• anmob

nyårsfest

Skulle ni tillåta att era 15 åriga tjejer var på fest och sov över hos en kille? Det är hon och en kompis. De påstår i varje fall att de ska sova på samma ställe.
    Jag velar just för att jag vet att vi ska ha gäster hemma och inte kan åka och hämta henne.

• Svar på tråden nyårsfest
  • Bevabus

Litar du på henne? Brukar hon hålla det hon lovar när det handlar om såhär viktiga saker?

• anmob

jo jag litar på henne hon brukar vara ärlig. Men ibland är hon en aning naiv och tror att alla vill henne väl.

• Bevabus

Då tycker jag att hon kan få gå på festen. Bara du får träffa killen först som hon ska sova hos, så du vet hur han är. Sen bestämmer ni regler. Tex. om något händer så ringer hon direkt och ber dig eller din man att hämta henne, även fast ni har gäster. Dom klarar sig nog om en utav er sticker iväg lite snabbt och hämtar hem dottern.
    Sen kan ni ju komma överens om att hon ringer när hon är framme och att hon ringer innan hon ska gå och lägga sig, bara så att ni vet att allt är bra. De reglerna borde ni kunna känna er trygga med

• Post partum

Oj, jag skulle nog inte tillåta att en femtonåring var på fest överhuvudtaget. Om det gäller övernattningen så beror det väl på. Du kan ju alltid ringa kompisens föräldrar och samråda, då lär du i alla fall få klart om kompisen kommer att sova där eller inte.

• Maskot

Man ska nog inte vara alltför godtrogen som förälder även om man litar på sina barn.

Vår son är 17 år, och kommer att vara med kompisar på nyår, vi ska ha gäster hemma. Däremot kommer jag att avstå alkohol för att kunna hämta honom- det har varit lite stök och incidenter som gör att vi väljer att göra så.
    Nyår är en sån speciell helg, och det skulle inte kännas bra för oss om vi inte kunde hämta honom om det skulle behövas.

Svar på tråden nyårsfest