Har WoW förstört erat förhållande?
Har hört mycket om Wow (spelet), och undrar om WoW förstört,eller är på väg att förstöra erat förhållande.
Har hört mycket om Wow (spelet), och undrar om WoW förstört,eller är på väg att förstöra erat förhållande.
Toviz
Nej, spelet har inte förstört förhållandet,
utan din kille.
Sassa
Men, alla vill inte att det ska vara så actionfyllt. Wow är ganska komiskt också.
Nej, för han spelar inte WoW, men han spelar ett liknande spel. Det har ibland gått överstyr ja, men inte bara för honom, utan även för mig också då jag också spelar. Men då har vi fått stänga av ett tag o hitta tillbaka till "verkligheten" igen.
Jag spelar jätte gärna, men har inga problem att avbryta mitt spelande om det är något. Min man däremot har problem att släppa taget om barnen vill ha hjälp eller något.
Men för honom är det hans intresse o hans hobby att spela, jag ser inget fel i det, som sagt, så länge det inte går överstyr.
Reglementet skrev 2009-02-10 17:16:57 följande:
sassa
Du kan ju tipsa honom om att han hade kunnat byta server bara:P
Han gjorde ju det. Men det var likadant på den servern...
sassa
Han kan inte ha testat alla, då skulle han insett att det finns trevligt folk på wow, mycket trevligt folk.
Han provade två, tröttnade på alla otrevliga och barnsliga människor och slutade sen. Tappade intresset pga av dem helt enkelt...
sassa
Då kan han inte säga att det är otrevligt folk på wow, bara på två servar. Det finns mängder.
Jo, fast det är inte alla som har det intresset just för WoW att man sitter där och flyttar runt mellan servrarna för att hitta den/de där folket inte är omogna idioter som hånar nybörjarna. Han spelade redan ett MMORPG där folket är trevliga (där finns bara två engelska servrar i Europa och båda är lika trevliga) så då gick han tillbaka till det.
Sen kan det ju vara så att spelar man bara WoW så har man kanske svårt att se det objektivt, att folk verkligen är otrevliga. men har man något att jämföra med så kommer det hela i ett annat ljus kanske... jag vet inte... en teori bara.
sassa
Nej, folk är inte otrevliga i wow, folk är väldigt trevliga, och hjälpsamma.
Jag vet bara vad min man har sagt om skillnaden mellan WoW och CoH och anledningen att han slutade med WoW. Min man är dessutom en extremt tålmodig person som inte blir irriterad lätt. Han tyckte också att det var mycket svårare att få tag på ett bra lag i WoW de gånger han ville spela i lag. Alltför ofta hamnade han i lag där alla tyckte att just de bestämde taktiken och bara sprang rätt in och fick laget dödat. Men jag vet inte, man är kanske mer beroende av sin Guild i WoW för att få ett bra lag än vad man är av sin SG (=supergroup) i CoH.
sassa
Okej, det är hans val. Men han kan inte säga att det bara är otrevligt folk i wow, när han enbart har testat två servrar. Det finns mängder, och med det menar jag verkligen mängder.
Men hur är det med det där med lag? Är man väldigt beroende av sin Guild för att få ett bra lag? Jag har uppfattat att andra som spelar WoW (och tycker om det) har påstått det. När man sagt att man uppfattat WoW som otrevligt har de sagt att "Ja det finns många idioter men det gäller att hitta en bra Guild. Gör man det så är det inga problem att hitta bra lag att spela med."
Tycker du att det stämmer?
Ja totalt.
Sambon (eller vad det nu ska föreställa) sitter hela dagarna och en stor del av nätterna och spelar skiten. Jag får ta hand om allt här hemma, hem, barn, djur osv osv. Försöker jag prata med honom så blir han bara arg, sur och otrevlig och kör med att HAN minsann måste få spela, HAN tycker faktiskt det är kul, han han han han.
Nu är kl 15, vi är lediga båda två och han har umgåtts med 5 åringen max 20 min på hela dagen. Resten av tiden har han suttit vid den där förbannade datorn o h nu sover han i soffan. Jag har varit med yngsta hela dagen, handlat, tagit hand om hemmet, fixar mat, fått de stora till skolan, matat djur osv osv. Jag får inte 5 min ifred ens på toa, men han ska kunna sitta och spela i timmar varenda dag. Han fattar inte hur stressad jag blir av allt, äter dubbla blodtrycksmediciner pga det och ändå fattar han inte.
Jag känner mig kvävd av att konstant ha någon som kräver 110% uppmärksamhet av mig, som konstant kräver att jag ska leka, pyssla, rita, gå ut och gud vet allt. Konstant! Samtidigt som hemmet ska skötas, det ska fixas mat och fan vet allt. Jag orkar inte! Det kväver mig och jag känner mig så fruktansvärt ensam! Men ingenting jag gör får honom att fatta och bry sig! Det har fått mig att verkligen hata det där förbannade spelet och börjar även få mig att hata istället för älska honom. Jag har pratat, bönat, gråtit, skrikit och hotat med att lämna honom utan minsta reslutat. Det är bara skitspelet som betyder något
Trodde inga spelar det längre. Men nej. Så var det inte för mig och mitt ex. Vi båda spelade.