• vakttjejen

Namnsmycke och bonusbarn

Jag skulel vilja göra ett namnsmycke med mina abrns namn på. Tror att jag vill ha två silveringar som man har på fingret.

Antingen en ring med båda namnen på och med texten älskade barn på den andre. Eller helt enkelt ett namn på vardera ring och så denna texten innuti i stället.

Tycker ni att jag även måste ha med mitt bonusbarns namn?

• Svar på tråden Namnsmycke och bonusbarn
  • GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm

Så klart att du inte måste det, vill du och är det ok för bonusen så är väl det en sak men vill du bara ha med dina barn så är det inget konstigt med det

reserverar mig för evt felstavningar och feltolkningar
  • 68an

Nej du behöver inte ha bonusen med.

Nu rä det ju inte jämförbart med en tatuering men för att göra en liknelse ändå....Man rekomenderas ju ofta att inte göra namnpå en käresta bla men sina barn är ok för dom förblir oftast ens barn. Bonusbarn är likaså med en man/kvinna i ens liv så nej, jag skulle ta mina barn och inte mina bonusbarn på smycket.

• vakttjejen

Känenr mig så kluven...

• keno

Jag har en guldring med mina barns namn inskrivna i, ser ut som en förlovningsring och sitter ihop med den och vigselringen.

Bonusbarnens namn har jag inte med. Har inte att göra med min relation till dem utan för att det inte är mina barn.

Köpte min ring när jag skulle börja jobba igen efter mammaledigheten men ändå ville ha tjejerna med mig.

• keno
    vakttjejen skrev 2008-11-22 15:10:39 följande:
    keno- har du bild?
    Nej tyvärr inte. Men det är en helt vanlig slät förlovningsring. Med barnens namn och födelsedatum på insidan, och små hjärtan.
  • 68an
    keno skrev 2008-11-22 14:28:41 följande:
    Jag har en guldring med mina barns namn inskrivna i, ser ut som en förlovningsring och sitter ihop med den och vigselringen. Bonusbarnens namn har jag inte med. Har inte att göra med min relation till dem utan för att det inte är mina barn.Köpte min ring när jag skulle börja jobba igen efter mammaledigheten men ändå ville ha tjejerna med mig.
    Vad fint!
  • 68an
    vakttjejen skrev 2008-11-22 14:22:44 följande:
    Känenr mig så kluven...
    JAG tycker inte att du ska känna dig kluven.
    Visa respekt mot mamman och tänkt att det inet är dina barn, bara lite, och visa dom all kärlek du kan ist, utan att ha dom ingraverade eller tatuerade. Tror det blir bäst så för alla parter.
  • vakttjejen

Jag är bara rädd för att tjejen ska ta illa vid sig om hon inte får stå med. Men ahr aldrig tänkt tanken att biomamman skulle ta illa vid sig.

• 68an
    vakttjejen skrev 2008-11-23 02:38:09 följande:
    Jag är bara rädd för att tjejen ska ta illa vid sig om hon inte får stå med. Men ahr aldrig tänkt tanken att biomamman skulle ta illa vid sig.
    Hon har en egen mamma så vitt jag förstår så jag tror inte du behöver bekymra dig över vad flickan ska tycka. Det är inte hennes namn i ett smycke som räknas utan hur du är mot hon i vardagen.

Fixa dina ringar nu
  • LiRo09

Nej det tycker jag inte du behöver. Min sambo tatuerade in sina två banrs namn och födelsedatum på sin handled men tog inte med sitt x's son som han vart som en pappa för, och blir kallad pappa av, hela hans liv.

• NeNaNo
    Svar på #9
    Kanske kan du göra en liknande till din sambo, med din bonusdotters namn? Så slipper hon känna sig "utanför"
  • enlitenbitkaka

Är själv bonusbarn och håller stenhårt på att allt ska va rättvist och riktigt mellan halvsyskon. Men i det här fallet gör du ju som du vill. Tycker inte det är konstigt om du väljer att INTE ha med hennes namn.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Viking och Loke
    keno skrev 2008-11-22 14:28:41 följande:
    Jag har en guldring med mina barns namn inskrivna i, ser ut som en förlovningsring och sitter ihop med den och vigselringen. Bonusbarnens namn har jag inte med. Har inte att göra med min relation till dem utan för att det inte är mina barn. Köpte min ring när jag skulle börja jobba igen efter mammaledigheten men ändå ville ha tjejerna med mig.
    jag har en sån förlovnings ring i silver =)

Ts nej klart du kan ha bara dina barn om du vill...

skulle vilja ha med mina två barns namn på...
    har tre bonusar oxå...
  • Fru Mi

Jag har en stor silverring på höger långfinger med sonens namn med stora bokstäver utanpå. Jag har fyra bonusbarn och har aldrig ens funderat på att skriva in dem i ringen. Ha ha..... om inte annat skulle det bli trångt . Men som nån sa så har jag funderat på något smycke, kanske halsband, åt pappa med alla fem namn.

.
  • Gremlin666

vakttjejen skrev 2008-11-22 01:15:20 följande:

Jag skulel vilja göra ett namnsmycke med mina abrns namn på. Tror att jag vill ha två silveringar som man har på fingret.Antingen en ring med båda namnen på och med texten älskade barn på den andre. Eller helt enkelt ett namn på vardera ring och så denna texten innuti i stället.Tycker ni att jag även måste ha med mitt bonusbarns namn?
    Nej, det tycker jag inte.
  • emilie81

har beställt jättefina namnsmycken från en designer i värmland. bra priser och superfina smycken. :)

• Myndighetschefen

Jag tycker inte att du gör fel. Det är dina barn och bonusen är din partners barn. Han/hon har två föräldrar som älskar honom över allt annat.

Det skulle varit helt annorlunda om din partner endast hade graverat in två av sina barn och låtit sitt barn från tidigare förhållande, bli utanför. Det är fel.

• ejja81

nä det msåte du ju inte men vill du å känenr för det så är det ju ok. jag skulle itne gjort det...men beror ju på hur bra man har det å hur mamman är å allt...

får ju ta ltie hänsyn oxå...

Svar på tråden Namnsmycke och bonusbarn