• Bumms

Gonal-F, flera? Följas åt?

Hej,

Jag började med gonal-f sprutor den 28 November, ska på första kollen den 5 December! Jag tar sprutorna för att få ägglossning, alltså inte IVF.

Jag ska när ett moget ägg finns avsluta med en ovitirell spruta som ska få äggen att lossna!

Kom igen nu tjejer, det finns nog fler än jag som är mitt i detta just nu!!

Kram kram

Milos Mamma
  • Svar på tråden Gonal-F, flera? Följas åt?
  • Bumms

Jihooo, va kul att ni kommit!!

Jag var hos gyn idag och hade två ägg redo för att släppa snart så jag ska ta ovitirell i morgon 23.00! Sprutade bara 8 dagar, fortfarande i chock över det!!

Jag har tagit 112,5 E.

Kraaaam

Milos Mamma
  • bimbomika

Lycka till ;)

Se till att ha lite mysigt nu i dagarna=)
    Själv skall jag räkna ut när jag skall ta min ovitelle spruta!
    Läkaren som var en inhoppare kunde inget om detta område så hon visste inte när jag skulle ha sprutan så jag får själv räkna ut när ja skall ta den!
    Idiot måste jag bara säga...så hoppas på att det funkar då,mend mmina uträkningar=)

Bumms skrev 2008-12-05 22:14:11 följande:
    Jihooo, va kul att ni kommit!!Jag var hos gyn idag och hade två ägg redo för att släppa snart så jag ska ta ovitirell i morgon 23.00! Sprutade bara 8 dagar, fortfarande i chock över det!!Jag har tagit 112,5 E.Kraaaam
  • Bumms

bimbomika: VA!!! ska du räkna ut själv, det låter ju väldigt konstigt!!

Jag tog ovitirell igår och nu ska väl den göra sitt jobb inne i min kropp!!
    I morgon vankas inseminition, har jag aldrig gjort, vet ni hur det funkar??

Milos Mamma
  • Isdroppen

Bumms:
    Härligt att vara så nära nu! Insemination vet jag inte riktigt hur det fungerar, men lycka till nu. Håller alla tummar och tår

bimbomika:
    Hoppas du får bättre hjälp, du ska väl inte behöva räkna ut de där själv, låter konstigt. Har du långt kvar på din spruttid?

Jag längtar till min sprut period är över. 3 dagar kvar om jag har tur...men då ska man ha tur, då jag sist fick avbryta och börja om.
    Jag måste fråga Er...tyckte ni de gjorde ont att ta sputan?, Jag tycker de gör ondare och ondare för varje gång jag ska ta den, 1 dagen kändes den inte men nu för de så himla ont

• bimbomika

nä äggblåsan var ca 12 på bredden å 15 på längden,dom växer ca 2mm per dag så jag räknade ut när jag skulle ta ovitellen,när ägget e ca 22mm...Nä så skall det inte gå till! sa de till reseptionen å dom sa bara,men vi trodde att hon kunde det!Nu har jag läst väldigt mycket kring detta och lärt mig mycket kring detta så det skall nog gå bra!hadde aldrig vågat om hon sett flera ägg..men nu var det bara ett sa hon iallfall!sen så sa min ordinarie läkare tidigare att det min kropp har reagerat samma på alla behandlingar så ja det underlättar ju åsså!
    tycker det tar ont att ta sprutorna,spec i slutet å ibland om man trycker på fel ställe...vet inte varför det gör ont på vissa ställen,punkter på magen =(

• Bumms

Hej hej,

har du tagit ovitirellen bimbomika?

Hur går det isdroppen, har du sprutat färdigt?

Jag är nu 10 dagar efter ovitirell och 8 dagar efter insemenition,
    nu håller jaqg tummarna tills på måndag då jag ska testa,
    jag har inga symptom heller som jag inte kan utesluta att det
    inte är sprutorna, kan ju få grav symptom av dem.

Jag tyckte inte det gjorde ont att ta sprutorna, det kunde sticka till
    när man drog ur sprutan men annars tyckte jag att det gick bra!!

Hoppas ni mår bra

Milos Mamma
  • Rasmusnalle

Vänta..har jag förstått det hela rätt..ni ska alltså göra insemination?? Jag har alltid funderat vilken behandling man gör då innan.
    Jag har konstaterat att jag inte har nån ÄL, tänkte att man kanske kan få Gonal-f ordinerat och sen mysa på egen hand..men så kan man ju kanske inte göra..Jag gör ivf nu och anv gonal-f
    *lite smått förvirrad*

(¯`·..Tar nya tag nu, började spraya 4 dec..·´¯)
  • Bumms
    Rasmusnalle skrev 2008-12-17 17:10:48 följande:
    Vänta..har jag förstått det hela rätt..ni ska alltså göra insemination?? Jag har alltid funderat vilken behandling man gör då innan.Jag har konstaterat att jag inte har nån ÄL, tänkte att man kanske kan få Gonal-f ordinerat och sen mysa på egen hand..men så kan man ju kanske inte göra..Jag gör ivf nu och anv gonal-f*lite smått förvirrad*
    Hej,

Nej man behöver inte göra insemination för att man tar gonal-f, det gjorde inte jag när jag blev gravid med min son, men nu frågade min läkare om jag ville det, och då gjorde jag det.
    Milos Mamma
  • bimbomika

Lyckades=) plussa den 23 =)

• bimbomika

vi har tagit gonal f och fixat resten själv me lite hjälp av ovitellspruta åsså men det är ju lite olika hur man måste gå tillväga!

• Bumms

Grattis bimbomika!

Själv fick jag mens redan på dag 20, alltså 9 dagar efter ÄL.

Vet inte om jag tänker fortsätta nu, är inte värt att må som skit en gång i månaden!

Lycka till nu!!!

Milos Mamma
  • bimbomika

Bumms skrev 2008-12-27 00:55:58 följande:

Grattis bimbomika!Själv fick jag mens redan på dag 20, alltså 9 dagar efter ÄL.Vet inte om jag tänker fortsätta nu, är inte värt att må som skit en gång i månaden!Lycka till nu!!!
    Så var det för oss omgång ett och omgång två så funka det =)
    Fick mens ca 10 dagar efter ÄL...så jag tycker ni skall testa igen..för oss lyckades det..dock fick vi då ta sprutor mycket längre men det var det värt =)
  • bimbomika

Alltså i okt/noveber mänsen...vi körde igång direkt när då mensen kommigt i gång Nov,spruta nov/dec och så plussa vi i dec...=)

Svar på tråden Gonal-F, flera? Följas åt?