• Zmedh

    Lärare mobbad på dagis

    Jag har idag upptäckt ett problem på vår förskola (där jag har mina snart 4:a åriga barn) och det är att den enda manliga läraren känner sig tvingad att sluta.

    Detta för att två stycken mammor gaddat ihop sig och kommit med gliringar och tyckt att det är suspekt med en manlig lärare. Det har pågått en längre tid och nu tycker han att han inte orkar med det längre.

    Problemet är att vi andra föräldrar inte känt till detta, eftersom personalen inte kan berätta detta för alla föräldrar och, i allafall jag, har inte märkt problemet.

    Alla föräldrar jag pratat med tycker att han är utmärkt lärare och är nu upprörda över att han känner sig tvingad att sluta.

    Jag tycker att det är ett klart fall av könsdiskriminerande mobbing men frågan är vad man gör åt saken.

    Ena stunden tänker jag att, ja, det är inte mycket jag kan göra åt det men nästa stund blir jag förbannad och tänker att om det handlade om någon tjej som blivit utsatt på liknande sätt på ett annat jobb då hade det tagig hus i h-vete.

  • Svar på tråden Lärare mobbad på dagis
  • Karpet

    Gå till de som har "mobbat" honom och beordra dem att beté sig som vuxna och be om ursäkt till personalen. Kan inte vara kul att gå till ett jobb där det insnínueras att man är pedofil. Jag skulle också om jag var du ta upp det med han som vill sluta, att det är långt ifrån alla som tänker som mobbarna.

  • Doris

    Nu kanske jag låter trångsynt men hur kan han känna sig tvingad till att sluta  av att två föräldrar tycker illa om honom eller av hans val av yrke då han är man.  Om han arbetar på en normalstor  förkskoleavdelning så borde ju inte 2 av omkring 25-26 föräldrar spela så stor roll. Speciellt inte om han är omtyckt av övriga och av kollegor och arbetsgivare. 
     Man kan ju faktiskt kalla till föräldramöte och diskutera saken utan att utpeka dessa föräldrar på någevis.

  • mamma 05 07 09

    Jätte tråkigt Ta upp det med andra föräldrar o personalen så kanske han känner mer stöttning och stannar.

    På barnens dagis finns en man, alla barn älskar honom :)


    ღ ღ ღ
Svar på tråden Lärare mobbad på dagis