• fam sandström

Tråden för oss som håller på att sluta röka/snusa =)

Här sammlas vi som ska /håller på att sluta med cigg eller snus .
    Här stöttar vi och ge varandra råd och beröm

Har själv den 1/12 -08 varit rökfri i 3veckor  och nu på fredag har jag varit nikotinfri i 2 veckor.

• Svar på tråden Tråden för oss som håller på att sluta röka/snusa =)
  • Kaydina

ÅH! Vilken bra tråd!

Jag har varit rökfri i 2½ dygn!! Använder inget i stället så det är lite kaotiskt känner jag :_D

kaydinasvarld.blogspot.com - nu mest dilirium
  • fam sandström
    Kaydina skrev 2008-12-03 12:32:35 följande:
    ÅH! Vilken bra tråd! Jag har varit rökfri i 2½ dygn!! Använder inget i stället så det är lite kaotiskt känner jag :_D
    Super bra gjort av dig Skrattande

Själv gick över till snus en vecka sen så började jag knapra vanliga tuggumin och halstableter
    Allt går om man bara vill!
  • Kaydina
    fam sandström skrev 2008-12-03 12:36:23 följande:
    Super bra gjort av dig Själv gick över till snus en vecka sen så började jag knapra vanliga tuggumin och halstableter
    Jag har snus hemma. Och plåster. Och nikotintuggummin. Och nikotinsugtabletter. Jag har ännu inte rört något av det och det känns ju korkat att göra det NU, när det gått några dagar?

Jagh ar inte så fasligt ont av att jag saknar cigaretter, utan jag är fysiskt sjuk. Huvudvärk, synrubbningar, overklighetskänsla...mm. Jag lever liksom i en egen bubbla och har svårt att koncentrera mig. Slår mig också mycket. Har bulor och blåmärken överallt.
  • Kaydina
    fam sandström skrev 2008-12-03 12:36:23 följande:
    Super bra gjort av dig Själv gick över till snus en vecka sen så började jag knapra vanliga tuggumin och halstableter
    HUr går det med själva suget nu? Inte saknadet av cig utan självaste nikotinbegäret, är det kvar?
  • fam sandström
    Kaydina skrev 2008-12-03 13:15:00 följande:
    HUr går det med själva suget nu? Inte saknadet av cig utan självaste nikotinbegäret, är det kvar?
    Känner av suget ibland men det går så snabbt över. Suget är mycket mycket mindre denna nång.( Har försökt 3 ggr tidigare)

Ont i huvudet illa mående och känner mig allmänt konstig i skallen har jag gjort nu i lite mer än en vecka.(nikotin abstinens)

Har varit med om en del prövningar på vägen men jag har klarat av dom utan att ta till nikotin.
    Är även på så mycket bättre humör nu när jag er håller på med nickotinet. =)

Det sägs att dom 3 första dagarna. Du kommer att klara det =)

Stora syrkes kramar från mig
  • fam sandström
    fam sandström skrev 2008-12-03 13:25:15 följande:
    Känner av suget ibland men det går så snabbt över. Suget är mycket mycket mindre denna nång.( Har försökt 3 ggr tidigare)Ont i huvudet illa mående och känner mig allmänt konstig i skallen har jag gjort nu i lite mer än en vecka.(nikotin abstinens)Har varit med om en del prövningar på vägen men jag har klarat av dom utan att ta till nikotin.Är även på så mycket bättre humör nu när jag er håller på med nickotinet. =)Det sägs att dom 3 första dagarna. Du kommer att klara det =)Stora syrkes kramar från mig
    styrkes kramar ska det stå =)
  • Pillan79

hej..här är en som verkligen vill sluta röka har försökt tidigare men tyvärr fallit dit igen.
    men jag blir så nervös bara jag tänker på att jag ska sluta.
    Så jag funderar nu på om jag bara ska sluta tvärt eller ta hjälp av nån hjälpmedel. Och ett datum jag ska sluta

• Kaydina
    Pillan79 skrev 2008-12-03 18:59:41 följande:
    hej..här är en som verkligen vill sluta röka har försökt tidigare men tyvärr fallit dit igen. men jag blir så nervös bara jag tänker på att jag ska sluta. Så jag funderar nu på om jag bara ska sluta tvärt eller ta hjälp av nån hjälpmedel. Och ett datum jag ska sluta
    Jag är inne på dag 4 nu. Helt utan nikotin. Läste "Äntligen rökfri för kvinnor" av Allen Carr och den rekommenderar jag!!

Det värsta med att sluta är ofta att man är så jävla RÄDD för att sluta. Enligt Carr är det mest hjärntvätt

Den är lite underlig men fungerar faktiskt.
  • fam sandström
    Kaydina skrev 2008-12-06 23:25:50 följande:
    Värst vad det var svalt intresse för att ge upp nikotin...? För min del har det gått 7 dagar. Tjohoo!
    Håller med.värkar bara som det är vi som har slutat

Grattis du kommer att klara det
    Känner du av något sug ?

Jag är inne på 14:de dagen som nikotinfri och på måndag så är det 1 månad sen jag slutade röka
  • Kaydina
    fam sandström skrev 2008-12-06 23:30:31 följande:
    Håller med.värkar bara som det är vi som har slutat Grattis du kommer att klara det Känner du av något sug ? Jag är inne på 14:de dagen som nikotinfri och på måndag så är det 1 månad sen jag slutade röka
    FAN, vad vi är duktiga!

Nja, jag känner väl sug några gånger om dagen. Men de kommer ju mer och mer sällan och är inte alls särskilt kraftiga. Inga som helst problem att stå emot i alla fall.

Jag är GLAD att de första 3 dygnen är över - då var jag SJUK!

Hur går det för dig? Suger det?
  • fam sandström

Jag har knappt nått sug längre, kan gå förbi ciggarethyllan utan problem nu på affären =)

Jag knapprade vanliga tuggummin istället ett tag när jag fick ett sug

Svar på tråden Tråden för oss som håller på att sluta röka/snusa =)