• Susie

Ljudligt Bubbel och gaser i magen kan det vara ett tecken?

Hej tjejer!

Jag är redan deppig..... 6 dar efter ÄL och är säker på att det inte blivit nåt den här gången heller (7e försöket).
    Med min dotter blev jag gravid på första försöket och fick rejäl mensvärk bara 2 dar efter ÄL samt yrsel....
    Nu har jag inga symtom alls som liknar det
    Hoppas o vill så gärna inte ge upp hoppet men det känns som det är omöjligt den här gången.
    Därför så vill jag veta om någon haft rejält med bubbel o gaser i magen och att ni sen plussat? Vill gärna få upp lite hopp så jag slipper deppa så lååångt innan BIM.
    Det började alla fall i torsdags (2-3dar efter ÄL) med bubbel som eeekade på hela kontoret (i nedre delen av magen), allltså inte dålig i magen alls. Dagen efter fortsatte det likadant med ljuuudligt bubblande. sen har fredagen, lördagen bestått av det närmaste hysteriskt med gaser.... :-S har aldrig vart med om liknande!? Det var liknande så som jag brukar få i samband med mens (kanske nån mer som känner igen sej?)men mycket mycket mycket mer!
    Igår var det sen lungt i magen men i dag har det börjar bubbla igen......sådär så det går att trycka på en bubbla med fingret.... Jag vet ju att magen blir lite konstig och får fart efter ÄL då progesteronet påverkar tarmarna och muskelvävnad...men såhär har jag inte haft.
    Så nu hoppas jag att nån som är gravid kan ge mej lite liiite hopp att det kan vara nåt.

• Svar på tråden Ljudligt Bubbel och gaser i magen kan det vara ett tecken?
  • bara lilla jag

hehe du kanske har ätit något dåligt eller gasbildande... hmm men ja det kanske kan vara så jag vet inte.. Jag kommer inte ihåg hur det var när jag väntade min son.. visst visst har jag hört att gravida har en tendens att antingen prutta eller rapa mer.. Ved dock inte i vilken vecka detta börjar i regel

• Cimani

Halloj, jo det har jag en kompis som haft som sitt enda riktiga gravsymptom. Alla 5 gånger hon varit gravid
    Klart det finns hopp för dig!

• Susie

Hej Lilla jag,

Jag sökte nån som hade haft det som symtom alltså.
    Jag har inte ätit nåt ovanligt ,snarare sånt jag äter ofta....tro mej det är inte graviditet jag tänkte på först
    Min mage bubblade som sjutton när jag var gravid förra gången...men mest så jag kände det...det var väl fr V 8 tills de första sparkarna kom.

Nån som haft såhär?

• Susie

Hej Cimani!
    OHHH du gör mej lycklig!!!
    FEM gånger till på råga på allt! Det höjer liksom glädjen ännu mer Jag inbillarm mej inget för det men det får mej ändå kanske att sluta gråta när jag är ensam (pms också)
    Vet du om henns bara var några dagar eller om det höll på konstant?

• Cimani

Klart att du ska vara glad nu Du har ju också hållit på ett tag nu så det borde ju vara dags nu. Ska jag säga, världens neggo, men just nu är jag lite mindre bitter och förhoppningsfull så om jag kan smitta av det, desto bättre

Nja... Jag vet inte hur länge det höll på för henne, men eftersom det är det enda hon säger att hon känt så måste det ju varit ett tag iaf. Sen är ju hon superfertil också (den häxan) men det hör nog inte alls till saken.

• Susie

Hej Cimani!
    Hihihihi! Ja, jag hade ju hoppats på att få vara lika superfertil som förra gången
    Tack för din peppning! Jag halkade in på en tråd om bubblig o gasig mage, statistiken där var riiiiktigt lovande , nästan alla verkade plussa som hade det som symtom, några skrev också att de varit rejääält trötta på morgonen....vilket jag har varit men vääägrat ta det som ett symtom, jag försov mej hela förra veckan och imorse he he he....
    Jag hoppas du med snart får ett pluss! Lycka till nu!

• solstrålen80

läste någon stanns att om man är lilla-blå aktig där nere så är man gravid...kolla där

• Cimani

Ingen orsak Nu är det dags att PLUSSSSSSAAAAAA!!!!

• cissi777

jag frågar mig samma sak för har tagit ut min spiral och min mage har inte alls varit normal. Jag har haft gaser som tusan så magen riktigt spännt sig och visst undrar man.

• Susie

Hej solstrålen80! HA HA HA HA! Tack för den underbart roande tråden! Har streckläst som du förstår och även kollat upp hur det ser ut ha ha ha! Blev inte så mycket klokare...men magen har gett med sig så NÅT nytt måste jag ju ha att inbilla mej, det är ju långt kvar till BIM

Hej igen Cimani> Tack va gullig du är! Det värmer när man känner sej lessen när nån peppar så! NU SKA PLUSSAS SÅ ÄR DET BARA! När har du BIM? LYCKA TILL NU!!!

• Cimani

Bim på fredag. När hade du? Men jag tar det med en nypa salt. Av någon lustig anledning har blivit lite mindre besatt.. vet inte alls varför men är säker på att det är HÖGST tillfälligt. På fredag är ajg väl ett vrak igen
    Nej, nu jäklar.
    Jag måste erkänna att jag faktiskt också.. eh, kollat läget där nere men blev inte heller så mycket klokare. Men jag var mer färgglad än jag trodde! Kul grej

• Susie

Hej Cimani!

He he he!
    Ohhh hoppas för dej! Inte långt kvar nu då! Jag har Bim på tisdag...men inget bubbel osv kvar....inga symtom alls faktiskt Väntar varje dag på att molvärk ska dyka upp....
    Ja då kanske det är nåt ha ha ha! Min va blålila igår och knallröd idag HA HA HA HA! *så äckligt men kul!

• Smurf75

Hej! Jag är en mamma som har en son på 5 år. Nu har jag sambon försökt i 1 år för att bli gravid igen, men har nästan gett upp hoppet! Men så i ca förra v, började magen bubblar, vara orolig, och jag va lite lös samtidigt hård i magen å tycker jag få gå oftare på toa och göra både nummer 1&2 tyvärr kommer jag inte ihåg exakt när mensen va förra g.. Så min fråga är ny om jag kan vara gravid eller om det är mensen väg.. Har jag inte fått mensen tills nesta helg så gör jag ett grav test.. // M 75

• simba1

lavemang och proviva funkar fint för bubblig mage. du har nog lite förstoppning. 

• BeckaRebecka

Min mage lät som bara den då jag var gravid förra gången. Det var som att magen rapade.
    Det började i v. 8

Svar på tråden Ljudligt Bubbel och gaser i magen kan det vara ett tecken?