• Tett82

Analatresi - här samlas vi och tipsar och stöttar varandra!

Här samlas föräldrar till barn med analatresi och allt vad det kan innebära.

Vi stöttar och tipsar varandra i vått och torrt!
    Alva - vår gullunge! =)
  • Svar på tråden Analatresi - här samlas vi och tipsar och stöttar varandra!
  • Freja07

Hej! Har hittat hit ...Min freja har ju oxå Analatresi, och Vacterl syndrom. Vi ska till Dr rolf den 1 april och sen var på föreläsningsdagen den 2 april..Vi kommer bo på hotell Uppsala..Ser fram emot detta JÄTTE mycket att få prata med andra om detta, Hoppas vi ses alla!

PS..Freja blev storasyster i december och My är fullt frisk..enligt genetikern vi träffade är det mer troligt att Freja kan få barn med Analatresi än att det skulle hända oss igen..

Kram

Freja 070515 My 081208
  • Tett82

Freja07 skrev 2009-02-04 19:55:51 följande:

Hej! Har hittat hit ...Min freja har ju oxå Analatresi, och Vacterl syndrom. Vi ska till Dr rolf den 1 april och sen var på föreläsningsdagen den 2 april..Vi kommer bo på hotell Uppsala..Ser fram emot detta JÄTTE mycket att få prata med andra om detta, Hoppas vi ses alla!PS..Freja blev storasyster i december och My är fullt frisk..enligt genetikern vi träffade är det mer troligt att Freja kan få barn med Analatresi än att det skulle hända oss igen..Kram
    Ok, ja risken är ju inte så stor att det kommer hända att man får ett till barn med samma missbildning...
    Vi ska också få bo på Hotell Uppsala, men vi ska till Rolf 3 april, så vi kommer bo där natten efter er.
    Ser också fram emot denna träff!
  • Freja07
    Tett82 skrev 2009-02-05 10:32:09 följande:
    Freja07 skrev 2009-02-04 19:55:51 följande: Ok, ja risken är ju inte så stor att det kommer hända att man får ett till barn med samma missbildning...Vi ska också få bo på Hotell Uppsala, men vi ska till Rolf 3 april, så vi kommer bo där natten efter er.Ser också fram emot denna träff!
    Vi ska bo även den 2 april på hotellet efterosm vi ej hinner med kvällsflyget hem..
    Freja 070515 My 081208
  • Freja07
    urstina skrev 2009-02-05 19:31:37 följande:
    Någon som ska på vacterls årsmöte i Örebro?
    Fick inbjudan idag...Vi har ej bestämt oss. är rätt långt ner till örebro men det hade varit jättekul faktiskt
    Freja 070515 My 081208
  • morningsunlight

*tittar in i tråden*
    Vi ska också med på den här föreläsningen den 2 april.

• Freja07

Hej!

Är det ngn som vet om det finns något slags "barnvakteri" den här föreläsningsdagen..tänkte mera på leksaker, kritor å papper typ..Eller ska man packa väska full av sysselsättning..Har just nu en 22 månaders somtestar gränser nå hemskt..Gruvar mig redan för denna dag..Räcka ut tungan

Freja 070515 My 081208
  • Tett82
    Freja07 skrev 2009-02-26 22:07:40 följande:
    Hej!Är det ngn som vet om det finns något slags "barnvakteri" den här föreläsningsdagen..tänkte mera på leksaker, kritor å papper typ..Eller ska man packa väska full av sysselsättning..Har just nu en 22 månaders somtestar gränser nå hemskt..Gruvar mig redan för denna dag..
    Hallå!

Jag har precis tänkt på samma sak, hur ska man kunna koppla av med en 2 åring som är mer högt än lågt... Man vill ju gärna kunna koppla av och lyssna på föreläsarna, men eftersom barnen är med så borde ju dagen vara anpassad på något vis...
    Alva - vår gullunge! =)
  • Freja07

Ja man får hoppas det för annars lär då inte jag minnas ngt av föreläsningenSkrattande

Freja 070515 My 081208
  • Theannapanna

Var hos Rolf med Daniel förra veckan o då sa de att de brukar ordna som en lekhage i mitten av rummet med leksaker mm o en sköterska från avdelningen brukar vara med o försöka underhålla barnen.

Men ta med lite saker för säkerhets skull man vet ju inte om detta blir av, det var inget löfte direkt....

Ser ut att vi får barnvakt nu i alla fall men inget jag kämpar för...

• Bolt_84
    Tett82 skrev 2008-12-30 21:12:29 följande:
    Alva vill säkert vara med och leka med era killar, hon älskar barn som är lite yngre än henne!
    Ska bli spännande att höra vad föreläsaren säger om risker om man skaffar syskon... Är ju tänk att Alva ska bli storasyster i slutet på juni/början på juli.
    Jag fick detta 1984.. ingen av mina 5 yngre syskon har någon tendens till detta.. va inte orolig..  ❤️
Svar på tråden Analatresi - här samlas vi och tipsar och stöttar varandra!