• Miraklet09

zonterapi?

alltså hur går det till, mamma säger dem trycker på punkter under foten???
     Har ni gått på sådana behandlingar, har det hjälpt???

Jag är lite skeptisk och rädd fortf, men tänkt testa detta innan IFV sedan...
     Men vet inte om ja redigt vågar ta stefet, men skadar väll inte att testa?

E
  • Svar på tråden zonterapi?
  • LoveSharPei

Jag har varit på sån. Även akupunktur och sånt med! Och på mit har det hjälpt mycket!

• Miraklet09
    LoveSharPei skrev 2008-11-22 01:04:46 följande:
    Jag har varit på sån. Även akupunktur och sånt med! Och på mit har det hjälpt mycket!
     Får ja fråga hur det hjälpt, vad har dem gjort?

Jag är lite skraj om det inte hjälper, men de kanske är sista tutchen att slippa besvären
     hopppas det kan mildra min pco-s lite, den krånglar som tusan :-/
    E
  • LoveSharPei
    pinguliny skrev 2008-11-22 01:28:24 följande:
     Får ja fråga hur det hjälpt, vad har dem gjort? Jag är lite skraj om det inte hjälper, men de kanske är sista tutchen att slippa besvären hopppas det kan mildra min pco-s lite, den krånglar som tusan :-/
    Den har hjälpt mig med tex. huvudvärk, problem med magen och stress. Den har hjälpt min mamma mot hennes sockerberoende och stress. Det är väldigt effektivt! Men man måste gå några gånger der räcker inte bara med engång.

Lycka till!
  • Miraklet09
    LoveSharPei skrev 2008-11-22 02:04:57 följande:
    Den har hjälpt mig med tex. huvudvärk, problem med magen och stress. Den har hjälpt min mamma mot hennes sockerberoende och stress. Det är väldigt effektivt! Men man måste gå några gånger der räcker inte bara med engång.Lycka till!
     tack

Jag hoppas det kan hjälpa mig,
     men ska dem säga vad man har problem med och fixa det,
     eller måste man tala om det innan??
    E
  • LoveSharPei
    pinguliny skrev 2008-11-22 02:07:29 följande:
     tack  Jag hoppas det kan hjälpa mig,  men ska dem säga vad man har problem med och fixa det, eller måste man tala om det innan??
    Kan vara bra och tala om innan, för alla punkter finns inte under fötterna utan på andra delar av kroppen också.
    Jag fick nålar i öronen ibland också för vissa punkter.

Lycka till! Berätta gärna hur det gick sen!
  • Miraklet09
    LoveSharPei skrev 2008-11-22 02:11:10 följande:
    Kan vara bra och tala om innan, för alla punkter finns inte under fötterna utan på andra delar av kroppen också. Jag fick nålar i öronen ibland också för vissa punkter.Lycka till! Berätta gärna hur det gick sen!
     tack
      ska bara våga mig till att ringa och fråga något ställe i närheten

Men tror du man kan prova en gång???
     jag förstår de kommer ta fler gånger, men mer en känna på gång?
    E
  • Miraklet09

ja är mer inne på zon terapi våga inte redigt akupunktur ännu

E
  • LoveSharPei
    pinguliny skrev 2008-11-22 02:12:09 följande:
     tack   ska bara våga mig till att ringa och fråga något ställe i närheten  Men tror du man kan prova en gång??? jag förstår de kommer ta fler gånger, men mer en känna på gång?
    Klart du kan det, men oftast så behöver man gå flera gånger innan man märker av.

Akupunktur gör inte ont. Och dom nålarna hon satt på mig sätter hon under zonterapi med för dom känns eller syns inte och dom går man med i örat i några dagar. Super effektivt!
  • Miraklet09
    LoveSharPei skrev 2008-11-22 02:14:54 följande:
    Klart du kan det, men oftast så behöver man gå flera gånger innan man märker av. Akupunktur gör inte ont. Och dom nålarna hon satt på mig sätter hon under zonterapi med för dom känns eller syns inte och dom går man med i örat i några dagar. Super effektivt!
    ¨

hahaha va vad sa du NÅGRA DAGAR?

hahaha ska man gå hem med nålar i örona ASG
    E
  • LoveSharPei
    pinguliny skrev 2008-11-22 02:18:18 följande:
    ¨ hahaha va vad sa du NÅGRA DAGAR? hahaha ska man gå hem med nålar i örona ASG
    Ja, fast dom är super små och syns inte. Det låter värre än vad det är tro mig, jag höll på och dö när hon sa att jag skulle ha nålarna i några dagar men sen när jag fick se dom var det lugnt!
  • uddevallatjej

hej hej har haft problem med min mage sen jag var två år åkt in och ut på sjukhuset...Testade zonterapi för två år sedan och går fortfarande en gång i månaden.. Är helt symtomfri från mina magbesvär..Låter helt sjukt men sant är det..Jag bodde större delen av mitt liv på sjukhuset innan=( Men man skall inte gå på sånt om man tror att man är gravid, vilket hon har sagt te mig att det kan skada eller stöta bort fostret...

• LoveSharPei
    uddevallatjej skrev 2008-11-22 18:08:16 följande:
    hej hej har haft problem med min mage sen jag var två år åkt in och ut på sjukhuset...Testade zonterapi för två år sedan och går fortfarande en gång i månaden.. Är helt symtomfri från mina magbesvär..Låter helt sjukt men sant är det..Jag bodde större delen av mitt liv på sjukhuset innan=( Men man skall inte gå på sånt om man tror att man är gravid, vilket hon har sagt te mig att det kan skada eller stöta bort fostret...
    Det beror nog lite på, eller menar du akupunktur eller zonterapi nu? Min kompis som är gravid går på akupunktur för foglossningar och det har hjälpt henne mycket!
Svar på tråden zonterapi?