född v 30 när började era barn krypa?
min son är född i v 30 tillväxt hämmad nu är han 7 månader korrigerad ålder men kryper inte ännu? hur gammla var era barn när dom började krypa sitta mm korrigerad ålder och vilken v föddes dom i?
min son är född i v 30 tillväxt hämmad nu är han 7 månader korrigerad ålder men kryper inte ännu? hur gammla var era barn när dom började krypa sitta mm korrigerad ålder och vilken v föddes dom i?
Max började krypa när han var 8 månader korrigerad ålder, satt själv gjorde han när han var 6 månader korrigerad. Han är född i vecka 30+6 och var lite tillväxthämmad.
Min dotter föddes i v 32+5 och hon kryper inte ännu men hon sitter själv och har börjat att åla lite smått. Men sen är hon väldigt försiktig av sig så hon slänger sig inte och rullar runt som vildar som en del barn gör. Men sen så är det ju många barn som inte bryr sig om att krypa utan bara ställer sig upp en dag o går. Så jag tror heller inte att det spelar så stor roll att barnet är född förtidigt eller inte. Vissa barn är helt enkelt tidiga eller sena eller mittemellan ;).
Oj, såg att TS skrivit född v 30....men ja, jag tror nog inte att det är så jätte stor skillnad ändå. Alla barn är som sagt olika.
Lilla tjejen föddes i v.31+4. Hon är 5,5 mån i korrigerad ålder och varken sitter, rullar eller kryper än. Men jag är inte orolig. Storasyster, som föddes i v.37+5, började nämligen krypa en månad efter att hon började gå Det viktigaste är ATT dom börjar rulla, krypa, åla m.m. Inte NÄR dom gör det.
Med andra ord: Oroa dej inte utan gläds åt det han lärt sig hittills. (Om det nu är så att du är oroad)
Hej!
Min dotter föddes också i vecka 30. Hon var sent med motoriken. Jag oroade ihjäl mig under de första 18 månaderna tills hon började gå. Hon ville inte ens ligga på magen och hålla huvudet. Hon bara skrek och skrek på magen. Om jag satte upp henne kunde hon hålla sig och sitta själv vid 9 månaders åldern. Men hon var nästan 1 år när hon själv satte sig upp, började krypa, osv. Sen vid 16 månader kunde hon gå om vi höll i hennes hand. Och sen började hon gå själv vid 18 månader. Nu är hon snart två år och jag har lugnat ner mig: jag ser nu att allt är okej med henne.
Ha tålamod! (Jag vet att det är svårt)