• fröken finlandssvensk

    När packade ni er BB-väska?

    Undrar i vilken vecka ni förberedde och packade er väska som ni tog med till BB?

  • Svar på tråden När packade ni er BB-väska?
  • bebbe2008

    Jag håller på å packar min nu. Är i v 36+5 Det är säkert ett bra tag kvar i förlossningen men det känns skönt att ha allt i ordning ifall det skulle sätta igång tidigare.

  • Glamrockare

    Jag packade BB väskan kl. 3.30 den natten jag vakna av att jag kände att det var på G.

    Tog sedan 2 alvedon för att minska värkarna o gick o lade mig o sov till ca 9. Vakna åt frukost. Åkte till BB var där 11.30 och 16.45 var sonen född.

  • Wren

    jag har just packat klart den

    eller det är lite småsaker kvar, typ handväskan med plånboken (legitimationen) och tofflor (som jag använder dagligen) men resten packade jag igår typ.

    känns som att jag dock är ute i god tid tyvärr (bf +5 idag)

  • trädis

    jag skrev en lista under graviditeten på det jag skulle packa ner, sen packade jag när värkarna satte igång. tog några minuter bara!

    lite svårt att packa en färdig väska eftersom allt som skulle ner var sånt jag använde dagligen....


    världens lyckligaste mamma
  • Xay1de

    Packade mina grejer under dagen då jag gick hemma och hade värkar. Lillpysens grejer hade jag packat nån dag före BF (Gick över en vecka)

  • Agronom

    Första gången packade jag i v 36 (gick över tiden och blev igångsatt på 42+0).

    Denna gång packade jag i v 38. Har BF i morgon

  • Indillia

    Jag har inte packat än. Är i... (hm...) v38 nu.
    Det blir nog i sista stund att jag tar med kamera och tandborste.

  • nenababe

    Jag funderar på de där..
    minns inte när jag hade packat väskan.. tror de va lite pö om pö.

    Bebis kläderna känns lungt att packa ner redan nu om jag vill. (vecka 29+)
    Men kläder till mig själv känns meningslöst då jag säkert kommer att ha vuxit ur dem vid tiden de är dags att använda dem på BB.

    Jag tar med mig ett ombyte upp. Sen får sambon fixa mer kläder, ska ha en sån lätt väska med mig som möjligt tänkte jag denna gång, då de blir sambon som måste konka på allt på vägen till BB.

    hehe

    Kram!

  • Mamman till två

    började packa väskan natten mellan graviditetsv.37+3 & 37+4, på morgonen gick vattnet & då fick jag kasta i det jag inte hade orkat packa ner timmarna innan...

  • Shadilly

    I V 38, men jag hade en lista klar två månader innan BF.
    Sedan när vi for på BB lämnade sambon den i hallen


    We are your bastard children, all coming home And every day you try to build a higher wall
Svar på tråden När packade ni er BB-väska?