• mellivelli

    Klassförälder för första gången, vad gör man?

    Nu är de så att vi två klassföräldrar ska samla in pengar för att köpa julpresenter till fröknarna och vi har pratat sins emellan och kom överens i telefon att 30kr/barn blir bra sen vad eller hur har vi inte kommit överens om fören imorse. Då träffades vi på dagis och pratade och tillslut så var de hon som gjorde allt för att de blev typ.... enklast så. jag tänkte ta på mig att skriva lappen till alla föräldrar o kopiera i skolan men då sa hon att hon kunde kopiera på jobbet så då blev de smidigare om hon skrev lappen men sen kom vi fram till att de inte är bra att skriva en lapp ifall fröknarna ser så hon skulle ringa runt till alla för hon hade redan börjat lite så de blev smidigast så. Sen vem som skulle ta hand om pengarna, jo de blev ju hon eftersom hon skulle köpa presenterna då hon bor typ bredvid affären så de var onödigt att dom gav pengar till mig om jag ändå skulle ge dom till henne sen.

    Maken tyckte att jag bara förde över allt på henne och de blev ju tyvärr så. Känner mig dum nu som inte gör något när vi är två eller borde jag inte tänka så?
    Borde jag säga till henne att jag kan ringa runt till alla och säga hur de ligger till eller göra något annat?

  • Svar på tråden Klassförälder för första gången, vad gör man?
  • Frecklebex
    Svar på #1
    Du ska inte alls känna dig dum. Jag har oxå varit i samma sits som dig. Hon har själv erbjudit att ta hand om allting, det finns inget mer att göra. Jag har lärt mig att det finns vissa föräldrar som verkligen gilla att sköta allt själva. Hoppas allt blir bra !!!
  • Cia o krabaten

    Erbjöd hon sig så får hon ta på sig det.
    Jag är också "klassförälder" och fixade julpresenten (Gav op lucia) och det är lite drygt och slitigt att greja med.

    Kasnke kan du ta dig an att "jaga" eftersläntrare istället?

  • mpm

    Jag reagerade egentligen bara pa neloppet, 30 kr per barn, ar det tex tre barn i familjen blir det ratt mycket pengar, och for manga ar det svart att fa det att ga ihop och da raknas varje krona. Jaghade nog kanske tyckt 30 kr oer familj istallet...

Svar på tråden Klassförälder för första gången, vad gör man?