• repa

bara en äggledare kvar!någon??hur har det gått för er att få barn

tänkte bara höra lite från någon som har fått operera bort ena äggledaren
    hur lång tid tog det för er att bli gravida å hade ni som innan med ägglossning å mens eller rubbas det å blir konstigt efter att man bara har en äggledare
    jag har just opererat bort min äggledare efter 4 utomkvedes på den sidan å undrar nu när man kan sätta igång igen med bebis tillverkningen
    någon med erfarenheter el någon som bara vet
    kram

• Svar på tråden bara en äggledare kvar!någon??hur har det gått för er att få barn
  • repa

vi har 4 utomkvedes å två mf i bagaget men oxå en dotter på "vanlig" väg så att säga så vi har inga som helst problem med att bli gravida, men de flesta av gångerna så har det ju satt sig fel...vi skulle ställa oss i kö efter det tredje X men av någon helt underbar anledning så blev vi gravida igen å hon valde att ta sig hela vägen upp å kom ut till världens lyckligaste föräldrar...
    men nu så ville vi testa med ett syskon å mycket riktigt så tog det sig på första försöket men satte sig fel igen så nu tog de den vänstra äggledaren som alla mina x har suttit i....så är min bebisverkstads-historia
    hoppas att det går bra sen när vi är redo igen!!!
    oj vad långt det blev...men svaret är nog att vi kan bli gravida iallafall!

• Miamaria77

Efter ont vid mens undersöktes jag, och det upptäcktes sammanväxtningar och en trasig äggledare på ena sidan, så den togs bort. Jag blev operarad i feb, började föröka bli gravid i maj och blev gravid i sep. Lycklig Nu förösker vi med en till, går inte lika snabbt, men jag hoppas på att det bara är slumpen som snart ska vara på vår sida

• arold

Min svägerska fick akut operera bort sin ena äggledare pga utomkvedes. Tog tre månader sen var de gravida igen =)

• myspysigt

HEJ
    Jag akutopererade bort min högra äggledare förra julen o nu 1 år senare så står vi äntligen i ivf-kön, underbart !!!! Vi kan enligt utredningen bli spontant gravida ( inget synligt fel på någon av oss... ) men det kan ta lång tid.
    Hoppas att det tar sig tidigare för er !
    GOD JUL

Svar på tråden bara en äggledare kvar!någon??hur har det gått för er att få barn