• Hormonermedhumör

Kliar i öronen/hårbotten - symtom på graviditet (har även andra vanligare graviditetssymtom) ?

Undrar om någon upplevt att det kliar i öronen och/eller i hårbotten tidigt i graviditeten ?

Vet mkt väl att det kan bero på mkt annat men undrar ändå seriöst detta !

Vill endast ha det bästa utav allt !
  • Svar på tråden Kliar i öronen/hårbotten - symtom på graviditet (har även andra vanligare graviditetssymtom) ?
  • PaulaVanilla

Haha va roligt att du skriver det, det har kliat som attan i min hårbotten de senaste dagarna, typ mjällkliande. Skitdrygt.
    Ingen aning vad det kan vara..torr hårbotten pga kylan??

• myso

När jag var gravid med pojken för 5 år sedan så hade jag en sån fruktansvärd klåda i öronen Hoppas ni plussar..

*Utredningsdags 27 november*
  • Hormonermedhumör
    Svar på #2
    myso skrev 2008-11-25 13:49:19 följande:
    När jag var gravid med pojken för 5 år sedan så hade jag en sån fruktansvärd klåda i öronen Hoppas ni plussar..
    Hur tidigt började det ? Kände du nåt samtidigt i hårbotten ? Var det vinter då med (så att det kunde bero på kylan menar jag) ?

Var hos dr pga detta idag och t.o.m hon sa att det kunde bero på hormonella förändringar ev. i kombination med känslig torr hy pga kylan...och med tanke på att båda klådorna kom samtidigt och jag ej haft det på 30 år trots kyla varje vinter och torr hy så är det ju logiskt att tro att det iallafall delvis beror på hormonerna....
  • myso

Japp det var i början av grav på vintern, vet ej exakt   Blev gravid slutet på oktober..
    Jag hoppas det är så för dig oxå.. O i hårbotten har jag alltid klåda tyvärr, pga psoriasis så jag kan inte säga om det var värre.. Senare i grav hade jag klåda överallt

• Hormonermedhumör
    Svar på #4
    myso skrev 2008-11-25 15:28:15 följande:
    Japp det var i början av grav på vintern, vet ej exakt   Blev gravid slutet på oktober..Jag hoppas det är så för dig oxå.. O i hårbotten har jag alltid klåda tyvärr, pga psoriasis så jag kan inte säga om det var värre.. Senare i grav hade jag klåda överallt
    Innan den gången du var gravid och det kliade i öronen...hade du nån gång kliat så tidigare i öronen ?
  • myso

Nej, bara då..  Har du testat dig än? *nyfiken*

• Hormonermedhumör
    Svar på #6
    myso skrev 2008-11-25 18:08:49 följande:
    Nej, bara då..  Har du testat dig än? *nyfiken*
    Nej inte testat mig än men är på dag 37 och inte en droppe mens eller ens tydlig mensvärk...ska testa i slutet av veckan...
  • myso

Håller tummarna

• Hormonermedhumör
    Svar på #8
    myso skrev 2008-11-25 18:45:36 följande:
    Håller tummarna
    Tack !

Vad hade du för andra symtom...speciellt precis i början ungefär då du hade klådan ?
  • Hormonermedhumör
    Svar på #1
    PaulaVanilla skrev 2008-11-25 11:57:26 följande:
    Haha va roligt att du skriver det, det har kliat som attan i min hårbotten de senaste dagarna, typ mjällkliande. Skitdrygt.Ingen aning vad det kan vara..torr hårbotten pga kylan??
    Visst KAN det bero på kylan men då borde du ha upplevt det tidigare också ... har du haft så förr ? Försöker ni bli med barn eller är du redan gravid ?
  • myso

Tror inte jag hade så mkt symtom i början faktiskt, men eftersom jag inte planerade att bli gravid så letade jag ju inte symtom heller

• Hormonermedhumör
    Svar på #11
    myso skrev 2008-11-26 09:19:11 följande:
    Tror inte jag hade så mkt symtom i början faktiskt, men eftersom jag inte planerade att bli gravid så letade jag ju inte symtom heller
    myso skrev 2008-11-26 09:19:11 följande:
    Ok...

Dag 38 och ingen mens eller mensvärk. Har bestämt mig för att testa på söndag då svärfar har namnsdag då !
  • myso

Tycker jag att du ska göra

• Hormonermedhumör
    Svar på #13
    myso skrev 2008-11-26 09:25:37 följande:
    Tycker jag att du ska göra
    Börjar i ärlighetens namn bli nervös nu. Dels eftersom vi försök få barn i 2 år och jag har svårt att tro att det nu skulle fungerat men samtidigt kan jag inte undgå de "symtom" som jag dels aldrig haft men också som jag varken kan framkalla eller inbilla mig...plus att jag är på dag 38 och ingen mens/värk trots att jag tagit hormoner !
  • myso

Låter ju onekligen lovande, hade jag vart du hade jag inte kunnat hålla mig ifrån att testa..

• Hormonermedhumör
    Svar på #15
    Tur är väl att jag inte har test hemma för då skulle också jag ha problem med att hålla tassarna i styr !
Svar på tråden Kliar i öronen/hårbotten - symtom på graviditet (har även andra vanligare graviditetssymtom) ?