• Jaesuk

Vad är fördelen med att vara adopterad?

Vad är det adopterade har som ingen annan har, som gör oss unika. Kanske ger oss möjligheter som ingen annan kan få? vad är fördelen med att vara adopterad?

• Svar på tråden Vad är fördelen med att vara adopterad?
  • mammamys06
    meimei skrev 2008-11-26 21:08:12 följande:
    Jag är tacksam för att våra barn har sluppit våra fulgener . Vi har fått världens sötaste barn, vilket annars hade varit en omöjlighet om de varit biologiska. Det måste helt klart vara en stor fördel![/citat] [citat]Jag tycker inte om att man säger att biobarn inte är lika fina osv...alla barn är fina på sitt sätt och jag tycker det är ok att poängtera ibland att a-barnen som blivit övergivna och haft en jobbig start i livet kan få höra att det är väldigt efterlängtat och önskat. Men varför hålla på att jämföra egentligen? Alla barn är fina hur de än kom till ossJag antar att det var mitt inlägg du menar!men du vet ju inte hur vi ser ut , med räliga grodlår och plattfötter! Nej skämt å sidor....vi är inte speciellt vackra varken min man och jag och våra biobarn hade sannolikt aldrig blivit lika vackra som de undersköna adoptivbarn som vi fått!Men fina hade säker våra biobarn varit i alla fall och lika mycket älskade förstås!
    hahaha, nu låter du som min mamma sade när jag frågade henne när jag var liten om de tyckte det var trist att jag inte såg ut som dem. Nej, sade hon inte alls, jag är ju rödhårig och pappa har en glugg mellan tänderna, hade vi fått biologiska barn hade vi haft en mini Tore skogman, vi är sååå glada att vi adopterade
  • meimei
    mammamys06 skrev 2008-11-26 22:11:48 följande:
    meimei skrev 2008-11-26 21:08:12 följande:
    hahaha, nu låter du som min mamma sade när jag frågade henne när jag var liten om de tyckte det var trist att jag inte såg ut som dem. Nej, sade hon inte alls, jag är ju rödhårig och pappa har en glugg mellan tänderna, hade vi fått biologiska barn hade vi haft en mini Tore skogman, vi är sååå glada att vi adopterade
    Exakt så!
  • Nirosha
    Haha
  • Thalis
    meimei skrev 2008-11-26 10:28:27 följande:
    Jag är tacksam för att våra barn har sluppit våra fulgener . Vi har fått världens sötaste barn, vilket annars hade varit en omöjlighet om de varit biologiska. Det måste helt klart vara en stor fördel!
    Underbart med sådan självdistans Roligaste inlägget *fniss*
    Den som skrattar sist.... .......förstod inte skämtet
  • Utlandssvensk

Dessutom sâ slapp dom ju ha sex för att fâ dig.... *fniss* Tyckte det inlägget frân dig i en annan trâd var sâââ roligt.

• Utlandssvensk

TS: En fransk artist har skrivit en sâng till sin adoptivdotters biologiska mor och den sângen är väldigt vacker. Den hanldar bl a om att a-barn fâr tvâ födelser och (förhoppningsvis) det bästa frân tvâ världar.

• mammamys06
    Utlandssvensk skrev 2008-11-27 12:41:37 följande:
    Dessutom sâ slapp dom ju ha sex för att fâ dig.... *fniss* Tyckte det inlägget frân dig i en annan trâd var sâââ roligt.
    japp, vi med, vi adopterade ju endast av den orsaken, att slippa sex
  • Jaesuk

Utlandssvensk, vad heter den låten och vem är artisten? "två födelser, två världar" sånna typer av fördelar är precis vad jag söker :p

• Utlandssvensk

"Mademoiselle l'aventure" av Francis Cabrel. En jättevacker lât!
    fast den handlar i och för sig mer om bio-mamman..

• Minonna

Det måste väl vara en fördel att man är sååå efterlängtad. Det var ju inte direkt att man som förälder blev det av misstag. Man har ju gått igenom en del och fått tänka igenom det hela en massa innan. Förutsättningen borde ju vara bra. Även om det finns de som har biologiska barn som också väl planerar sina barn.

