• Amber1975

Saffran i England

Var köper ni som bor i England saffran?
    Jag har inte sett det nånstans.

• Svar på tråden Saffran i England
  • Amber1975

Jag gick över ån för vatten (eller vad det heter). Sprang över hela stan, men fann det tillsist på Morrisons alldeles i närheten. Fasen va dyrt det var, men nu har det blivit lussebullar. Sambon trodde förresten att det var bröd, så han gjorde skinkmackor av dem. Tyckte tydligen det var jättegott

Googels skrev 2008-11-30 22:50:51 följande:
    Jag bor visserligen i Skottland, men har nog köpt det på både Tesco, Asda, Sainsburys och Morrisons. Köte på Asda förra veckan, och den är som redan nämnts inte malen utan trådar i en burk. Asdas egna variant var slut så det blev av märket Schwartz istället. Så här ser burken ut, så du vet vad du ska leta efter i kryddhyllan www.schwartz.co.uk/productdetail.cfm?id=5150
  • YokohamaNr2
    Amber1975 skrev 2008-11-30 23:49:14 följande:
    Jag gick över ån för vatten (eller vad det heter). Sprang över hela stan, men fann det tillsist på Morrisons alldeles i närheten. Fasen va dyrt det var, men nu har det blivit lussebullar. Sambon trodde förresten att det var bröd, så han gjorde skinkmackor av dem. Tyckte tydligen det var jättegott
    Yuck skinka och lussebullar

Hur gjorde du med dosering, hur mycket ska man ha till lussebullar? Kanske ska försöka mig på det!
  • Amber1975

Haha jag vet, men engelsmän är ju inte direkt kända för att vara kulinariska

Jag köpte två burkar så det blev 1 gram saffran till en sats. Hade nog blivit godare med en burk till, men jag var för snål.

YokohamaNr2 skrev 2008-12-01 10:11:21 följande:
    Yuck skinka och lussebullar Hur gjorde du med dosering, hur mycket ska man ha till lussebullar? Kanske ska försöka mig på det!
  • A Rose

Ett tips - det går lätt att stöta saffran i mortel om man lägger i lite strösocker också (bara en tesked eller så)!

• Karinski

Totally Sweden kanske saljer saffran. Ar det nan som kopt dar?

Yokohama. Vet du om det ar sista gangen i Svenska kyrkan imorgon, med 'lucia' i kyrkan?

• YokohamaNr2

Karinski,
    Tror det är näst sista gången imorgon och Lucia nästa vecka, har något mail som jag ska kolla! Kommer själv inte imorgon för min pappa är på besök tyvärr men hoppas kunna gå nästa

• Karinski

Ok. Jag hoppas det finns lussekatter...fikan ar ju hojdpunkten

• Amber1975

Men det är i London va?

destiny391 skrev 2008-12-02 00:10:45 följande:
    Ja, saffran fanns i Totally Swedish forra helgen iallafall :)
Svar på tråden Saffran i England