• Anonym (förkrossad)

måste göra abort i v.11:-( vill inte

på måndag ska jag ta bort mitt älskade, efterlängtade barn. Kommer då vara i v.11...

Jag bara gråter och vill verkligen inte, samtidigt som jag på något sätt redan ställt in mig på att jag inte är gravid längre.

Det här barnet har jag längtat efter i flera år, och det var helt planerat. Helt plötsligt vill inte min man längre och beter sig som ett svin. Jag har aldrig blivit så illa behandlad och förolämpad som de här senaste dagarna...
    Jag kan/vill inte sätta ett till barn till världen i den här situationen, har varken ekonomin eller orken att vara ensam med två.
    Jag har hämtat ut papper om skiljsmässa och mannen har flyttat ut
    För några dagar sedan var allt bra(nästan iaf)
    För en vecka sen så jag det lilla hjärtat picka på vul, var så lycklig
    Vet inte hur jag kommer klara det här, kommer nog ångra det resten av mitt liv, samtidigt som jag vet att det inte går...

Ville bara skriva av mig lite *gråter*

• Svar på tråden måste göra abort i v.11:-( vill inte
  • MikPel

Har du inte förankrat beslutet om att skaffa barn?

Jag menar du skriver ju "Jag har längtat, det var planerat... men är det du som har planerat det själv eller var det ett gemensamt beslut att skaffa barn?

Anonym (förkrossad) skrev 2008-11-19 19:47:35 följande:

på måndag ska jag ta bort mitt älskade, efterlängtade barn. Kommer då vara i v.11...Jag bara gråter och vill verkligen inte, samtidigt som jag på något sätt redan ställt in mig på att jag inte är gravid längre.Det här barnet har jag längtat efter i flera år, och det var helt planerat. Helt plötsligt vill inte min man längre och beter sig som ett svin. Jag har aldrig blivit så illa behandlad och förolämpad som de här senaste dagarna...Jag kan/vill inte sätta ett till barn till världen i den här situationen, har varken ekonomin eller orken att vara ensam med två.Jag har hämtat ut papper om skiljsmässa och mannen har flyttat ut För några dagar sedan var allt bra(nästan iaf)För en vecka sen så jag det lilla hjärtat picka på vul, var så lycklig Vet inte hur jag kommer klara det här, kommer nog ångra det resten av mitt liv, samtidigt som jag vet att det inte går...Ville bara skriva av mig lite *gråter*
  • Anonym (förkrossad)
    MikPel skrev 2008-11-20 17:04:42 följande:
    Har du inte förankrat beslutet om att skaffa barn? Jag menar du skriver ju "Jag har längtat, det var planerat... men är det du som har planerat det själv eller var det ett gemensamt beslut att skaffa barn? Anonym (förkrossad) skrev 2008-11-19 19:47:35 följande:
    det var gemensamt.. Han har nästan tjatat mer än jag, och ändrade sig nu när jag är i 10:e veckan
  • Fresa78

Jag tror inte det kommer bli bättre om du går tillbaka till honom. Har själv haft ett förhållande tidigare med en man som lovade att ändra sig och allt skulle bli så bra bara vi blev tillsammans igen. Jag gick på det alldeles för många gånger... När jag väl hade bestämt mig för sista gången att nej nu räcker det, jag går inte tillbaka en gång till, raderade jag sms/mail utan att läsa, svarade inte på samtal från honom och undvek honom så mycket jag kunde (vi jobbar på samma jobb). Efter ett tag kändes det bättre och jag fick lite perspektiv på det hela, kunde inte förstå vad jag sysslat med och skulle aldrig nånsin vilja ha honom tillbaka.
    Ta stöd av en kurator och kanske av någon vän som kan hjälpa dig att inte bli lurad igen.
    Kram igen!

• Anonym (förkrossad)
    MikPel skrev 2008-11-20 17:04:42 följande:
    Har du inte förankrat beslutet om att skaffa barn? Jag menar du skriver ju "Jag har längtat, det var planerat... men är det du som har planerat det själv eller var det ett gemensamt beslut att skaffa barn? Anonym (förkrossad) skrev 2008-11-19 19:47:35 följande:
    det har jag ju dessutom skrivit i ts om du läser nogrannare
  • Anonym (förkrossad)
    Fresa78 skrev 2008-11-20 17:11:38 följande:
    Jag tror inte det kommer bli bättre om du går tillbaka till honom. Har själv haft ett förhållande tidigare med en man som lovade att ändra sig och allt skulle bli så bra bara vi blev tillsammans igen. Jag gick på det alldeles för många gånger... När jag väl hade bestämt mig för sista gången att nej nu räcker det, jag går inte tillbaka en gång till, raderade jag sms/mail utan att läsa, svarade inte på samtal från honom och undvek honom så mycket jag kunde (vi jobbar på samma jobb). Efter ett tag kändes det bättre och jag fick lite perspektiv på det hela, kunde inte förstå vad jag sysslat med och skulle aldrig nånsin vilja ha honom tillbaka. Ta stöd av en kurator och kanske av någon vän som kan hjälpa dig att inte bli lurad igen. Kram igen!
    jo, det är ungefär likadant här. Både med honom och min sons pappa... Jag är så fed up!!!
  • Anonym (Förstår)

