• Tessa17

Har någon ett barn som är både svensk och amerikansk medborgare?

• Svar på tråden Har någon ett barn som är både svensk och amerikansk medborgare?
  • jsmfb

Japp, men han fick bägge passen när vi bodde på Irland. Det skall stå info om hur det går till på ambassadens hemsida. Definitivt mer pyssel kring det amerikanska, bl.a. annorlunda storlek på passfotot.

• Mealla

Japp mina barn,

sonen ar fodd i UK och ar utlandsfodd amerikan, honom ansokte vi om medborgarsap via ambassaden. Dottern fodd i USA, sa hon fick birth certificate och social security no hemskickat.

De fick sitt amerikanska medborgarskap av sin pappa, det svenska fran mig. De har aven irlandska pass eftersom pappan har dubbelt medborgarskap, rent tekniskt sa ska man val inte ha 3 pass, men det gar.

• AnnaCJ

jag har två barn som båda har svensk och amerikanskt medborgarskap. varför frågar du? jag blir lite nyfiken

• Hannaliten

Japp, min dotter har dubbelt medborgarskap. Aven den kommande bebisen kommer att ha det.

• HeddaBigBum

Japp, 2st. Båda är födda i Sverige och vi ansökte om medborgarskap via ambassaden i Stockholm (pappa amerikan).

• julmusten

Ha-ha, vi hittar alla hit verkar det som!!

Min dotter ar bade svensk och amerikansk medborgare. Fodd i USA, men har svenskt samordningsnummer, (dock inget pass annu).

• rasajj

japp, mina fyra. Alla fodda i USA, och svenska medborgare genom mig (mamman).

• Florida Åsa

jepp. Automatiskt amerikan då han är född här och sedan fick han svenskt medborgarskap genom mig.

• julmusten

Ar det forresten nan som vet hur man far reda pa sitt barns samordningsnummer om man har tappat bort det??

Far nog ringa konsulatet i morgon och kolla!! Vet att jag fatt tva snygga brev angaende det, men jag vet inte alls var jag har lagt dem.

• Pallas

Japp, jag har två stycken. Födda i USA av svenska föräldrar.

• JAG å DU

Min dotter har bade svenskt och amerikanskt medborgarskap.
    Hon ar fodd i sverige och fick sitt amerikanska medborgarskap genom sin pappa. vi bor nu i usa.
    Jag tycker det ar lite roligt att det star i det svenska passet hur lang hon ar....eller var. 53 cm =)

• HeddaBigBum

julmusten skrev 2008-12-12 04:11:20 följande:

Ha-ha, vi hittar alla hit verkar det som!! Min dotter ar bade svensk och amerikansk medborgare. Fodd i USA, men har svenskt samordningsnummer, (dock inget pass annu).
    ... snön lyser vit på taken, endast en FL:are i USA är vaken...

Ibland är det ju lite dött här när vi här borta är vakna och nu dök det upp en tråd som alla av oss kunde relatera till och vi dyyyker in!
Svar på tråden Har någon ett barn som är både svensk och amerikansk medborgare?