• Mining
    Jaesuk skrev 2008-11-25 00:38:50 följande:
    Vad är det adopterade har som ingen annan har, som gör oss unika. Kanske ger oss möjligheter som ingen annan kan få? vad är fördelen med att vara adopterad?
    Alla människor som genomgått en kris, vilken slags kris det än är, och klarat sig igenom, har erfarenheter som kan komma till nytta för en själv och andra. Kan det vara så med adoption också? Har man blivit bortlämnad, genomgått flera separationer och ändå "överlevt" så kanske man är ett maskrosbarn som kommer att överleva det mesta annat också? Kanske är adopterade inte de mest sårbara, kanske är ni egentligen starkare än de flesta.
  • BTD

Fördelen med att vara adopterad är att vi blir accepterade både bland svenskar och invandrare.

Vi adopterade kommer också oftast från kärleksfulla hem med stabil ekonomi.

Sen är ju vi adopterade väldigt snygga också, brunbrända och fina året runt :D

• mammamys06
    BTD skrev 2009-01-06 18:42:40 följande:
    Fördelen med att vara adopterad är att vi blir accepterade både bland svenskar och invandrare.Vi adopterade kommer också oftast från kärleksfulla hem med stabil ekonomi.Sen är ju vi adopterade väldigt snygga också, brunbrända och fina året runt :D
    Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Latinomum

Jag har inte läst hela tråden, men något som jag dagligen tänker på är detta som mamma sa till mig. Adopterade barn är väldigt väldigt efterlängtade. Nu menar ju inte hon att biobarn inte skulle vara det.

Jag kan känna att jag verkligen var efterlängtad!! jag gör det varje dag=) O jag älskar min mamma & min bror(vietnamn) väldigt mycket.. kan skratta lite för mig själv ibland. Tänk när man seer vår lilla familj.En sydamerikan(moi) en asiat o en svensk. hihi.. så läcker familj. Mamma har adopterat oss själv.

Ingen man i siktet.

• Lordia87

Jag känner inte att det är något speciellt faktiskt, förutom mer ångest.
    Är adopterad ifrån Indien.
    Har haft alldeles för mycket otur just för att jag är adopterad.
    Men en sak som jag känner, eller tror, är att man har en ännu närmre relation till sina föräldrar, det har jag iaf om jag jämnför med många runtomkring mej.
    Men jag är ändå stolt att vara.. kanske inte just adopterad i sej.. men att vara ifrån Indien,
    för att jag älskar mitt hemland, ja, jag kan faktiskt kalla det så.

• mammamys06

Ja, man är oerhört efterlängtad och man kommer inte till sina föräldrar av ett misstag eller oplanerat....oj vad de har väntat och längtat och planerat när de fick oss

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • MammaBarnFamilj

Jag inbillar mig att adopterade är starka just för att de varit med om saker som inte andra har. De flesta 100kg´s muskelmän föds som pyttesmåttisar på 2 kg. Kanske det övergudomliga sättet att ge de med en tuff start i livet extra skjuts i vuxenlivet. Men det är kanske mest önsketänkande, och ett "universiellt sätt" att se på det

• MammaBarnFamilj

Härligt!

Och detta inlägg är ju väldigt spännande av en annan anledning, för jag tror många inte vet att man även tidigare har adopterat barn som ensamstående. Många tror det är ett nypåfund.

Latinomum skrev 2009-01-15 04:12:52 följande:
    Jag har inte läst hela tråden, men något som jag dagligen tänker på är detta som mamma sa till mig. Adopterade barn är väldigt väldigt efterlängtade. Nu menar ju inte hon att biobarn inte skulle vara det.Jag kan känna att jag verkligen var efterlängtad!! jag gör det varje dag=) O jag älskar min mamma & min bror(vietnamn) väldigt mycket.. kan skratta lite för mig själv ibland. Tänk när man seer vår lilla familj.En sydamerikan(moi) en asiat o en svensk. hihi.. så läcker familj. Mamma har adopterat oss själv. Ingen man i siktet.
Svar på tråden Vad är fördelen med att vara adopterad?