• entjej

Om det skulle komma lite blod... (det har inte gjort det och jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte gör det)

Men OM man skulle få lite blödningar någon eller några veckor efter att man plussat behöver det betyda missfall eller kan det vara ofarligt? Jag vet att en ganska stor andel kan blöda lite under graviditeten utan att det är någon fara men jag undrar om man då måste blöda till och från från början...alltså från den dagen mensen egentligen ska komma eller kan man få lite blödningar senare?

Jag har som sagt inte blött något och jag hoppas som sagt av hela mitt hjärta att jag inte gör det men jag tänker IFALL det skulle hända kan det ändå var ofarligt fast jag plussade för en vecka sedan?

Vad beror det förresten på att en del blöder lite när de är gravida utan att det är något farligt?

Hoppas någon/några kan klargöra detta för mig. Tack på förhand.

• Svar på tråden Om det skulle komma lite blod... (det har inte gjort det och jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte gör det)
  • 1 och 1 är 3

De behöver inte betyda missfall.

Min första graviditet slutade i ett sk MA i v 16.. utan blödningar...

Min andra slutade m en helt underbar dotten, 080826, MED blödningar.

Enligt läkaren jag var hos så berodde de på sköra slemhinnor...

Lycka till!!!

• Cantina

Man kan blöda av flera olika anledningar.

Själv har jag blödit efter sex. Slemhinnorna är sköra och kan spricka. Lite, lite blod kom dagen efter. Men det var ingen fara.

Hoppas att det går bra för dig - känner igen din oro!

• strandsnäcka

Jag hade en (brun) blödning i vecka 16 men bebisen mådde fint på UL. Läkaren hittade ingen anledning till blödningen. Ingen fara alltså.

• entjej

Okey, tack för svar. Tänkte det vore bra att veta OM det skulle komma lite blod så man inte får fullständig panik på en gång (fast det får jag nog ändå men kanske ändå något mildare). Men hoppas som sagt att det aldrig händer.

Fler?

• 08 i Skåne

När jag väntade vår son blödde jag ingenting alls, så för mig var en blödning = missfall. Nu är jag gravid igen och jag har blödit till och från i perioden v. 7-12 och det har inte varit missfall.

Det värsta jag upplevde var när vi var på semester i Frankrike och jag var gravid i v. 8 och började störtblöda, jag var övertygad om att det var ett MF, men när jag kom till läkaren visade det sig att bebisen mådde fint och läkaren berättade faktiskt för mig att c.a 50% av alla gravida blöder någon gång under sin graviditet utan att det är ett MF.

Nu är jag v. 23+5 och har inte haft någon blödning på länge.

• entjej

08 i Skåne skrev 2008-12-04 20:23:20 följande:

När jag väntade vår son blödde jag ingenting alls, så för mig var en blödning = missfall. Nu är jag gravid igen och jag har blödit till och från i perioden v. 7-12 och det har inte varit missfall. Det värsta jag upplevde var när vi var på semester i Frankrike och jag var gravid i v. 8 och började störtblöda, jag var övertygad om att det var ett MF, men när jag kom till läkaren visade det sig att bebisen mådde fint och läkaren berättade faktiskt för mig att c.a 50% av alla gravida blöder någon gång under sin graviditet utan att det är ett MF.Nu är jag v. 23+5 och har inte haft någon blödning på länge.
    Okey! Jag har inte blödit än och jag hoppas jag aldrig gör det men bra att veta det du berättar ifall det skulle ske.
  • entjej

Fan fan fan...idag kom lite, en blandning av halvgenomskinliga bruna flytningar. Tycker det är som det kan vara innan mens. Ni som blödit lite har det varit så där "flytningsaktigt"?

Läste någonstans att progesteron kan göra slemhinnorna sköra. Jag har fortsatt med progesteron och sista två dagarna har mina slemhinnor i slidan känts irriterande och svidit lite. Kan det vara de nedre slemhinnorna som blöder? Men då skulle det väl vara rent blod, inte uppblandat med flytning.

Faaan om jag får missfall igen. Varför kan jag aldrig få ha tur? Om jag får missfall igen vill jag bli nedsövd. Orkar inte detta.

Vill på ett sätt att min sambo genast ska komma hem...vill inte vara ensam...fast samtidigt vill jag inte att han ska komma hem för jag vill inte berätta det hemska för honom.

• strandsnäcka

Jag håller tummarna för dig entjej. Brunt blod är ju = gammalt blod, vilket innebär att blödningen har avstannat. Nu kanske det inte kommer mer. Och om det gör det så är det ju som du sett i tråden inte ovanligt med små blödningar. KRAM!

• dallas

Jag hade blödningar i ca 7-8 veckor (det var mest brunt) och kom från nån blödning i livmodern, varför visste dom inte men bebben har mått bra hela tiden. Det slutade blöda runt v.18-19

Det kan ha varit att det var en tvilling graviditet där ena embryot återbildats. Men, men allt har gått bra

v.36...
Svar på tråden Om det skulle komma lite blod... (det har inte gjort det och jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte gör det)