Australien mammor!
Vilka ar vi??? Maste val vara nagra stycken????
Vilka ar vi??? Maste val vara nagra stycken????
Kikar in har ocksa...planerar flytt till Brisbane 2010 och stravar ocksa emot...mest for att det ar sa langt bort och jag kommer sakna min familj sa forfarligt mycket!
Jag tycker Australiensarna ar underbara manniskor, jag har kant mig sa valkommen har. I jamforelse med manga svenskar ar de absolut inte mer homofobiska och rasistiska, mojligen pa landsbygden men inte i stan....men jag forstar att ni stravar emot pga avstandet...det ar laaangt borta och dyrt att resa. Det var mina 2 cents
Nilax - allt!
Na, men, hurar det dar du bor, hur langt tid tar det att ta sig in till centrala Sydney? Ar det nara stranden? Bra omrade for barn, eller andra stallen runt dar dar du bor? Hur ar jobb marknaden? Hur funkar det med huslan, vad ar minsta handpenning i allmanhet? Just nu ar det val lite korigt overallt och mycket kan ju handa innan vi flyttar, men hur ar det nu? Dagis, finns det bara privata, vad kostar dom i allmanhet? Tacksam for svar!
Suzie Seven skrev 2008-11-24 22:47:51 följande:
Hej. Jennie heter jag och for nuvarande i sluttampen av graviditeten med forsta barnet. Tankte att jag kanske kunde fa vara med har aven om jag officiellt satt inte ar en Australienmamma forran om ett par veckor
Jag bor i Sydney tillsammans med min man sedan ungefar ett ar tillbaka och storrmtrivs! Jag hade ocksa alla mojliga sorters fordommar innan jag flyttade hit permanent (bodde har till och fran i ungefar tre ar innan vi bestamde oss for att sla oss ned) men de spricker en efter en! Till exempel sa hade jag en massa fordommar om sjukvarden, men nu under graviditeten sa har jag defintivt blivit tvungen att erkanna for mig sjalv att det faktiskt inte ar sa illa trots allt - jag har bara positiva erfarenheter att dela med mig av
Jag tycker sjukvården är bättre här än i Sverige.
Hej,
Jo jag heter Sofie och bor i Perth sedan 2004. Vi har tva barn, Victoria 27 manader och Elliot 9 manader. Vi trivs jattebra och blir australienska medborgare pa mandag.
Bor i QLD sen några månader tillbaka.
En 3 åring o en på väg!
Trivs i Australien, so far.
Vilken kul tråd! Bor i Sydney med min man och vår snart två-årige son. Sugen på en till, men det får vänta ett tag till. Jobbar som socionom och bor i Manly.
Kakgumman: Vad roligt med en till på väg!
Om man vill ha:
-Stränder, värme men inte fööööör varmt
-Natur (bush/regnskog)
-Liten stad men nära till större (ca 1 timmes körväg max)
Vart ska man flytta då? Jag är trött på kalla vintrar. Vill jag ha kyla så åker jag till Sverige .
Moa har, Perth bor vi i, har en Ava pa 23 manader och en Linus pa 3 manader. Har bott har sen 2001 och kommer nog att flytta tillbaka till Svea rike innan Ava borjar skolan i Sverige. Primary ar val okej i australien, men nar de kommer upp pa hogre nivaer ar Sverige mycket battre kanner jag.
Ina heter jag och ska ha mitt andra barn om tre veckor.
Bor i Bacchus Marsh.
Älskar Australien.
Hej! Sabina heter jag. Har en flicka Juno, 4 år och en pojke Benson 2 år. Vi bor i Adelaide sedan 1, 5 år tillbaka på ett jobb kontrakt som löper ut om 1,5 mån.
Vill stanna. Längtar inte till Sverige alls. Svårt med jobb för min man i Adelaide dock, då han de flesta jobb som passar honom kräver att man är medborgare eller på kontrakt från utlandet. Har börjat fundera på Melbourne istället. Gillar städer med Adelaides storlek och närhet till stranden men då finns det oftast färre jobb möjligheter.
Någon som har tankar om Melbourne? Eller tips om andra städer?
Är Melbourne bättre för en barn famlij än Sydney?
Nan som bor i Brisbane eller lite utanfor och kan tipsa om bra och mysiga omraden. Jag ar inte overfortjust i Brisbane...har varit dar 3-4 ganger, men aldrig riktigt charmats. Vad tycker ni som or dar? Helst vill man ju bo i en Queenslander Sa fina!