfokf  foek!!!!

Och nu alternativ nedanför.

*trög*

• Sniglar och Krut

Jo, det blir det. Därför ska du BARA ha alternativen i omröstningsrutan du skapar. Texten du vill skriva till får du skriva sen när du skapar en ny tråd. Lite svårt att förklara. Men gör omröstningen, med bara alternativ. Typ:

I rubriksrutan: Lever jesus?

I omröstningsrutan:

Ja
    Nej
    Kanske

Sen spara.
    Sen välja skapa ny tråd, och DÅ kan du lägga till text.

• studentbruttan29
    Sniglar och Krut skrev 2008-11-19 15:56:19 följande:
    Jo, det blir det. Därför ska du BARA ha alternativen i omröstningsrutan du skapar. Texten du vill skriva till får du skriva sen när du skapar en ny tråd. Lite svårt att förklara. Men gör omröstningen, med bara alternativ. Typ:I rubriksrutan: Lever jesus?I omröstningsrutan:JaNejKanskeSen spara.Sen välja skapa ny tråd, och DÅ kan du lägga till text.
    Men guuud så knäppt..men jag lär mig iaf.  tack igen.   
  • Sniglar och Krut
    Om du öppnar en omröstningstråd som någon annan har startat så ser du upplägget när du tänker på det
  • Sniglar och Krut

www.familjeliv.se/Forum-5-166/m38477008.html Där ser du tydligt.

Omröstningsalternativen är i den högsta rutan, ingen text bara alternativ. I rutan under med text och länkar har hon skrivit till det hon vill säga, det gör man precis som när man postar en vanlig tråd.
    Hon har skapat omröstningen, sparat den. Valt att starta en ny tråd som vanligt, och där lagt till omröstningen.

• studentbruttan29
    Sniglar och Krut skrev 2008-11-19 16:02:56 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m38477008.html Där ser du tydligt. Omröstningsalternativen är i den högsta rutan, ingen text bara alternativ. I rutan under med text och länkar har hon skrivit till det hon vill säga, det gör man precis som när man postar en vanlig tråd.Hon har skapat omröstningen, sparat den. Valt att starta en ny tråd som vanligt, och där lagt till omröstningen.
    så krångligt...phu..men taaaaack lilla snigeln med krut i.  Kyss
  • Sniglar och Krut

Det är bara struligt första gången, sen får man kläm på det och kan terra folk med omröstningar hela dagarna

Det var så lite så!

• studentbruttan29
    Sniglar och Krut skrev 2008-11-19 16:05:45 följande:
    Det är bara struligt första gången, sen får man kläm på det och kan terra folk med omröstningar hela dagarna Det var så lite så!
    heeeehehehe..jag ska terra hela natten terra hela da´n, terra hela natten skrämma slag på hela stan.  Oskyldig
  • Sniglar och Krut
    Roisin Dubh skrev 2008-11-29 02:04:07 följande:
    Har du lärt dig än?
    Hahahaha!
  • studentbruttan29
    Roisin Dubh skrev 2008-11-29 02:04:07 följande:
    Har du lärt dig än?
    Räcka ut tungan
Svar på tråden hur gör jag en omröstningstråd? Blev NYSS Plusmedlem