Det roliga med att man marker oftast inte just Hur Man Skulle Ha Gjort forens efterat. Forsta gangen jag flyttade utomlands sa fyllde jag i utflyttningspapprena hos skatteverket och imigrerade alltsa. Det innebar at jag fick en hel del fler paper att fylla i som strommade in aven till den nya adressen utomlands och jag forlorade aven mina fyra sista siffror i personnumret som gjorde att jag inte kunde anvanda adressandring.se alls. Ingenting fungerade och alla pengarna till barnet strops ocksa och jag fick inga pengar fran UK heller. Det var helt som om jag hade forlorat alla mina rattigheter i sverige, jag fick bara rosta i valen, det var allt.
Nu sahar i efterhand och vid andra flytten utomlands tillsammans med barn, sa har jag inte alls imigrerat utan skrev bara over min och mitt barns adress hos min mamma som bor i sverige. Barnpengarna kommer in stadigt varje manad pa mitt svenska bankkonto och jag har mailat och ringt och pratat med alla fran BVC till tandlakare, dagis och prenumerationer, sa alla de forutom staten vet om att vi ar utflyttade. Vi fick tipset om detta av en kompis till mig som har jobbat i alla ar hos skatteverket vars dotter bott utomlands storre delar av hennes vuxna liv.
I detta landet, UK, finns det inga krav pa att man ska ha emigrerat fran Sverige utan vi kan rora oss hur fritt vi vill och flytten hit blev antligen sa enkel som vi ville att den skulle bli och eftersom jag inte har rattigheter att fa en massa pengar fran UK sa far jag anda de bidragen min dotter behover fran sverige. Later bara ratt illa men det fungerar verkligen.
Vill du gora sahar men har redan emigrerat sa besok skattekontoret i sverige igen och skriv over dig pa en kompis eller nagon annans, eller om du har ett boende i sverige, sa skriv er adress dar. Har for mig att det kallas for "aterregistrering" eller "tillbakaflytt till sverige", och det ar mycket enkelt att gora med bara ett ID. Da far du igen ratt till svensk sjukvard, barnpenning, svenska bankkonton, barnbidrag osv.