• Fru Vendela

ta ut glädjen i förskott, annars kanske det aldrig blir nån glädje

Läste detta citat i en av trådarna här på svårt att få barnforumet...och det är precis så jag känner!

Efter 2,5 år och diverse behandlingar så fick vi igår äntligen ett plus på stickan! Jag vill inte och vägrar att tänka på missfallsrisken fastän jag bara är i v. 4+4. Vi ska få ett litet provrörsbarn

• Svar på tråden ta ut glädjen i förskott, annars kanske det aldrig blir nån glädje
  • SilverEmma

Stort GRATTIS!! Så tänkte jag också, varför gå och må dåligt så länge i onödan om det nu faktiskt skulle gå bra? Då missar man ju en hel graviditet bara genom oro!

• Fru Vendela

Precis, det är ju inte så att man kommer bli mindre ledsen och förkrossad om man får ett missfall bara för att man inte tillåtit sig själv att vara lycklig!

Jag håller på att spricka av glädje

• entjej

Jag har också plussat efter IVF-försök. Jag hade ett missfall i våras och är så rädd att jag ska få missfall igen. Önskar jag kunde oroa mig mindre för missfall. Det blir ju inte bättre av att oroa sig- tvärt om.

• entjej
    entjej skrev 2008-11-28 07:53:12 följande:
    Jag har också plussat efter IVF-försök. Jag hade ett missfall i våras och är så rädd att jag ska få missfall igen. Önskar jag kunde oroa mig mindre för missfall. Det blir ju inte bättre av att oroa sig- tvärt om.
    Jag är också typ i v4. Hur räknar man? Från äggplock och lägger till två veckor eller tar man mensens första dag?
  • Skruttefia
    entjej skrev 2008-11-28 07:53:54 följande:
    Jag är också typ i v4. Hur räknar man? Från äggplock och lägger till två veckor eller tar man mensens första dag?
    ÄP = ägglossning = vecka 2+0 (dvs första dagen i 3:e veckan, när du är i 2+6 är du sista dagen i 3:e veckan).

Lägg in en "standardcykel"  på 28 dagar i graviditetskalendern så bli det rätt
    Mamma til A 060121 & BF 090606
  • Arien

Helt rätt tänkt. Jag lyckades inte tänka så förrän jag var i v. 14 och en läkare sa att "nu får ni faktiskt sluta oroa er och börja glädjas". Genom att inte göra det från börja kastade jag bort massor av lyckliga veckor. Varför vara ledsen för nåt som inte händer i 75 procent av fallen? Ledsen kan man vara om det väl händer, det finns gått om tid till det då.

• SilverEmma

Tyvärr mådde jag galet dåligt i hela 14 veckor & kräkte konstant...kunde inte känna någon glädje överhuvudtaget. I smyg hoppades jag t om på missfall så att jag skulle kunna fungera som människa igen. Fick dock hjälp genom BM av en kurator och hon tyckte inte det var ett dugg konstigt att jag inte var glad, som hade kräkt så länge, det var riktigt skönt att höra! Väl i v 20 när kräkningarna slutade helt så började jag verkligen glädjas åt allt & sörjde de 14 veckor jag "missade".

Så nu gläds jag dubbelt upp för att ta igen lite!

• Fru Vendela

SilverEmma: oj, hoppas att jag slipper att må så dåligt osm du verakr ha gjort.

Är det någon som vet om man räknar som vanligt med sista mensens första dag när man har gjort FET?

• Sootie

Vendela, du rökar på samma sätt som ovan fast "äp" blir ju två dagar innan FET (eller om man lägger in äl här på fl så tar man två dagar innan FET..)

(dock diffar fls räknare på två dagar mot ivs uträkning för mig ;) )

• Fru Vendela

vi berättade de posistiva nyheterna för min familj igår det blev jätteglada. Svärföräldrarna ska få veta på julafton

• Frivolten

Jag plussade idag, efter vårat andra IVF. Och jag tänker precis som Du!! Jag tänker glädjas å njuta VARJE SEKUND! Så här långt har vi aldrig kommit förut! Det är ju ett fantastiskt steg!
    Helt otroligt!

• Fru Vendela

GRATTIS frivolten!!! Visst är det underbart! Det är så underbart att veta att man iaf kan bli gravid. Går in i v8 nu och på onsdag ska jag på VUL.

• s v e a

Åh, så ska jag också tänka!
    Jag plussade svaaaaaagt igår på ruvardag 7... (en 5dagars)

Man måste ju glädjas åt stunden. Annars kan man ju aldrig slappna av och vara glad... För det kan ju alltid gå fel, spelar ingen roll om det är dom första 13 veckorna, eller när barnet väl föds, man har ju alltid saker man kan oroa sig för...

Så nu slappar jag av och njuter av stunden1!

• Miracle Cats

Grattis allihopa . Det är så roligt att höra om alla som lyckas!

Time spent with cats is never wasted
  • klarasotis

Hej på er och grattis. JAAA--det är helt rätt tänkt att INTE oroa sej. Vi kämpade i sju år. Till slut blev jag gravid och jag tänkte hela tiden----bara jag blir gravid så går allt bra. För då har vi haft vårt jobbiga innan.......å så blev det. Idag har vi en dotter på 10 år. Nu ska vi försöka få ett syskon......på egen hand och med hjälp av mediciner. ha de gott och tänk positivt. kramar........

Svar på tråden ta ut glädjen i förskott, annars kanske det aldrig blir nån glädje