Skriv ner alla elaka saker han har sagt till dig och exakt hur du kände nu när han svek dig då du var som mest sårbar.
    Du skriver själv i TS: "Jag har aldrig blivit så illa behandlad och förolämpad som de här senaste dagarna..."
    Jag kan fortfarande sakna mitt ex så att det gör ont men jag gjorde precis som Fresa78 - raderade alla minnen, nr, sms, kastade hans saker som han glömt här (rätt åt honom), alla torkade blommor, allt!
    Jag tänker skriva en likadan lista själv och läsa den varje gång jag vacklar.
    Jag har en väninna som brukade ringa till mig när hon lämande en skitstövel och bad mig påminna henne om hur ledsen och förtvivlad han hade gjort henne. Det får en att landa i verkligheten igen.

• Anonym (vet)

om du vill ha barnet, varför inte behålla det? Om du redan älskar barnet så varför ta bort det. Om du tycker det är jobbigt nu, hur kommer det att bli sen efter du har tagit bort det? Har själv varit ensamstående och ung med första barnet och det gick bra- Levde kanske inte som en prinsessa, men fick det att gå ihop. Jag var 19 år då. Du får ju barnbidrag och underhål från idioten till pappa. Ursäkta känner han inte, men han verkar bete sig som en IDIOT. Bara det blir ca 2400 kr i månaden

• Anonym (vet)

vet att det inte räcker till allt vad ett barn kostar, men det är en en bit på vägen. Är själv 4 barnsmor i dag. Så jag vet att barn kostar. Lycka till med ditt beslut, inte lätt

• Anonym (förkrossad)

Anonym (vet) skrev 2008-11-20 18:34:52 följande:

om du vill ha barnet, varför inte behålla det? Om du redan älskar barnet så varför ta bort det. Om du tycker det är jobbigt nu, hur kommer det att bli sen efter du har tagit bort det? Har själv varit ensamstående och ung med första barnet och det gick bra- Levde kanske inte som en prinsessa, men fick det att gå ihop. Jag var 19 år då. Du får ju barnbidrag och underhål från idioten till pappa. Ursäkta känner han inte, men han verkar bete sig som en IDIOT. Bara det blir ca 2400 kr i månaden
    jo men jag får nog inte mer än lägstabeloppet från fk, runt 4000, det räcker inte långt tyvärr... Har redan en son att försörja och hög hyra+lån
  • sweden italy

Det gör väl inte om bàda barna har olika pappor, jag känner andra pappor som har fàtt kalla fötter när det äntilen har blivit till. om jag var du skulle jag behàlla barnet och strunta i honom.. han màste inte vara med, det finns mànga andra bättre karlar där ute.

• CrazyGirl

Snälla du , gör inte abort när du känner så. Du kommer som du skriver få ångra av det så länge du lever. ( Det är vad jag tror)
    Du har ju planerat detta lilla liv så varför inte bara be din man att dra ¨åt skogen när han behandlar dig så illa. DEt finns ju hjälp att få, det är inte skamligt idag att be soc om hjälp.
    Jag håller tummarna för dig att du kommer fixa detta.
    Har levt själv med två barn så jag vet att det inte är lätt, men det går bara man vill.

• Whats Up

Du, du kan fixa det jag lovar!!!! jag har varit i samma sits! Blev lämnad i v 16, hade en 5 åring inge jobb osv... Du kan klara det!!!

• Anonym

Har inte TS redan tagit bort det? Har för mej jag läst det tidigare.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-27 15:34:30 följande:
    Har inte TS redan tagit bort det? Har för mej jag läst det tidigare.
    jag blandade ihop denna tråd med en annan. ursäkta. Har du kommit till något beslut ts?
  • Ninja05

Gud så hemskt Ts!

Jag känner verkligen med dig. Hoppas allt löser sig till det bästa !

Kraam

• sunshine82

Jag skulle aldrig ha klarat att göra en abort själv. Men jag skulle heller inte vilja vara ensam med en graviditet och ett barn, man behöver stöd från sin man.

• Anonym

Fy faan va hemskt .. Elak man.. hur kan man göra så? skulle fan aldrig mer prata med den mannen om man planerar att göra barn & blir gravid sen vill han inte ha det längre.. usch hemska männiksa..

• Anonym

Skickar stöttande kramar. Har själv varit i samma sits med planerad graviditet(tvillingar)i magen och en man som helt plötsligt VÄGRADE få fler barn. Blev en abort i v 13. Det värsta jag varit med om men samtidigt hade jag inget alternativ. Det kändes inte som en bra idé att sätta fler barn till världen om de inte är efterlängtade av bägge föräldrar.

Glömmer gör man aldrig och inte förlåter heller men livet går vidare....

Svar på tråden måste göra abort i v.11:-( vill inte