Hur många fick/fick inte äl av ovitrelle?
Som rubriken lyder
Som rubriken lyder
Är det ingen som har fått äl av ovitrelle??
puff
första gången fick jag ägglossning som slutade lyckligt! BARN!
Nu håller vi på med syskon värksdad...1a försöket hadde jag ingen ägglossning=( Så nästa vecka blir det andra gången jag tar sprutan och få se då=)
Jag har fått pregnyl 1 gång och ägglossade och denna gången fick jag ovitrelle och ägglossade igen..........och nu är jag gravid.
Lycka till!!!
Tack för era svar
Kanske en dum fråga men hur vet ni att ni haft ägglossning. Jag har tagit ovitrelle två gånger men vet inte om jag hade ägglossning. Fråga doktorn om detta sista gången och han sa att man med all sannolikhet har ägglossning om man tar ovitrelle. HAn sa inget mer.
Jag har tagit Ovitrelle massor med gånger och har tvivlat på om jag har ägglossning och min läkare har svarat avvikande på den frågan. Jag vet alltså inte om jag har haft ägglossning, man kan ju kolla med ägglossningsstickor om man vill veta, men jag hoppas istället...
Äl-stickor funkar inte om man fått ovitrelle. Den innehåller ju massa hormoner, bla hcg.
Jag ska ta ett progesteron-prov imorgon, för att se om jag haft äl.
Ok, det är blodprov man måste ta alltså? Hur får man göra det då? Då måste man få remiss från läkaren väl?
Ja, jag har ått en provtagnings-remiss från läkaren.
Hur länge sitter biverkningarna av ovitrelle i? Det har gått 10 dagar sen sprutan och jag har fortfarande ont i bröstvårtorna samt svullen mage ( ser gravid ut)......
Alltså jag har fått ta blod prov varje gng jag har tagi ovitrell....och haft de varje gng
JAg har inte fått tagit blodprov någon gång jag..
Jag har haft ont i magen och bröstvårtorna till cirka en vecka innan min menstruation har kommit, cirka 2 veckor kanske? Hoppats på att det ska vara ägget som fäste när det "huggit" i magen, men inte.
Men hoppas du har bättre tur! :)
Jag har plussat idag .... hoppas nu att det INTE är ovitrellen som spökar..
11 dagar sen sprutan
lindberg78 : oj grattis=)
jag har fått remiss varje gång jag tagit ovitellen att få fara å göra blodprov!
Jag har alltid fått mens 10-15 dagar efter ägglossningssprutan, så jag antar att den har fungerat..
Läkarna på RMC Mas vill att man tar 5000 enheter av pregnylen och att man blir inseminerad 24 h senare, min gyn här hemma tyckte att jag skulle ta 10 000 enher och insemineras 36 timmar senare.
Har gjort bägge delar och som sagt troligen fått ägget till att lossa (men inte blivit gravid för det, suck).
lindberg78: Grattis!
Gaytjej: Litet sidospår för att jag är så nyfiken... Men när du har inseminerats, har dom då kunnat se att äggblåsan har varit på gång att brista?
Senaste inseminationen gjorde jag 38 timmar efter inseminationen och då sa läkaren att blåsan höll på att falla samman.
Gaytjej: Okej, tack för svaret.