• Imas

    Har ditt barn ett ovanligt namn?

    Har ditt/dina barn egenkomponerade namn, speciella namn eller namn som har just en speciell betydelse för dig. Jag kan börja min dotter heter Tux som mellannamn, Tux heter pingvinen i operativsystemet Linux. Dotterns pappa är dataprogramerare så det kommer därifrån. Vi fastnade för Tux för vi träffades via internet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 16:18
    www.familjeliv.se/Forum-3-21/m42103084.html

    Här är en ny tråd då denna går ut snart!

  • Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?
  • Ekorrfamiljen

    Enligt FN:s barnkonvention har alla barn rätt till ett tryggt hem med tak över huvudet, så det är väl inte så konstigt att någon kan förvänta sig att få hjälp om hon inte lyckas ordna det själv. Har inte sett själva programmet så jag vet inte bakgrundsstoryn.


    The confused squirrel strikes again...
  • Lyckoprinsessan
    Ekorrfamiljen skrev 2009-03-09 19:19:20 följande:
    Enligt FN:s barnkonvention har alla barn rätt till ett tryggt hem med tak över huvudet, så det är väl inte så konstigt att någon kan förvänta sig att få hjälp om hon inte lyckas ordna det själv. Har inte sett själva programmet så jag vet inte bakgrundsstoryn.
    Du får ju inte direkt ett förstahandskontrakt i Stockholms innerstad bara för att du är ensam med barn
  • Smileycat
    Svar på #619
    pattisza skrev 2009-02-19 10:20:13 följande:
    Smileycat.Tibor är förkortning av namnet Tiborc som har sitt ursprung från latinet och betyder man från staden Tibur. Så står det på ungersk sajt om olika namns betydelse.
    Tack för svaret,  men det var ungefär det jag hittade oxå..
    Hade velat hitta något mer, men det kanske "bara" betyder så..
    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Wendelaa

    jag har inga barn än men heter själv Wendela med W

    de är rätt ovanligt

  • Lyckoprinsessan
    Wendelaa skrev 2009-03-10 11:01:43 följande:
    jag har inga barn än men heter själv Wendela med W de är rätt ovanligt
    Jag tycker Vendela är jättefint, det är tydligen ett namn som ökat i popularitet de senaste åren
  • Ekorrfamiljen
    Lyckoprinsessan skrev 2009-03-10 11:02:42 följande:
    Jag tycker Vendela är jättefint, det är tydligen ett namn som ökat i popularitet de senaste åren
    Sonen heter Vendel och samma år som han föddes kom två (!) små Vendel till, en här på FL och en på ön. Känns som att folk börjat se den maskulina formen av Vendela nu, vi väntar bara på att de som bestämmer namnen i almanackan också ska upptäcka det. Ett av årsbarnen till Vendel (född 2006) heter förresten Vendla, ett släktnamn på mammans sida.
    The confused squirrel strikes again...
  • Veladis

    Ekorren: Min mormors farmor hette Vendla Charlotta. Min systerdotter heter Vendela. men Vendel har jag bara träffat en och och han var din!

    Apropå namnsdagar så hade min Egil Bolibompanamnsdag nu för en månad sedan. gissa om han blev glad när Marcus på Bolibompa drog hans namn ur hatten. fast det var en annan EWgil som skickat in namnet.

  • SAF

    våran en månadstjej heter Avelina som är lite egenkomponerat. Min mormors mor hette Akvelina så sen har vi gjort om namnet lite finare. kanske inte så konstigt men ändå : )

  • Miew
    Lyckoprinsessan skrev 2009-03-09 14:17:08 följande:
    Jag tycker inte det handlar om olika sätt att uppfatta någon. Hon sa ju rent ut att hon tyckte att hon skulle få förtur att få bostad bara för att hon var ensam med barn. Helknäpp är väl kanske att ta i men otroligt naiv och omogen kanske är mer rätt benämning.
    I min stad går man före i kön om man har barn. Man måste få en lägenhet då...
  • kottelängtan

    Vår älskade EBBE är döpt efter en liten blå och vit FISKEBÅT i malmö hamn!! Såg denna "liten men tuff " båt bland alla de stora grå lastfartygen..den var stolt över sitt enda runda lilla fönster med gardiner. :) ...så Ebbe blev det!

  • baloo78

    Min dotter heter Sandybell som från filmen :)


    Nellie81 skrev 2009-01-18 16:46:08 följande:

    Min lilla flicka heter Sandiebelle!

    Jag kom på det i början när jag var gravid och presenterade det försiktigt till min sambo som till min förvåning genast fastnade för det!

    Jag har fått det från den tecknade serien om tjejen Sandybell och ändrade stavningen lite för det skulle passa till mitt namn Nellie som hon heter i 2:a namn!!


  • Pkb

    Min son heter Sefanja och min dotter heter Abiola. Gravid nu och får jag en son så ska han heta Jesaja, blir det en tjej har pappan valt Sira eller Jaina.

  • isolande

    vår son heter Zeke, det är rätt ovanligt tror jag. Många uppfattar inte namnet alls när man säger vad han heter.

Svar på tråden Har ditt barn ett ovanligt namn?