• Liselurvan

Ont efter pergo?

Ni som äter pergo, hur brukar ni känna er mellan äl-bim?
    Jag känner av "något" runt livmoder, äggstockar, typ som svullen, spänd o lätt smärta.
    Hade äl förra måndagen och har alltså bim nästa månd/tis.
    Är det effekt som sitter kvar?

• Svar på tråden Ont efter pergo?
  • Lilo75

Nej jag har inte känt av något alls efter äl, kan inte vara pergon ...Dags för ett litet test ihelgen kanske???

• Liselurvan
    Ja, tänk om, MEN jag har känt så sedan äl och det är ju för tidigt för symtom.
    Tänker mer att det känns så pga av högre hormonvärden eller nåt?!
  • Lekia

Jag hade mkt äl-värk med pergo. ca 1 v innan bim fick jag mensvärk igen o då pga att jag var gravid

• Lilo75

De ggr jag varit gravid har älmolvärken i princip hållt i sig till bim ..

• Harley

Jag har alltid haft molvärk i magen och ömma bröstvårtor mellan äl och bim när jag äter Pergo. Har inte blivit gravid än, men tror det varje månad pga alla "symtom".

Lycka till!

• Liselurvan

Ja, det kan vara vilket som helst, gravid eller inte gravid
    Fasen vad svårt det ska va!!!
    Har fått pergo trots egen äl, bara för att få en "starkare" äl.
    Nu har jag "tyvärr" blivit lite öm i brösten och det brukar jag vara innan mens
    Jag väntar på den månaden då jag INTE har några symtom, då är jag nog gravid

• Lekia

Liselurvan: Jag är i samma sits som du var. Egen Äl, har dock pco Lite mol i magen sen äl o ömma bröstvårtor sedan ca 6dagar eftger äl. Är det pergon månntro? Brukar inte ha så utan pergo.

• Sagn

Jag har känt mig väldigt spänd och uppblåst i magen, samt att det ibland liksom hugger till i magen. Jag vet inte om jag har haft ÄL eller inte, tempen har visserligen gått upp nu så kanske att jag hade ÄL i måndags. Har precis som ni andra även fått ömma bröstvårtor. Hur tidigt kan man få utslag på grav-test?

• smurfen08

kikade in i tråden efter att ha sökt på pergo och ömma bröst. Jag är på dag 26 (av 29) och detta är min andra pergokur. Första har jag inget minne av att jag hade ömma bröst men de senaste 2dagarna har mina bröstvårtor börjat värka som fasiken sedan har jag riktiga ilningar i ljumskarna (har haft det i en vecka nu tror jag). Men jag har börjat få ont i ländryggen och det har jag alltid innan mens...

Hur går det för er? någon som testat?

• afrodite

Jag har tagit pergo 5 kurer, jag har alltid ont oi bröstvårtorna och stickningar och molvärk ca: 1 vecka innan mens, denna gången har jag även mellan blödning...jag tror det finns 1000 olika biverkningar och symtom på kommande mens, jag har iallafall haft det... bitter... hihi sorry...

• smurfen08

hihi, inte alls bitter Fortfarande ömma bröst men mensen verkar vara på ingång för jag har fått spottings...
    Så mina ömma bröst är nog Pergo biverkning

afrodite skrev 2009-01-25 21:48:54 följande:
    Jag har tagit pergo 5 kurer, jag har alltid ont oi bröstvårtorna och stickningar och molvärk ca: 1 vecka innan mens, denna gången har jag även mellan blödning...jag tror det finns 1000 olika biverkningar och symtom på kommande mens, jag har iallafall haft det... bitter... hihi sorry...
  • mk57

hej tjejjooor!!
    Jag har tagit min första pergo kur denna månad, och har de symptom ni beskriver kan det vara pergon? Fick illamående ca 6 dagar efter ÄL, ont i bröstvårtor och har lite ömma bröst. Det har jag fått innan också men iaf. har vattniga flytningar och ont i nedre delen av magen.
    Har bim 31/1

Svar på tråden Ont efter pergo?