När kontaktade ni mödravården?
Ja, som sagt, när kontaktade ni mödravården efter att ha plussat efter IVF? Väntade ni tills efter ultraljudet på IVF-kliniken eller ringde ni innan och fick tid för inskrivning?
Ja, som sagt, när kontaktade ni mödravården efter att ha plussat efter IVF? Väntade ni tills efter ultraljudet på IVF-kliniken eller ringde ni innan och fick tid för inskrivning?
Jag har inte hunnit så långt ännu, men jag kommer att göra UL på kliniken innan jul, innan dess så ser jag ingen anledning att kontakta MVC.... Tror att jag kommer att vänta ett tag innan jag alls gör det... Jag fattar inte vad jag ska göra på MVC tidigt...
Hur vill du själv göra?
Hej Saraemma! Näe jag meddelade kliniken att jag hade plussat tyckte barnmorskan där att jag skulle kontakta MVC och få en tidig inskrivning. Så jag ska dit nästan vecka och är då i v.7.
Sen är jag inbokad för VUL på IVF-kliniken två veckor senare.
Jag ringde någon dag efter plusset. Jag tänkte att det var smart att finnas med i rullorna ifall något skulle gå snett. I Halland erbjuds man ett informationsbesök v.6, men jag tyckte att jag läst på tillräckligt för att avstå. Inskrivningen var väl runt v.12.
Jag ringde inte förräns dagen efter vi hade varit på vul.. Vi kände att vi ville vänta tils vi verkligen verkligen visste att allt var ok..
Efter jag ringde mvc fick jag gå på samtal dagen efter jag ringde men jag blir inte inskriven förrän om ett par veckor..
Men jag tycker man ska göra det som känns bäst för en själv..
Jag ringde idag och fick en tid om två veckor, ska på ultraljud nästa vecka.
Jag ringde direkt efter att jag testat (typ tre olika tester...) för jag var ville göra ett test även hos bm, för att på nåt sätt höra någon annan bekräfta att jag verkligen var gravid... bm skrattade gott.