"Skridskor" med dubbla skenor till barn?
När jag var liten fanns det "barnskridskor" som var som lösa metallgrejer med dubbla skenor som spändes på de vanliga skorna med remmar. Finns såna fortfarande? Från vilken ålder kan man använda såna?
När jag var liten fanns det "barnskridskor" som var som lösa metallgrejer med dubbla skenor som spändes på de vanliga skorna med remmar. Finns såna fortfarande? Från vilken ålder kan man använda såna?
Ingen som vet hurdana jag menar?
Jag vet precis vad du menar och jag skulle gärna vilja få tag i ett par. Tror att det finns för en av mina väninnor nämnde att hennes barn hade haft sådana. Frågan är väl var man letar.
Har viss erfarenhet av barnskridskoskola och dessa är inget jag rekomenderar. De ger inte det stöd som ett par bra skridskor ger och barnen lär sig fel teknik. Så köp ett par bra skridskor så brukar de få kläm på det rätt snabbt om de är intresserade
Så små barn brukar nästan bara stå still eller möjligen gå framåt på skridskorna. Tekniken brukar i varjefall inte vara den bästa Vår son var nog runt den åldern första gången han fick prova och han hade jättekul på isen
Men han gick mer eller mindre fram istället för att glida, men lycklig var han!
Kolla på Tradera eller blocket efter ett par vanliga skridskor de är ju knappast slitna när de är i dom storlekarna.
Vår plutta fick sina första vanliga skridskor när hon var 2,5 år och hon lärde sig åka första gången hon försökte. Det viktigaste är att det är stabila skridskor, så att de inte "åker på lädret".
Det låter ju jätte bra att dom lär sig fort och i "normal fall" tror jag du har rätt i det men det finns dom som inte har den balansen för att åka med vanliga skridskor.... så därför måste jag säga att jag är på jakt efter skridskor med dubbla skenor.....
Mitt problem är att de jag har hittat är för små dvs storlek 30 som störst och jag undrar om det är någon som vet vars och om man kan få i större storlekar dvs för barn i åldrarna 7 år och uppåt??
Adresser för eer som är intresserade är
www.lekute.se/vinterlek/
www.barnskridskor.se/dubblaskenor.aspx
www.skatepro.se/c233.htm
Googla på Zandstra Easy Glider. Det är långfärdsskridskor för barn, passar vanliga kängor och finns i storlekar från 27-40. Till dessa finns en dubbelskrevs som tillbehör (Easy glider assist). För de minsta finns Zandstra Bob Skate upp till strlk 30.